Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Even een vraag voor de kenners.

Onze w8 is naar de plaatselijke garage want de spanroldemper was kapot. Deze is nu vervangen samen met de multiriem. En nu ineens horen ze bij de garage een verontrustende tik zoals hun dit zeggen. Kan dit iets te maken hebben met het plaatsen van de nieuwe onderdelen? Mvg ruud

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

wat bedoel je met "tik"?

 

blijvend?

alleen met starten?

Om de paar dagen?

waar zit de tik onder, boven, recht, links?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar en hoe. Ze hebben daarstraks gebeld van de garage. Maar ze zeiden dat het was als de motor koud was. Ze zouden m af laten koelen en kijken of het dan nog was. Maar vind het wel vreemd. De auto is er zonder tik naar toe gegaan

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

heb je KM stand genotuleerd voor je hem afleverde????

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vrouw heeft gisteren de Passat opgehaald want hij was klaar. Ik denk nou dat is mooi. 280 euro onderdelen en 205 arbeidsloon. Nou daar komen we goed mee weg dacht ik.

Oude multiriem lag nog achterin niks aan te zien ding is net een jaar oud maar moest toch een nieuwe op. Oftewel 160 euro weggegooid ik start m vanochtend ik dacht lekker even sporten en hij tikt als een malle bij de inlaat. Geluid zat er nog niet toen we m wegbrachten. Even laten draaien en de tik verdween. Nou dan maar gaan sporten. Ik rij weg en hetzelfde geluid waarvoor we m weg hadden gebracht hoor ik nog steeds oftewel alles wat ze er aan hebben gedaan is voor niks geweest. Als ik rij en ik trek m een beetje door hoor ik een of andere zoem die met het toerental mee gaat en komt volgens mij toch aan de voorkant daar waar alle rollen lopen vandaan Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Morgen toch maar even terug naar de garage houder hoe we dit op lossen want ik weet wel dat ik nu 480 euri heb weggegooid en nu nog met het zelfde zit en er een tik in de motor bij heb. 1 voordeel. Uit frustratie heb ik wel de magische grens van 100 kilo bankdrukken voorbij kunnen gaan

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto staat sinds vandaag weer terug bij de garage. Het tikken zit aan de bestuurderskant bij de inlaat. Net of er een met een pen zit te tikken duurt s'ochtens een minuutje dan is het weg. Maar die zoem die blijft constant ik merk niks van vermogenverlies maar t lijkt net of z'n strot dicht genepen word en het roffeltje uit de vier uitlaatjes is ook weg t lijkt nu net een opgefokte 4 pitter

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto staat sinds vandaag weer terug bij de garage. Het tikken zit aan de bestuurderskant bij de inlaat. Net of er een met een pen zit te tikken duurt s'ochtens een minuutje dan is het weg. Maar die zoem die blijft constant ik merk niks van vermogenverlies maar t lijkt net of z'n strot dicht genepen word en het roffeltje uit de vier uitlaatjes is ook weg t lijkt nu net een opgefokte 4 pitter

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

En, al nieuws?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben ze van de garage gebeld. Ze denken aan het krukaslager. De tik komt van onder de motor vandaan hij tikte daar zo hard dat het boven bij de inlaat te horen was vandaar dat ze dachten dat het daar vandaan kwam af en toe met het terug vallen van toeren is er ook een skwieuk te horen Morgen lichten ze de motor Carter d'r onder vandaan en hopen dat het het lagertje is

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben ze van de garage gebeld. Ze denken aan het krukaslager. De tik komt van onder de motor vandaan hij tikte daar zo hard dat het boven bij de inlaat te horen was vandaar dat ze dachten dat het daar vandaan kwam af en toe met het terug vallen van toeren is er ook een skwieuk te horen Morgen lichten ze de motor Carter d'r onder vandaan en hopen dat het het lagertje is

Sent from my iPad using Tapatalk

Daar word je niet vrolijk van als er een krukaslager uit ligt! Dat zijn meestal dure reparaties. Ik hoop voor je dat het meevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben ze van de garage gebeld. Ze denken aan het krukaslager. De tik komt van onder de motor vandaan hij tikte daar zo hard dat het boven bij de inlaat te horen was vandaar dat ze dachten dat het daar vandaan kwam af en toe met het terug vallen van toeren is er ook een skwieuk te horen Morgen lichten ze de motor Carter d'r onder vandaan en hopen dat het het lagertje is

Sent from my iPad using Tapatalk

Ze denken aan krukas lager?

Hebben ze ooit aan een W8 gewerkt vraag ik me af, als het een krukas lager zou zijn tikt deze constant en is het na

minuutje niet weg. carterpan er onderuit halen heeft geen enkele zin want je kunt dan nog niet het lager bekijken.

(Als de garage ooit aan een w8 had gewerkt hadden ze dit kunnen weten)

Olie er af laten lopen en kijken of er witmetaal deeltjes te vinden zijn kan bevestigen of er lagerschade

zou zijn.

 

Zou inderdaad een hangende klepstoter kunnen zijn, vreemd is het op en neer lopende toerental, bobines, llm, benzinepomp, aircopompkoppeling

er zijn nog zoveel dingen meer waar naar gezocht kan worden.

aangepast door Ad Driessen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je auto daar weghalen. En eerst goed gaan bedenken of zij de juiste zijn voor het onderhoud. En /of je geen andere mogelijkheden heb. (zelf,vriend,kennis) zelfs bij een VW vakgarage weten ze niet wat ze met een w8 aanmoeten. Vergeet niet dat de w8 alleen in de passat ligt. En er volgens berekingen nog nooit meer dan 50 van in nederland zijn geweest.

 

De zelfde techniek wordt nog wel toegepast in bijvoorbeeld de Bugatti Veron. Maar kan me niet voorstellen dat ze daar ervaring mee hebben.

 

Laat ze nou niet "lekker stoeien" dat hebben ze nu al genoeg gedaan. De schade is straks niet te overzien. Met een RIP als gevolg.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs bij een VW vakgarage weten ze niet wat ze met een w8 aanmoeten. Vergeet niet dat de w8 alleen in de passat ligt. En er volgens berekingen nog nooit meer dan 50 van in nederland zijn geweest.

 

 

Dat klopt. De directeur van mijn 'Plaatselijke VW dealer', welke ik geregeld op familie gebeurtenissen zie, geeft in informele praatjes ook gewoon toe dat 'zijn' monteurs zich echt geen raad weten met dergelijke 'speciale' types Audi/VW's

Van de W8, heeft hij er ooit één verkocht. Één, in zijn hele carrière (25 jaar plus). Aan een hoogleraar uit Schiedam, welke de 8 zo 'kaal als mogelijk' kocht, puur en alleen vanwege de motor.  

Ook de Audi 'S -en' en 'RS-en' kunnen hun monteurs niet veel mee. die worden doorgaans naar specialisten binnen het PON-concern gebracht voor reparaties en onderhoud.

Zelfs een R32 Golf of R36 Passat word al lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden