Ga naar inhoud

  • 0

Bieg Mod 3C


Mocca CB

Vraag

Hoi....

 

In diverse topics heb ik al verschillende 3C's voorbij zien komen met de supergave Bieg Mod.

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat, en of dit eenvoudig zelf te doen is? :?:

 

Ik heb natuurlijk al aparte zwart geglazuurde US achterlichten met rode knippers en rode zijmarkering, maar een Bieg Mod erbij zou de set wel helemaal af maken.... 8-)

 

IMG_5348.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 812
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Handig ben je, geen twijfel over mogelijk maar soms is het zien hoe iets gemaakt wordt veel meer verhelderend. Op mijn vakgebied bijvoorbeeld geldt het credo: see one, teach one, do one.

Overigens Guy mod dagen zijn ook nog erg gezellig :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus, als je er nog mee door wil gaan :

 

Je soldeert 'old-school' leds in je ringen, gebruik wel weerstanden van eerder 220 ohm ipv 680, om op gelijke sterkte met je stoplicht te komen, een beetje experimenteren is hier misschien noodzakelijk.

Dan ga je je linkse binneste lamp aansluiten op je mistlamp, voor de rechtse leg je ofwel een aparte kabel naar je boordnet, ofwel plaats je op het aansluitpunt van de rechtse mistlamp een weerstand om foutmelding te voorkomen.

Dan ga je je boordnet coderen, zoals zeker hiervoor ergens vermeld staat welke byte en bits je moet zetten, mislicht als achterlicht, en eventueel ook mistlicht als remlicht (als je deze wil moet je zeker de weerstand of kabel plaatsen)...

 

Succes!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dre, hij kan toch ook gewoon met 2 weerstanden gaan werken en op de koppeling tussen de eerste en 2de weerstand zijn remlicht signaal op aansluiten. Op het uiteinde van de serieschakeling van de 2 weerstanden koppel je de ledgroepjes aan.

Aan het begin van de 2 weerstanden koppel je dan het achterlicht signaal aan.

Let wel op dat je voor het signaal aansluit een diode voorziet zodat het rem en gewoon licht signaal niet gemengd kunnen raken !!

Indien dit hier niet duidelijk is maak ik wel eens een schema van hoe ik het zou doen. E

Maar zoals Dreke al zei zal het wat zoeken worden met weerstandswaardes en anders moet je eerst eens proberen met 2 potentiometers en deze naar wens afstellen en dan de weerstandswaarde meten en de potentiometer gaan vervangen naar vaste weerstanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kan ook, maar dan krijg je wel met 8 weerstanden per licht te maken ipv. 4... maar zou in principe moeten kunnen.

Dan zou je per groepje bv. een weerstand van 220(?) ohm plaatsen, en dan nog eens een weerstand van laat ons zeggen 560 ohm, met daartussenin een diode. Op het uiteinde sluit je standlicht aan, en op de kruising van de diode met de kleine weerstand stoplicht... In theorie moet dat werken

 

* Edit*

 

Je moet iin de remlicht aansluiting ook met een diode werken, anders gaan je remlichten aan met standlicht....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mannen ik denk dat ge het jacco veel te moeilijk aant maken zijt met al die weerstanden

gewoon aansluiten gelijk we het altijd al gedaan hebben op het mistlicht is de snelste en properste weg en het minst gecompliceerd

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

over mistlicht gesproken....

 

mijn mistlicht werkt niet meer bij guymod V.2.... ik denk dat in Zutphen (toen Guy deze geplaatste heeft) we nog even met mistlicht als DRL bezig zijn geweest, dat dit op eoa manier uit gezet is... of wat dan ook..

 

Binnenkort maareens een bak koffie bij Guy doen dan, ben ik hem nog tegoed en kan hij zelf hier nog even naar kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als je interesse er in heb zou je guy kunnen contacten, denk alleen niet dat hij exact zal vertellen met welke leds, zonde van zijn handel :wink:

 

Volgens mij verkoopt Guy die dingen ook, zodat je zelf een biegmod kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is geen geheim hoor mijn leds , zijn smd leds van osram , dezelfde als de buitenste units

zijn alleen verrekt moeilijk te vinden ,

als je ze vind , breek een lamp open , en haal daar de centrale unit uit , dan heb je een exacte mal voor je printplaat

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden