Ga naar inhoud

Nieuwe 1.6 TDI voor Volkswagen Passat Bluemotion


Passant

Aanbevolen berichten

  • Reacties 293
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heb hem!!!

 

Net de eerste rit gemaakt van de dealer naar de zaak.

De chromen dakrail zit er helaas nog niet op, dus nog niet fotogeniek genoeg.

Het is even wennen hij rijd echt anders dan mijn vorige auto.

 

 

Maar ben wel blij. :)

 

Monza velgen; blij dat ik dat gedaan heb. Ziet er strak uit.

Interieur dark rhodium valt mij 100x mee. Laten we zo.

 

Nu hopen dat het alarm zijn werk goed doet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan Pieter ... Gefeliciteerd!! Ik krijg de mijne volgende week vrijdag, kan haast niet wachten!!!

 

Monza velgen; blij dat ik dat gedaan heb. Ziet er strak uit.

 

Hoe bedoel je, blij dat ik het gedaan heb????? Die velgen zitten er standaard onder..

 

Gr. Alexander

 

 

Dat is de kennis van nu. Ten tijde van bestelling was dit niet bekend, toen dacht men dat er staal onder zou komen. Op de initiële offerte had ik dus LM meebesteld als accessoire. En later afbesteld (eigenlijk geruild tegen chromen dakrails)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag iedereen. Nieuw hier, en aangezien ik met veel interesse een goed aantal berichten in deze thread heb gelezen kom ik hier ook even posten.

 

Ik heb immers ook een Passat Bluemotion in bestelling staan. Het wordt een Variant, met Think Blue pack en multifunctiestuur. De "Comfortline Bluemotion" (zoals het model in de Belgische prijslijsten staat) is op zich niet slecht maar zeker ook niet overweldigend uitgerust. Echter, door het Think Blue pack bereikt de wagen ineens een zeer aangenaam uitrustingsniveau met, wat mij betreft, meer dan genoeg opties. Akkoord, leer en xenon is leuk en aan de buitenkant zouden chromen dakrails en mistlichten hem volledig afmaken, maar ik ben hier echt al heel gelukkig mee.

Het interieur wordt Verona Latte Macchiato, exterieurkleur Moka Antraciet. Ik heb al gehoord van problemen in Nederland met het Latte Macchiato, dat zie ik dan wel. Ik hoop alvast dat de bestelling op deze manier kan doorgaan, want ik vond het erg mooi staan.

 

Bestelling is 5 weken geleden gebeurd (4 maart) en ik wacht dus vol spanning, alhoewel ik besef dat de levertijden niet fantastisch zijn en rekening hou met 18-20 weken. Echter, als ik hier zowat rondkijk naar de levertijd van degenen op dit forum die pas hun Passat hebben opgehaald lijkt dit me dan toch een stuk minder te zijn?

 

We leven in hoop, zeggen ze dan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses, ik zag dat het al eerder in de thread gepost was en wou het niet klakkeloos herhalen.

 

Bij deze (kopie van Werner):

Dit pack omvat comfortzetels (bestuurder electr.), lederen stuur en versnellingspook, kleur naar keuze, radio/nav. met touchscreen voor west-europa op DVD welke na een uur op de 30Gb harde schijf staat, regen-en lichtsensoren, parkeerhulp VA/AR met optisch display, monochrome spiegels, electr inklapbare en verwarmde spiegels, climatronic airco.

 

Het pack omvat ook een 'perimetrisch en volumetrisch alarm'.

 

Wat er voor de rest al op zat:

Electr. ramen rondom, chrome rand rond ramen, 220V aansluiting passagiers (150W), 12V in koffer, Monza lichtmetalenvelgen 16", leeslampjes voor en achter, zijn standaard hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt mijn gedachtengang dat de Bluemotion in Nederland door de 20% regeling in beperkte uitvoeringen leverbaar is?

Door de dealer aangegeven eind 2009:

Voor de Passat Bluemotion geldt qua opties hetzelfde als de Bluemotion technology, mits anders omschreven.

De BlueMotion (20%) is een auto op basis van de Trendline, hier kan niks aan veranderd worden. Wat betekend dat we qua opties ook gebonden zijn aan de Trendline uitvoering.

Comfortline is dus niet mogelijk, bagagemanagementsysteem niet mogelijk, 230V aansluiting niet mogelijk enz. signaalzwart bleek zelfs niet mogelijk dit moest Deep Black worden.

Uiteindelijk dus maar gekozen voor executive plus, medio januari in nota gegeven, verwachte leverdatum week 20, de levertijd is duidelijk langer dan hetgeen ik op het forum heb gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mach1

 

Je kunt bij de bluemotion wel een comfortpakket bestellen. Daardoor wordt de auto bijna gelijk aan het comfortline model, behalve wat uiterlijke kenmerken. (geen chromen raamlijsten en je behoud de rhodium interieur inleg, en de keuzes uit kleuren van de belkleding blijft wat beperkt maar wel comfortstoelen). Weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij heb ik ook de 230V in de kofferbak.

 

(blader maar terug in dit topic vind je wel meer info)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er sinds de introductiedatum meer mogelijk geworden, hetzelfde betreft de Monza velgen dat is ook pas laat duidelijk geworden. Nog een week of zes wachten op Deep Black met de Monza velgen, jammer dat er geen 170 pk diesel in mocht, met 35K was het op. Bijtelling wordt je echter weer vrolijk van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan hem softwarematig laten tunen naar bijna 135 pk.

 

Met 135 pk en zelf 125 pk zou ik al dik tevreden zijn.

Bij wie zouden we daarvoor terecht kunnen want ik heb in België nog niemand gevonden die daadwerkelijk bevestigt dat ze deze moter al kunnen chiptunen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb tunen overwogen, maar ik zie er vanaf. Ben een flinke motor gewend en het was wennen maar ik heb mijzelf aangepast en merk dat ik nu minder gehaast (lees lekker ontspannen) rijd. En onder gemotoriseerd is hij nu zeker niet.

 

Nu 2,5 week onderweg. Bijna 1100 km geklokt. Nog steeds gebruik makend van de 1e tank. We benaderen 1300km voordat ie leeg is. :)

En dat kan zuiniger als je goed je best doet.

 

Bijna 2x zoveel km's dan mijn vorige wagen op een tank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden