Ga naar inhoud
  • 0

slecht lopen smorgens


bikkel67

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik gok ook op de gloeibougies. Het beste kan je ze eerst even doormeten. Je moet de weerstand meten tussen de + (voedings) pen van de gloeibougie, en de massa (bijvoorbeeld de - pool van de accu).

 

De weerstand moet rond de 1 ohm liggen. Een kapotte of slechte gloeibougie herken je aan een hogere weerstand. Immers hoe hoger de weerstand, hoe minder stroom er loopt, en dus hoe slechter de bougie werkt.

 

Vervangen is niet moeilijk, maar het juiste gereedschap is hier wel handig (lange en slanke dop 10 en een momentsleutel) Vooral opletten dat je de nieuwe niet te vast zet (vandaar de momentsleutel) Tevens ook eerst al het vuil om de gloeibougies wegblazen met perslucht oid, zodat er geen troep in het gat valt nadat je de oude gloeibougie verwijderd hebt.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He Bart, lange vakantie gehad?

 

Je kunt de gloeibougies ook gewoon testen door een stroomdraadje eraan te maken en massa te maken aan de zijkant van de bougies.. gloeit ie in een oogwenk felrood dan is ie goed.

 

Let er wel even op de je de koperen verbindingsstrip die over alle bougies gaat niet sloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
He Bart, lange vakantie gehad?

 

Je kunt de gloeibougies ook gewoon testen door een stroomdraadje eraan te maken en massa te maken aan de zijkant van de bougies.. gloeit ie in een oogwenk felrood dan is ie goed.

 

Let er wel even op de je de koperen verbindingsstrip die over alle bougies gaat niet sloopt.

 

Nee was dat maar waar :) Hou het maar op tijdgebrek.

 

Jouw methode werkt inderdaad wel, maar dan moet je ze wel eerst demonteren. Als je ze ohms doormeet kunnen ze gewoon in de motor blijven zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden