Vandaag weer ff mijn olie nagekeken en tot mijn verbazing zag ik een witte sludge afzetting.
Ik heb een bg 2.0 uit 2001. Elk jaar krijgt hij netjes een oliebeurt(Valvoline 5w30 full synthetic) en een nieuwe oliefilter. Ik rijd ongeveer 10.000 km per jaar. Hier zit ook de vakantie van ongeveer 3000 km in berekend. Voor de rest rijdt de auto niet veel lange km.
Voor een maand geleden werkt mijn temp.meter niet meer. Heel af en toe komt hij wel omhoog tot ongeveer 50 Gr maar dan zakt hij ook snel terug. Ik denk dat dit te maken heeft met een kapotte temperatuur meter
Ik heb al zitten zoeken op internet. Daar wordt ook gezegd dat het sludgeprobleem kan komen door te weinig km of een kapotte koppakking.
Mijn vraag is nu kan er een verband zijn tussen de temperatuurmeter en het sludge. Of is het gewoon door het aantal lage km.
Wanneer de koppakking kapot is hoe kan je dit zien.
Vraag
rick76
Vandaag weer ff mijn olie nagekeken en tot mijn verbazing zag ik een witte sludge afzetting.
Ik heb een bg 2.0 uit 2001. Elk jaar krijgt hij netjes een oliebeurt(Valvoline 5w30 full synthetic) en een nieuwe oliefilter. Ik rijd ongeveer 10.000 km per jaar. Hier zit ook de vakantie van ongeveer 3000 km in berekend. Voor de rest rijdt de auto niet veel lange km.
Voor een maand geleden werkt mijn temp.meter niet meer. Heel af en toe komt hij wel omhoog tot ongeveer 50 Gr maar dan zakt hij ook snel terug. Ik denk dat dit te maken heeft met een kapotte temperatuur meter
Ik heb al zitten zoeken op internet. Daar wordt ook gezegd dat het sludgeprobleem kan komen door te weinig km of een kapotte koppakking.
Mijn vraag is nu kan er een verband zijn tussen de temperatuurmeter en het sludge. Of is het gewoon door het aantal lage km.
Wanneer de koppakking kapot is hoe kan je dit zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten