Ga naar inhoud

Vogelpoep, hoe krijg ik dit er uitgepoetst?!


Dimitri

Aanbevolen berichten

Heb ik mijn auto gewassen voor het eerst dat ik hem heb (5 weken nu) zie ik dat er een tweetal oude vogelpoep vlekken op de auto zit, het lijken wel van die waterdruppels maar dan ingevreten in de lak, kan ik deze op de één of andere manier eruit poetsen??

 

Als deze eruit zijn gepoest neem ik er een foto van (de auto).

 

Dank allen!

Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dimitri,

 

Ik werk zelf graag met Meguiars... zoals meerdere hier op het forum :wink:

 

Zij hebben Quick Clay in hun programma, dat is een stukje klei en daarbij zit een spuitbus (Quick Detailer genaamd), grote kans dat je hiermee alle verontreiniging van je lak af haalt...

 

Mocht dat niet lukken dan kun je nog Deep Crystal Paint Cleaner (step 1) proberen en anders is er nog Scratch X...

 

Succes ermee, ik hoop dat je hier wat mee kunt 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga je nu al zeggen: Dat krijg je er niet meer uitgepoetst!

De enige kans om het enigzins te camoufleren is uitschuren en polijsten. Maar zelfs dan krijg je het er niet uit.

 

Dankzij de kwaliteit van de autolakken tegenwoordig, blijf je hier last van houden. De enige remedie is om vogelpoep er direct af te halen. Een half uurtje in de zon kan al fataal zijn

 

Suc6 ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom heb ik altijd een flesje Quick Detailer in mijn auto liggen met een doekje...

 

Als ik vogelpoep op mijn auto ontdek, spray ik een beetje Quick Detailer erop en veeg het eraf met een doekje, niks aan het handje :wink:

 

Hebben ze volgens mij ook een gezegde over: Beter voorkomen dan genezen ofzo :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Handmatig poetsen doe je bijna niets mee bij een stevige vogelpoep (uitwerpselen : poep is eigenlijk urine EN poep)

 

machinaal kan je miss nog wat bereiken maar zo op afstand is dat moeilijk te beoordelen.

 

Ik heb afgelopen week wel een lelijke poepvlek weggekregen bij een seat met de exc en meg #83

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kringen krijg je er inderdaad niet weer uit, op mijn vorige auto (Golf IV) had ik ook zo'n plek op het dak. Als het kan, haal ik het direct af, als de poep al is opgedroogt dan leg ik er een kletsnatte prop keukenpapier op en laat die een 10 minuten tot een kwartier op liggen zodat de poep kan losweken van de lak. Zo voorkom je ook dat evt. zand wat in de poep zit (je weet nooit wat die beesten eten) krassen in je lak maken.

 

Succes,

 

Epko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het kan, haal ik het direct af, als de poep al is opgedroogt dan leg ik er een kletsnatte prop keukenpapier op en laat die een 10 minuten tot een kwartier op liggen zodat de poep kan losweken van de lak. Zo voorkom je ook dat evt. zand wat in de poep zit (je weet nooit wat die beesten eten) krassen in je lak maken.

 

precies wat ik ook altijd doe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

voor boomhars is een goeie remedie

ja het klinkt raar maar probeer een met margarine gewoon wat je normaal op brood doet

echt idioot maar het werkt wel

op de auto heb ik het trouwens nooit geprobeerd

maar mijn oom en tante hebben een camping in de ardennen in belgie

en als je daar in het bos werkt is er geen beter zeep soort om je handen mee te wassen dan boter

geen dieet spul ofzo passat moet dik blijvennee maar echt probeer eerst even op een plek waar je niet zo veel opvalt bij motor ofzo onder de kap kijk maar wat er gebeurd ik weet zeker dat het schoon wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor boomhars is een goeie remedie

ja het klinkt raar maar probeer een met margarine gewoon wat je normaal op brood doet

echt idioot maar het werkt wel

op de auto heb ik het trouwens nooit geprobeerd

maar mijn oom en tante hebben een camping in de ardennen in belgie

en als je daar in het bos werkt is er geen beter zeep soort om je handen mee te wassen dan boter

geen dieet spul ofzo passat moet dik blijvennee maar echt probeer eerst even op een plek waar je niet zo veel opvalt bij motor ofzo onder de kap kijk maar wat er gebeurd ik weet zeker dat het schoon wordt

 

dus 2x in smeren? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden