Ga naar inhoud

Veel sneeuw in het Noorden


Hiddem

Aanbevolen berichten

Veel sneeuw vandemorgen bij ons in Friesland, gelukkig heb ik net mijn winterbanden er onder.

Door die banden ligt mijn auto nog lager en dient mijn nieuwe R-line voorlip als sneeuwschuiver.... :D

 

Ben 45min bezig geweest met mijn oprit schoonmaken..............

post-2339-1423823950,5398_thumb.jpg

post-2339-1423823950,8054_thumb.jpg

post-2339-1423823950,9929_thumb.jpg

post-2339-1423823951,2116_thumb.jpg

post-2339-1423823951,446_thumb.jpg

post-2339-1423823951,6491_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Veel sneeuw vandemorgen bij ons in Friesland, gelukkig heb ik net mijn winterbanden er onder.

Door die banden ligt mijn auto nog lager en dient mijn nieuwe R-line voorlip als sneeuwschuiver.... :D

 

Ben 45min bezig geweest met mijn oprit schoonmaken..............

 

Lekker pak! :)

 

Ik doe er wat minder lang over......... :mrgreen:

post-5961-1423823951,8522_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend van Heerenveen naar Beetsterzwaag, normaal een kwartier vanochtend een uur en vanmiddag van uit Beetsterzwaag naar mijn huis in Duitsland, normaal anderhalfuur vandaag dik 3 uren erover getuft :D Onderweg nog een vrachtauto op de kop gezien.

 

Veel Nederlanders in de slip omdat ze geen winterbanden er onder hebben :shock: en ik tuf lekker met mijn Passat met nieuwe winterbanden.

 

Het is wel een mooie witte wereld. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja oke, maar het is wel waar.

Er valt wat sneeuw en de hele boel is ontregeld, treinen en bussen rijden niet meer, files overal enz enz.

In Scandinavie is dit de hele winter aan de orde en daar ligt toch ook niet alles stil???

 

Gister ook een aanrijding behandeld waar iemand door de sneeuw en ijs tegen een hek gegleden was.

We komen erbij en die man verontwaardigd tegen ons: Het is ineens heel glad!

Er ligt toch verdorie geen poedersuiker op straat!!!! Wees dan ook wat voorzichtiger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja oke, maar het is wel waar.

Er valt wat sneeuw en de hele boel is ontregeld, treinen en bussen rijden niet meer, files overal enz enz.

In Scandinavie is dit de hele winter aan de orde en daar ligt toch ook niet alles stil???

 

Dat is waar, maar hier is iedereen er op "voorbereid", groot verschil.

Ook bussen, treinen en infrastuctuur (wissels etc) is er op ingesteld, ben je de problemen simpelweg voor.

 

Hier hebben boeren, die in de winter geen fluit te doen hebben, sneeuwschuivers en sneeuwfrezen op hu tractoren en verhuren zich aan de gemeente om de wegen schoon te houden.

Die mannen zijn vanaf 2 uur in de nacht al aan het raggen om de boel bereidbaar te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo het ging inderdaad lekker tekeer, kwam vanuit Roosendaal en moest naar Purmerend en kwam in de volle laag gisteren. Iedereen op de rem :? en rustig rijden... Man sneeuwschuivers en zoutstrooiers zijn 30 keer geweest niks geen sneeuw of ijs te zien en ze gaan 50 rijden op de snelweg! Oké 80 kan ik me begrijpen maar 50... Ik was wel lekker snel langs iedereen heen aangezien de zoutstrooier (Geen schuiver!) ook met 80 voor mij reedt :D! Echter heb ik wel een lekker glijer gemaakt aangezien ik leeg was. Trok iets te snel op en glipte de achterbanden en dan hou je die 20T niet meer tegen. Heb de motorrem(!!!) in werking gesteld en toen had ie hem weer :). Vandaag over een weggetje gegaan waar ze 15 reden :? terwijl je 30-40 kon. Dus ik was mooi van Hoorn naar Andijk een uur kwijt! Zelfde geld voor Andijk naar Bovenkarspel (Oowja als je een bakkerij Holland vrachtwagen ziet ben ik het meestal :mrgreen:), beetje jammer allemaal. De terugweg mooi via de dijk gegaan maar die was nog redelijk glad aangezien daar ijskoud water is :mrgreen: achja heb het overleeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja wel raar dat de meeste ongelukken met vrachtwagen waren.

 

Rij zelf ook al meerdere jaren (10jr) op vrachtwagens, voorheen altijd diepladers.

Maar je merkte gister duidelijk dat de beroepschauff zich beter voelde dan dat ie eigenlijk was :wink:

 

Idd sommige stukken hadden ze wat harder kunnen rijden, maar op veel stukken kwamen ze je gewoon asociaal voorbij zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja wel raar dat de meeste ongelukken met vrachtwagen waren.

 

Rij zelf ook al meerdere jaren (10jr) op vrachtwagens, voorheen altijd diepladers.

Maar je merkte gister duidelijk dat de beroepschauff zich beter voelde dan dat ie eigenlijk was :wink:

 

Idd sommige stukken hadden ze wat harder kunnen rijden, maar op veel stukken kwamen ze je gewoon asociaal voorbij zetten.

 

Dat klopt, maar ik bedoel als de strooiwagen je voorgaat dan is het in mijn ogen de snelheid om te rijden. Als je harder gaat, daaaaaaaahaaaaag ik ga niet mee. Het is wel jammer dat ik een zeeeeeeer strakke tijdschema heb en nu al 2 keer laat aan kwam kakken bij de zaak waardoor ik vannacht een pendel rit heb :(. En ik voel me niet helemaal veilig nee, maar ik probeer wel iets op te schieten. Vandaag kwam Kim Johansen ofzo mij ook voorbij, reed zelf 70 waar je 100 mocht leek wel op ik stil stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden