Ga naar inhoud
  • 0

wie syncro ervaring


ceka

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Op zich is de syncro / 4Motion een mooi systeem. Het heeft wel wat nadelen:

- hoger brandstofverbruik t.o.v. 2-wielaandrijving

- eventuele reparaties zijn direct erg duur

- je hebt 4 aandrijfassen, dus 8 homokineten. Twee keer zoveel dus als bij een voorwielaandrijver. En die zijn redelijk kwetsbaar.

- je levert iets aan vermogen in

 

Maar de voordelen zijn er ook:

- enorm goede wegligging

- onder alle omstandigheden perfecte grip

- volgens mij ook een hoger trekgewicht voor aanhangers, maar dat weet ik niet zeker

 

Als het je aanspreekt kun je het dus zonder problemen doen, let dan alleen even op dat er geen vreemde geluiden uit de aandrijflijn komen tijdens het rijden (met name bij wegrijden met helemaal ingedraaid stuur) en dat er geen keerringen lek zijn.

Daarnaast is het vervangen van de koppeling een stuk ingewikkelder en dus duurder dan bij een voorwielaandrijver, dus een auto met slechte koppeling kun je ook beter laten staan (of flink van de prijs afdingen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zover ik weet is Syncro hetzelfde als 4Motion, sterker nog: modellen vanaf eind 1999 hebben vaak syncro op het kenteken staan terwijl er achterop de auto 4Motion staat :lol:

Dat is bij mij idd ook zo.

De benaming zegt idd niets over het systeem. Syncro, 4motion en Quattro werkt allemaal het zelfde.

Wat wel een rol speelt bij de werking is; is hoe de motor is geplaatst, (dwars of in de lengte).

 

VW Golf, VW Bora, VW Passat 3C, Audi A3 en Audi TT hebben een haldex koppeling. (motor dwars)

VW Passat 3B(G), VW Phaeton, Audi A4, A5, A6 en A8 hebben een torsen differentieel. (motor in de lengte).

Touareg en Tiguan weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
syncro is tog dat je kan kiezen tussen automaat schakkelen en handschakelen tog ??

zoja ik heb een passat 3b en hij rijd vetttt nog geen problemen mee gehad trouwens en trekt ook lekker op

Nee, syncro en 4Motion is 4-wielaandrijving. Wat jij bedoelt is de tiptronic :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
syncro is tog dat je kan kiezen tussen automaat schakkelen en handschakelen tog ??

zoja ik heb een passat 3b en hij rijd vetttt nog geen problemen mee gehad trouwens en trekt ook lekker op

Nee, syncro en 4Motion is 4-wielaandrijving. Wat jij bedoelt is de tiptronic :wink:

 

ow oke ik d8 dat triptronic dat flipper sgakelen was ma dat is dus DSG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is alemaal tamelijk verwarrend omdat ze bij VW zelf niet eenduidig omgaan met deze benamingen.

 

In 1e instantie waren de Syncro VW's gelijk aan de Audi Quattro systemen (lengte richting geplaatste motren en een Torsen differentieel). 4Motion hebben ze bedacht als dwars geplaatste motoren met een Haldex koppeling. Echter, op mijn 3BG (2.8 V6 4Motion) staat ook 4Motion in het kenteken, terwijl deze een noord-zuid geplaatst motorblok heeft (en dus ook een Torsen differentieel). Hier kwam waarschijnlijk de maketing manager van VW om de hoek kijken, die beslist heeft dat Syncro niet meer kan en dat het dan toch maar 4Motion moet zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
In 1e instantie waren de Syncro VW's gelijk aan de Audi Quattro systemen (lengte richting geplaatste motren en een Torsen differentieel).

 

Dat klopt niet helemaal wat je zegt, aangezien de Passat 35i ook Syncro heet en daar de blokken ook overdwars erin liggen.

Vanaf mj99 of 2000 zijn ze bij VW voor alle modellen de 4wd's 4Motion gaan noemen, ongeacht het syteem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
In 1e instantie waren de Syncro VW's gelijk aan de Audi Quattro systemen (lengte richting geplaatste motren en een Torsen differentieel).

 

Dat klopt niet helemaal wat je zegt, aangezien de Passat 35i ook Syncro heet en daar de blokken ook overdwars erin liggen.

Vanaf mj99 of 2000 zijn ze bij VW voor alle modellen de 4wd's 4Motion gaan noemen, ongeacht het syteem.

 

Hmm... interessant. Weet je ook wat voor differentieel werd er gebruikt voor de 35i?

Gr.

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zeg doen :!: 4motion rijd top

 

ik zelf een heb gehad, en had 396.000 op klokje en geen centje pijn

 

jammer dat ik een zwaar ongeluk gehad heb met die passat :cry:

 

ik ben toen met 140 overdekop geslagen en frontaal tegen de boom geknald

 

ik ben er met hschudding en duim uit kom en paar jaapen zelf uitgekrabbeld

 

ze zijden als ik niet in die passat had gezeten had ik het niet overleefd

 

het was een wonder dat ik geen zwaare verwondingen had zij het ambulance team

maar dat terzijde

het is een sterke goeie auto vind ik

gr ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden