Ga naar inhoud

Nieuwe 1.6 TDI voor Volkswagen Passat Bluemotion


Passant

Aanbevolen berichten

@WickedGame

Welkom!

 

Denk dat niemand hier zijn handen durft te branden aan een 100% correct antwoord, totdat er echt een BM is geleverd met deze optie. En dan nog ... veranderd men wel eens iets. Op dit moment is iedereen hier nog overgeleverd aan de informatie van dealers en PON.

 

Lees maar de laatste comments van gebruiker stefan, hij zit met hetzelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 293
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tja had de posts al eens doorgelezen en echt duidelijk is het niet, terwijl ik van PON mag verwachten dat die het wel weten. Dit is toch de importeur en die zou dan toch de definitieve lijsten en optie mogelijkheden moeten hebben verkregen van Volkswagen. Dus dat maakt het nogal dubieus dat dealers maar ook importeur het niet eenduidig weten. Nogal een slechte zaak natuurlijk....

 

Enige nadeel is er moet besteld worden... dus er moet iets gekozen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat een hoop mensen het hebben over bepaalde pakketten die zover ik zie ook al afgedekt worden in een bepaalde versie

 

zo is de trendline+comfortpakket hetzelfde als de comfortline

 

licht en zicht pakket I zit ook in de comfortline

 

prijstechnisch is het dus het goedkoopste om een lijn te kiezen waar alles al in zit en dit aan te vullen met de extra's die je wilt.

 

hetzelfde geldt voor trendline,comfortline, highline en vervolgens de bluemotion variant.

 

in de prijslijst staat gewoon een bluemotion comfort en highline.

 

het kan natuurlijk zijn dat bij de tdi's niet alles mogelijk is(bv bij de 1.6) waardoor je alles wel los er bij moet zetten maar voor benzine zie ik dit probleem niet.

als je de highline bluemotion besteld krijg je alles wat standaard bij de comfort+highline zit +alles van de bluemotion(verlaagd,start stop,schakeladvies/indicator etc)

 

dit geldt dus ook voor de chromen stootlijsten en de volledig chromen grill. zover ik kan zien krijg je de chromen grill alleen bij de highline dus ook alleen bij de bluemotion highline.

 

 

ik heb zelf de 1.4tsi 7dsg in bestelling staan.

 

eerst ging ik voor de comfortline+executiveplus +dynamic pakket + leer achteraf

 

heb nu toch gekozen voor de highline+executiveplus + getint glas.

enig verschil is 16" velgen ipv 17"velgen en geen volledig leer.

 

de stoelen zijn nu echter wel sportstoelen, verwarmt en electronisch verstelbaar en een volledig chromen grill(en natuurlijk wortelnotenhout in de dash)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat een hoop mensen het hebben over bepaalde pakketten die zover ik zie ook al afgedekt worden in een bepaalde versie

 

zo is de trendline+comfortpakket hetzelfde als de comfortline

 

licht en zicht pakket I zit ook in de comfortline

 

prijstechnisch is het dus het goedkoopste om een lijn te kiezen waar alles al in zit en dit aan te vullen met de extra's die je wilt.

 

hetzelfde geldt voor trendline,comfortline, highline en vervolgens de bluemotion variant.

 

in de prijslijst staat gewoon een bluemotion comfort en highline.)

 

Beste GravityZ,

 

Waar we het hier over hebben en waar dus veel onduidelijkheden over zijn is de "Bluemotion" VERSIE. Dat is dus een aparte versie net als de Trendline, Comfortline, Highline, etc. en is er alleen als 1.6tdi diesel. Hier kan je dus niet kiezen voor een Comfortline of Highline e.d.. Bij de benzine variant is het dus helemaal anders en kan je wel uitgaan van de uitrustingen van bv de Highline.

 

Grz. Alx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een discussies. Ik ben blij, dat ik een benzine uitvoering mocht kiezen, toen ik vertelde dat dit en 20T% bijtelling model was. Dit gaf mij veel meer vrijheid in het configureren van mijn gewenste model. Ik wilde persé een Comfortline model - die had ik immers bij het bestellen al bijna 3,5 jaar en beviel goed. Dus toen de 1.4 TSI een optie was, werd die in een Comfortline gekozen. Meteen gebruik gemaakt van de 2 mooie pakketten: Executive Plus en Dynamic. Wat de dealer er niet bij vertelde, dat het Styling gedeelte in het Dynamic Pakkket er in een BM uitvoering niet in zit.

Jammer, want die geeft wel een heel mooie looks.

Zo zie je maar - elk VW model heeft zijn vraagstukken op gevied van configuratie opties.

 

Ben erg blij met de BM - ben benieuwd naar het komende salarisbriefje met de aangepaste bijtelling.

Behalve dat dit een 20% bijtelling wordt, staat mijn huidige Passat Variant bovendien ook nog eens voor ruim € 1000 lager te boek dan mijn vorige 1.9 TDI. Bovendien heb ik nu een automaat en 2 mooie pakketten - inclusief al het chroom, helaas niet op de grille! Al met al toppie!

 

Er zijn zoveel varianten in de opbouw van een VW tegenwoordig - het is niet bij te houden.....

 

Grts Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wickedgame

Ja je hebt gelijk is een heel erg slechte zaak. Iedereen is hier tegenaan gelopen. Toch zit je nu in een vrij luxe positie dat er nu al veel meer bekend is maar ik snap dat is een schrale troost ;)

 

Kijk het is een niet te beste zaak tuurlijk, anderzijds ben ik wel blij dat er ook wel veel duidelijk is. Nu hebben wij, eigenlijk mijn pa een slechte ervaring met Pon en zijn huidige Passat. Dit toch wel erg veel mankementen heeft vertoont in de looptijd. En PON die zelfs bij het begeven van de complete remmerij en handrem doodleuk het afscheepte met kan gebeuren...

 

Maar goed laten we maar hopen dat het een incidentje is. Nu heeft hij de Passat geconfigureerd vanwege de 20% bijtelling. Dit omdat hij zijn contract mocht openbreken als die 20% ging rijden. Doet die dat niet dan was de kans erg groot dat die een poolauto ging krijgen, tja dan maar een nieuwe auto zelf uitkiezen met de wensen.

 

We zullen het wel zien, latte machiatto is inderdaad niet te bestellen dus de bekleding wordt nu gewoon zwart. Gelukkig is het allemaal nog niet zo erg gesteld bij VW als bij de Audi broeders. Toen ik mijn A3 configureerde liep ik tegen compleet rare dingen aan een 5 maanden terug. Echt de meest wazige configuraties konden wel of niet op basis van eerder gekozen accesoires... Dus wil je echt huiswerk koop een audi :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bluemotion + comfort pakket IS NIET comfortline.

Afgelopen donderdag belde de dealer in paniek op want de fabriek wilde mijn Passat inplannen voor productie deze week, maar ik had Latte Machiato stof in de Bluemotion (met comfort pakket) en dat gaat niet; alleen zwart of grijs.

Onbegrijpelijk dat PON dit niet weet en de order zo heeft geaccepteerd. :evil:

Het wordt dus nu zwart met achteraf beige leer. Uiteraard ook erg mooi.

Ik ga 25/26 maart de Passt ophalen in Wolfsburg. Het eind is in zicht. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb van de dealer bevestiging dat Latte Macchiatto interieur in mijn BM geleverd zal worden zoals besteld.

Dus in België is er voorlopig nog geen probleem.

Staat zelf nog steeds op de configurator in tegensteling tot die in Duitsland en Nederland waar je inderdaad slechts uit grijs en zwart kan kiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb van de dealer bevestiging dat Latte Macchiatto interieur in mijn BM geleverd zal worden zoals besteld.

Dus in België is er voorlopig nog geen probleem.

Staat zelf nog steeds op de configurator in tegensteling tot die in Duitsland en Nederland waar je inderdaad slechts uit grijs en zwart kan kiezen

Ik zet er een "pintje" op dat het niet gaat lukken. Bij mij moest ook de fabriek er aan te pas komen om duidelijk te scheppen. Dealer en importeur weten (van) niks. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hans

Nou ja dat leer is dan wel een mooie troost. Maar zal wel een duit extra kosten.

Verdikke, 2 dagen eerder als ik. Tenminste zoals het nu staat. Veel plezier in Wolfsburg ik laat hem lekker brengen.

 

JP, leer kost € 1.895 en dat is PON leer dus geen China leer. Achteraf dus geen bijtelling.

 

T.a.v. het afhalen: dat is echt een belevenis: 1ste dag heen met de ICE. Fabriekrondleiding, overnachting in Ritz Carlton en 2de dag auto afhalen. Moet je een keer hebben meegemaakt. Is overigens kadootje van Dealer en PON omdat het zo vervelend is gelopen met de interieur keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

T.a.v. het afhalen: dat is echt een belevenis: 1ste dag heen met de ICE. Fabriekrondleiding, overnachting in Ritz Carlton en 2de dag auto afhalen. Moet je een keer hebben meegemaakt. Is overigens kadootje van Dealer en PON omdat het zo vervelend is gelopen met de interieur keuze.

 

Voor zover ik weet is het ophalen in Wolfsburg gewoon een optie voor iedereen. Het kostte ruim twee jaar geleden niks extra, behalve het diner in het drie sterren restaurant, maar dat was mijn eigen keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hans en bm-er

Volgens mij zou er ~250 euro gerekend worden voor 2 personen. Tsja keuzes moeten gemaakt worden deze maand ook al een heel lang weekend skiën. Je kan niet alles meemaken. Ik vind het ook wel best, misschien volgend keertje. (echter heb nog nooit 2x hetzelfde merk achterelkaar gehad dus wellicht komt de volgende keer er niet :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb van de dealer bevestiging dat Latte Macchiatto interieur in mijn BM geleverd zal worden zoals besteld.

Dus in België is er voorlopig nog geen probleem.

Staat zelf nog steeds op de configurator in tegensteling tot die in Duitsland en Nederland waar je inderdaad slechts uit grijs en zwart kan kiezen

Ik zet er een "pintje" op dat het niet gaat lukken. Bij mij moest ook de fabriek er aan te pas komen om duidelijk te scheppen. Dealer en importeur weten (van) niks. :roll:

 

Ja om daar van te bekomen zal ik er meerdere moeten drinken :shock: .

Pfff ik heb geen zin in alweer een grijze of zwarte binnenzijde.

En voor leder zelf bijleggen bedank ik feestelijk.

We zien wel maar ik zou het heel straf vinden mocht hij plots zonder enige kennisgeving geleverd worden met een ander kleurtje want dan gaat het er stuiven :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hans en bm-er

Volgens mij zou er ~250 euro gerekend worden voor 2 personen. Tsja keuzes moeten gemaakt worden deze maand ook al een heel lang weekend skiën. Je kan niet alles meemaken. Ik vind het ook wel best, misschien volgend keertje. (echter heb nog nooit 2x hetzelfde merk achterelkaar gehad dus wellicht komt de volgende keer er niet :P)

 

De dealer betaald ook een deel van de trip.. dus onderhandel je goed willen ze niet meebetalen.

de gevens die ik kreeg van de dealer;

- Treinreis heen voor eigen kosten klant

- Overnachting incl. ontbijt in Ritz Carlton *****

- Lunchtegoed (€30,-), shoptegoed (€20,-)

- Rondleiding door Autostadt onder begeleiding van een gids

- Fabrieksbezoek per panoramashuttle (ma t/m vr)

- Entree Autostadt voor 2 dagen voor 2 personen

- Afhalen van eigen auto in het ‘Aflevercentrum in Autostadt

De kosten bedragen:

- De reguliere afleverkosten,

- Aangevuld met € 238,- (incl. BTW) voor 2 personen (dus €119,- per persoon)

- Treinkaartjes; '€ 63,50, gratis reservering door Volkswagen

- Eventuele extra’s zoals een 3-gangen diner (€ 35,- p.p) Veiligheidstraining (€28,- p.p.), een training Zuinig rijden (€15,-p.p.), Touaregtraining (€25,-p.p) en een Tiguantraining (€25,-p.p)

 

kosten voor de dealer zijn ongeveer 240,00 (wat mij verteld is)

Wilde eerst graag heen, maar na dit gelezen te hebben vond ik het wel goed zo... ga inderdaad liever skien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel wat anders dan twee jaar geleden! Alles was gratis voor twee personen, op het diner na, dat moest ik zelf regelen. Zo kon ik gewoon alle excursies aankruisen en heb dus twee erg leuke dagen gehad! Met name het stukje rijden in de Touareg was gaaf!

De dealer zei dat hij dit mocht dit weggeven, en was zo vriendelijk om dat ook te doen aangezien hij merkte hoe enthousiast ik over de auto en het aanstaande bezoek aan Wolfsburg was. Ik was zelf ook degene die er over begon, en wist er notabene meer van dan de verkoper.

 

Volgens mij hebben ze er bij PON een prijskaartje aan gehangen om zo in prijsonderhandelingen iets weg te kunnen ´geven´ terwijl het dus gewoon een sigaar uit eigen doos is/was. Je moet het zo zien, een auto niet hoeven af te leveren, scheelt zowel PON als de dealer ook gewoon tijd en dus geld.

Maar inderdaad, het is gewoon leuk, maar zeker niet het belangrijkste op deze aarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I got 'm. Heerlijke auto mooi in mocca antraciet. Rijdt prima en vlot genoeg. Tenminste als je geen 170pk gewend bent. Comfort pakket is mooie extra. Lekkere stoelen en zien er chique uit. Wielen zouden een inch groter mogen zijn maar je kan niet alles hebben. Ik ga er lekker 4 jaar van genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook op deze foto is te zien dat een Bluemotion + Comfortline pakket niet gelijk is aan een comfortline. Naast de alarm schakelaar zitten links en rechts geen laden maar een grote afdekplaat. Dit is een kenmerk van een trendline.

 

file.php?id=19221&mode=view

 

Maar mooie bak verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij wat interieurfoto's. De buitenkant is hetzelfde als de Passat gefotografeerd eerder in het topic.

De levertijd is trouwens opgelopen naar 20 weken.

@Paul, gefeliciteerd!

Is de bijrijdersstoel standaard omklapbaar? Of heb jij het als optie besteld? Ik heb een wedeenschap met de dealer lopen.

Groeten,

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden