Ga naar inhoud

  • 0

Bieg Mod 3C


Mocca CB

Vraag

Hoi....

 

In diverse topics heb ik al verschillende 3C's voorbij zien komen met de supergave Bieg Mod.

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat, en of dit eenvoudig zelf te doen is? :?:

 

Ik heb natuurlijk al aparte zwart geglazuurde US achterlichten met rode knippers en rode zijmarkering, maar een Bieg Mod erbij zou de set wel helemaal af maken.... 8-)

 

IMG_5348.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 812
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Anonymous

ik heb een golf 5 en binnenkort LED achterlichten (zelfde soort als een golf +)

nu heb ik alles gelezen wat jullie gedaan hebben, zie nergens waar je de diode moet plaatsen (miss te snel gelezen) en waarom takken jullie niet van het buitenste dimlicht af? waarom kentekenverlichting??

 

en wilde als het mogelijk is graag 2 achteruitrlijlichten/mistlampen... maarjah hoe gaat dat dan werken??

 

nu heb ik standaard 1 mistlamp en 1 achteruitrijlicht

de glaasjes wil ik dan beide wit hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous
buitenste dimlichten moet de kabel door de achterklep, scharnieren, en de kenteken verlichting zit a in de klep!

 

Bij golf 5 niet :s daar zit kenteken op de bumper, dus dat wordt ff kabeltje leggen naar de buitenste dimlichten

Moet daar dan nog een diode, weerstand tussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

3 : Je neemt spanning van je msitlicht.

- je hebt nu 2 mistlichten

- je kan de lichtsterkte instellen via vagcom

- je dient een weerstand te plaatsen op de aansluiting voor het rechtse mistlicht.

 

grtz, dre

Hoeveel ohm voor deze weerstand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

22 ohm doet het prima Edwin... dan krijg je geen foutmelding en wordt niet overderven warm.

Ik verkies het extra kabeltje naar de rechtse mistlamp, maar dat is wel meer werk.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja maar die draaddoorvoer is zo'n rot werk.

Maar ik twijfel nu, volgens mij had ik een draad te veel getrokken destijds.

Toch eens een keer kijken wanneer ik wat meer tijd heb.

Er zijn twee mogelijkheden :

2 : je legt een draad van je boordnetmodule naar je rechtse lamp. de middenstip wordt niet meer gebruikt als mistlicht, hier kan je dus een witte stip inbouwen en twee achteruitrijlichten maken.

je kan nu met vagcom instellen :

- 1 of 2 mistlichten

- mistlamp ook als achterlicht gebruiken (% lichtsterkte is hier in te stellen, gewoonlijk 15%)

- eventueel (afhankelijk van de versie boordnet die je hebt) mistlamp gebruiken als remlicht

- je kan bij parkeerlicht de extra lamp laten uitschakelen (energiesaving)

 

 

grtz, dre

Bedoel je niet links, dat is toch mistlicht?

 

En met deze optie geen foutmelding, koud diagnose moet zeker uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Heb alles gelezen maar zit vast op 1 ding, de voeding halen jullie uit kenteken verlichting, maar ik kan toch ook van buitenste dimlicht pakken? Hoef ik toch ook geen diodes en weerstanden te gebruiken? En als het niet kan hoe sluit je het op de kentekenverlichting aan?

 

Dat witte glas haal ik uit mijn oude lampen, maar ik weet niet hoe ik 2 mistlampen en 2 achteruitrijlichten creëer.

 

kunnen jullie mij hiermee helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Edwin, ik bedoel rechts (tweede mistlicht). Als je de ringen ook als remlicht codeert neemt hij automatisch aan dat er twee mistlampen zijn. Als je er slechts één codeert brandt alleen links, als je er twee codeert alletwee natuurlijk. Dat is dus de reden dat je een weerstand moet plaatsen om de foutmelding gte vermijden met slechts één draad.

Met de tweede draad heb je geen foutmelding, heb je het voordeel dat je bij parkeerlicht ofwel alleen de buitenste unit laat branden, ofwel binnen en buiten.

Als je alles aansluit op het linkse mistlicht gaat bij links parkeerlicht de buitenste linkse unit + de twee binnenste branden.... (tenzij je energie saving aanzet).

 

@ jaccovw5 : kan op buitenste achterlicht, dan zou dat moeten werken zonder diode of weerstand.

Als je op kenteken aftakt doe het dan met een potmeter van 220 ohm....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous
Edwin, ik bedoel rechts (tweede mistlicht). Als je de ringen ook als remlicht codeert neemt hij automatisch aan dat er twee mistlampen zijn. Als je er slechts één codeert brandt alleen links, als je er twee codeert alletwee natuurlijk. Dat is dus de reden dat je een weerstand moet plaatsen om de foutmelding gte vermijden met slechts één draad.

Met de tweede draad heb je geen foutmelding, heb je het voordeel dat je bij parkeerlicht ofwel alleen de buitenste unit laat branden, ofwel binnen en buiten.

Als je alles aansluit op het linkse mistlicht gaat bij links parkeerlicht de buitenste linkse unit + de twee binnenste branden.... (tenzij je energie saving aanzet).

 

@ jaccovw5 : kan op buitenste achterlicht, dan zou dat moeten werken zonder diode of weerstand.

Als je op kenteken aftakt doe het dan met een potmeter van 220 ohm....

 

grtz, dre

 

 

Geweldig! Maar nu moet ik alleen nog weten hoe ik 2 mistlampen en 2 achteruitrijlampen maak...

Ik heb vagcom dus kan het een en ander activeren, zal ook mooi zijn als je remt dat alle 4 de ringen oplichten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De binneste lampen vervangen door guy-mod lampen.

 

 

De buitenste ringen als stoplicht staat hiet ook ergens beschreven.... :

 

Byte 22 bit 6 : standlicht als stoplicht gebruiken

byte 22 bit 7 : diagnose stoplicht uit

 

stoplichtdraden fysiek losmaken van boordnet....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De binneste lampen vervangen door guy-mod lampen.

 

 

De buitenste ringen als stoplicht staat hiet ook ergens beschreven.... :

 

Byte 22 bit 6 : standlicht als stoplicht gebruiken

byte 22 bit 7 : diagnose stoplicht uit

 

stoplichtdraden fysiek losmaken van boordnet....

 

grtz, dre

 

waar maak je deze los van het boordnet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even met Guy contact opnemen voor een full-Guymod....

 

Dat gaat niet lukken. Mijn binnenste lampen van de Golf V liggen al enkele maanden bij Guy maar het lukt niet. Ringen zijn er niet voor te krijgen (te weinig vraag?). Zelf LED’s inbouwen werkt niet zegt Guy omdat de kleur teveel afwijkt van de buitenste units. Ik krijg de lampen dus helaas onaangepast terug. 2 achteruitrijlichten plaatsen dmv witte glaasjes aan beide kanten heeft geen zin omdat je dan naar mijn idee geen mistachterlicht meer hebt.

Overigens opsturen naar de Roemeen raad ik af. Ik heb de mijne voor revisie een jaar geleden opgestuurd en nooit meer terug gezien :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

dan doe ik dus alleen de ringen, voor de rest zoek ik het nog wel een keertje uit hoe het zit

maar je kan toch precies dezelfde leds bestellen als hier op het forum??? zijn dezelfde leds als onze lampen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dan doe ik dus alleen de ringen, voor de rest zoek ik het nog wel een keertje uit hoe het zit

maar je kan toch precies dezelfde leds bestellen als hier op het forum??? zijn dezelfde leds als onze lampen

 

je bedoeld de leds apart erin zetten en aan elkaar solderen zoals we de eerste versie deden ?

Zoals Jeroen al aangaf wijkt de kleur wat af van de originele leds die in de buitenste lichten zit. Maar als je daar niet zo om geeft dan is dit inderdaad mogelijk om daar leds in te stoppen. Heb het zelf nog op deze manier en als je de juiste weerstandswaarde neemt wijkt het nog zo ver niet af van de originele leds. Bij is dit dus zo en je moet het al weten dat dit origineel niet zo is om het op te merken.

 

Het vergt wel wat handigheid en geduld om het op de "old school" manier te doen maar het is zeker te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

dus nu heb ik 2 manieren!

1 is leds, weerstanden, diodes via kentekenverlichting voeding voordeel is dat je bijna geen verschil ziet tussen de kleuren NADEEL: GEEN

2 is leds aan elkaar solderen en op de bestaande dimlicht solderen voordeel is dat je geen weerstanden, diodes moet solderen, NADEEL: kleur wijkt af

 

 

wie bevestig dit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nope er is een keuze tussen,

 

1. geen leds dus ook geen ring in de middelste units , nadeel : .... :roll:

2. zelf leds plaatsen - dus unit openbreken, gaatjes boren, leds plaatsen, in groepjes van 4 solderen, weerstandje per groepje solderen,units terug dicht kleven en aansluiten op de manier die je wil. Ofwel op boordnet ofwel op kentekenverlichting.

nadeel : kleur wijkt af

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous
Nope er is een keuze tussen,

 

1. geen leds dus ook geen ring in de middelste units , nadeel : .... :roll:

2. zelf leds plaatsen - dus unit openbreken, gaatjes boren, leds plaatsen, in groepjes van 4 solderen, weerstandje per groepje solderen,units terug dicht kleven en aansluiten op de manier die je wil. Ofwel op boordnet ofwel op kentekenverlichting.

nadeel : kleur wijkt af

 

 

:embarassed: dan heb ik het verkeerd begrepen

maar kunt u dan een foto maken van dat verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beste golf 5 rijder als je dit topic eens doorspit dan kom je elk detail tegen wat je nodig hebt

het is al ontelbare keren uitgelegd

en een sedan lamp van een passat aanpassen is al krap en echt niet gemakkelijk ik doe het nu al 2 jaar , wacht dan maar tot je die golf 5 lampen gaat openbreken , ik ga nie snel achteruit voor een uitdaging maar hier ga ik bij passen er is gewoon zo wijni g plaats dat je niks anders dan kortsluiting gaat krijgen en alleen al de manier hoe de lampen trug in een moeten gestoken worden is al een ramp je krijgd die gewoon nie meer vast genoeg

daarom gaan die golf 5 aanpassingen van die roemeen ook zo snel kapot

veel geluk bij het bouwen

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous
beste golf 5 rijder als je dit topic eens doorspit dan kom je elk detail tegen wat je nodig hebt

het is al ontelbare keren uitgelegd

en een sedan lamp van een passat aanpassen is al krap en echt niet gemakkelijk ik doe het nu al 2 jaar , wacht dan maar tot je die golf 5 lampen gaat openbreken , ik ga nie snel achteruit voor een uitdaging maar hier ga ik bij passen er is gewoon zo wijni g plaats dat je niks anders dan kortsluiting gaat krijgen en alleen al de manier hoe de lampen trug in een moeten gestoken worden is al een ramp je krijgd die gewoon nie meer vast genoeg

daarom gaan die golf 5 aanpassingen van die roemeen ook zo snel kapot

veel geluk bij het bouwen

grz guy

 

ik snap dat het idd niet makkelijk te doen is, maar het lukt wel hoor... alleen snap niet hoe jullie de diodes plaatsen tussen de plus vanaf kentekenverlichting naar de lampen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden