Ga naar inhoud
  • 0

Tomtom aangeschaft


Rietish aka JRJ

Vraag

Ik heb dus een TomTom One aangeschaft.

Erg handig dingetje

 

Maar hij staat zo lelijk op de voorruit

Nu wil ik hem voor de middelste luchtroosters plaatsen dus in het midden kan dit kwaad?

 

En weet toevallig iemand hoe ik 'm het beste kan plaatsen met beugels in de luchtrooster of met een plat haakje net onder de luchtrooster dus er tussen zonder dat ik het interieur sloop

 

Iemand tips???

 

Thanks Rietish

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit vind ik een intressant topic, ik zit namelijk met hetzelfde probleem ...

Alleen wat het probleem dan weer word is dat je met je ogen te ver van de weg af moet wijken om even op dat ding te kijken. En als je de "mount" laat zitten als je hem ergens parkeerd, dan zullen eventuele dieven altijd je auto openbreken omdat ze weten dat je je tomtom in je koffer hebt liggen ofzo. Want je gaat dat ding echt niet in je broekzak meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet hoeveel een losse tomtom weegt, maar ik heb tomtom op mijn smart phone en die kan ik aan de linkerkant boven in het luchtrooster in het midden steken, ik heb daarvoor een klip van zo een ambipur luchtverfrisser verbouwd. Hierdoor hoef ik niet ver van de weg te kijken maar hangt hij ook niet in het zicht. En geen dashboard verbouwing, klip is makkelijk in het rooster te steken en weer weg te halen, dus als je geparkeerd staat hoeft niemand te zien dat je navigatie hebt.

Een collega van mij heeft ondertussen zijn pda op de zelfde manier in zijn auto hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Theoretisch kan je je TT ook helemaal inbouwen in je dash. Kost je wel wat geknutsel, maar dat is natuurlijk wel mooi. Hiervoor heb je dan wel een externe antenne nodig. Kijk even op http://www.tomtom.nl/products/accessori ... Language=5 voor alle beschikbare accessoires voor je "Go". Deze accessoires bestaan ook voor alle andere TT's!

Ik heb zo'n Go wel eens in het dash van een V70 gezien, dat zag er erg fraai uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vond dat mijn PDA links op het dashbord( bij de stijl) te veel gezichtsveld wegnam.

Daarna heb ik hem weer verplaatst naar rechts van het middenconsole waar normaal de mobile telefoon zit .Als je de auto verlaat moet je de PDA altijd meenemen. anders ben je hem kwijt.

post-2084-1423822008,6204_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
links vind ik ook handig. totdat ze door het open raam de pda (in mijn geval destijds de gsm) er zó uit plukten.....

 

tuig.

 

Ik heb climate controle... dus standaard ramen dicht... anders staat dat ding alleen maar extra brandstof te verbranden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

IK heb mijne gewoon op voorruit met zuignap rustend op dashboard

 

Best goede plek, is idd niet heel dichtbij, maar goed te doen.

En zuignap kan je er af trekken voor diefstal

 

maare iedereen heeft tegenwoordig toch zuignap in auto ?

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja die heb ik er ook bij gekregen zo'n zuignap maar ik persoonlijk vindt het echt lelijk staan.

 

Ik denk dat ik die middelste luchtrooster verwijder en daar dan dat haakje van de tt onderaan aan vastmak en dan weer de luchtrooster terugschuiven

dan ziet het er netter uit

 

Maar ja theoretisch klinkt alles mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan de metalenhoeken er zo tussen duwen maar je ka ze beter met een haakseslijper even iets dunner maken dan, wijkt het dashboard niet zo.

 

Je kan ook specialeclips van Brodit bestellen maar kosten €39 en hier was ik maar €1,50 voor kwijt en een beetje tijd natuurlijk, maar dat is niet zo erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een Dashboard Ventilator bevestigingsset gekocht bij de pda shop voor € 7.50 en bevalt prima..

 

Deze dashboard ventilator bevestigingsset kan gebruikt worden om bijvoorbeeld Brodit en TOMTOM houders te bevestigen aan het ventilator rooster van de auto. Middels bijgeleverde plak strip is deze te koppelen aan de Brodit of via het click systeem van de TomTom houder. Een handige oplossing voor wie niet aan zijn dashboard wil schroeven of plakken en als alternatief voor de autospecifieke Pro-clip dashmount.

 

Als eenvoudige optie te gebruiken voor Brodit en TomTom houders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

maare iedereen heeft tegenwoordig toch zuignap in auto ?

 

gr Jee

Ik heb geen zuignap in mijn auto, vindt ik niet mooi en je krijgt er lelijke plekken op de ruit, en bij een beetje vochtig weer zie je waar de zuignappen hebben gezeten.

Nee dank je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen tomtom maar een navman maar die zit echt geweldig mbv Brodit. Eerst de speciale dashmount voor de passat (ik heb gekozen voor de steun die voor het rooster zit) en vervolgens de specifieke houder voor in jouw geval de tomtom. Voordeel is dat het heel goed (stevig) zit, mooi staat en je de originele houder niet tegen je ruit hebt zitten. Die je dan makkelijk achter de hand hebt voor de inzet van de TT in een andere auto b.v.

Van alles wat ik gezien heb is Brodit het mooiste. Dus Impagnat heeft weer het juiste advies gegeven.

NB, ik heb het ook bij de PDAshop besteld en die hebben een goede service!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Om een Tom Tom navigatie in te bouwen in een Passat 3 BG heb ik een telefoonconsole aangeschaft bij kudaphonebase.de.

Ik was € 12,-- kwijt voor de console + verzendkosten ( die vielen best nog wel mee trouwens). Via de site van Tom Tom een mounting bracket aangeschaft, of zelf iets fabriceren waar het voetje van de tommie aan

vast gemaakt kan worden en ook direkt een voedingskabel voor de Tom Tom aangesloten.d.m.v. een extra sigaren aansteker achter dashboard.

Let wel goed op dat je het orginele laadsnoer gebruikt anders overbelasting Tom Tom.

post-2138-1423822009,636_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden