ceka Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 hallo jullie alle ik heb idee in een passat 1.9 TDI variant syncro bj 99 met 250 dkm maar ik vraag mij nu af of dat problemen kan geven raden jullie het af of zeggen jullie gewoon doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jstruijk Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 Als ik het goed begrijp wil je een passat 1.9 TDI variant met syncro aanschaffen die 250000 km heeft gelopen? Zo ja: ik heb geen idee. Sorry. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 kunt in ieder geval hier eens naar kijken: viewtopic.php?f=141&p=264918#p264918 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 Op zich is de syncro / 4Motion een mooi systeem. Het heeft wel wat nadelen: - hoger brandstofverbruik t.o.v. 2-wielaandrijving - eventuele reparaties zijn direct erg duur - je hebt 4 aandrijfassen, dus 8 homokineten. Twee keer zoveel dus als bij een voorwielaandrijver. En die zijn redelijk kwetsbaar. - je levert iets aan vermogen in Maar de voordelen zijn er ook: - enorm goede wegligging - onder alle omstandigheden perfecte grip - volgens mij ook een hoger trekgewicht voor aanhangers, maar dat weet ik niet zeker Als het je aanspreekt kun je het dus zonder problemen doen, let dan alleen even op dat er geen vreemde geluiden uit de aandrijflijn komen tijdens het rijden (met name bij wegrijden met helemaal ingedraaid stuur) en dat er geen keerringen lek zijn. Daarnaast is het vervangen van de koppeling een stuk ingewikkelder en dus duurder dan bij een voorwielaandrijver, dus een auto met slechte koppeling kun je ook beter laten staan (of flink van de prijs afdingen) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 keek Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 Ik heb aan het 4motion systeem nog 0,0 euro onkosten gehad. Ook geen vreemde geluiden. Mijn kilometerstand is thans 364.000. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 m montforts Geplaatst 15 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2009 bij normaal gebruik zal dit systeem weinig problemen opleveren. als je het gewend bent,wil je niet meer anders. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ceka Geplaatst 15 juli, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2009 alvast alle bedankt maar zit er dan geen verschil tussen syncro en 4motion? ik heb gehoort dat een syncro kwestbaarder is dan een 4motion en is dat dan zo ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ridouan Geplaatst 15 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2009 http://nl.wikipedia.org/wiki/Quattro_(aandrijfsysteem) Syncro is oude naam/oud systeem Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 15 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2009 Die link klopt volgens mij niet Voor zover ik weet is Syncro hetzelfde als 4Motion, sterker nog: modellen vanaf eind 1999 hebben vaak syncro op het kenteken staan terwijl er achterop de auto 4Motion staat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 keek Geplaatst 15 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2009 Voor zover ik weet is Syncro hetzelfde als 4Motion, sterker nog: modellen vanaf eind 1999 hebben vaak syncro op het kenteken staan terwijl er achterop de auto 4Motion staat Dat is bij mij idd ook zo. De benaming zegt idd niets over het systeem. Syncro, 4motion en Quattro werkt allemaal het zelfde. Wat wel een rol speelt bij de werking is; is hoe de motor is geplaatst, (dwars of in de lengte). VW Golf, VW Bora, VW Passat 3C, Audi A3 en Audi TT hebben een haldex koppeling. (motor dwars) VW Passat 3B(G), VW Phaeton, Audi A4, A5, A6 en A8 hebben een torsen differentieel. (motor in de lengte). Touareg en Tiguan weet ik niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ridouan Geplaatst 15 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2009 Ik ben ook even confuus, dankzij een ander wikipedia artikel http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat. Kort samengevat komt dat overeen met Erik (keek) z'n post... Waarschijnlijk een of andere marketing/commercieele pipo bij VW die last had van een zonnesteek toen ie benamingen moest bedenken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat3b5 Geplaatst 16 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2009 syncro is tog dat je kan kiezen tussen automaat schakkelen en handschakelen tog ?? zoja ik heb een passat 3b en hij rijd vetttt nog geen problemen mee gehad trouwens en trekt ook lekker op Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 16 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2009 syncro is tog dat je kan kiezen tussen automaat schakkelen en handschakelen tog ?? zoja ik heb een passat 3b en hij rijd vetttt nog geen problemen mee gehad trouwens en trekt ook lekker op Nee, syncro en 4Motion is 4-wielaandrijving. Wat jij bedoelt is de tiptronic Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat3b5 Geplaatst 16 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2009 syncro is tog dat je kan kiezen tussen automaat schakkelen en handschakelen tog ?? zoja ik heb een passat 3b en hij rijd vetttt nog geen problemen mee gehad trouwens en trekt ook lekker op Nee, syncro en 4Motion is 4-wielaandrijving. Wat jij bedoelt is de tiptronic ow oke ik d8 dat triptronic dat flipper sgakelen was ma dat is dus DSG Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Chriske Geplaatst 28 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2009 Het is alemaal tamelijk verwarrend omdat ze bij VW zelf niet eenduidig omgaan met deze benamingen. In 1e instantie waren de Syncro VW's gelijk aan de Audi Quattro systemen (lengte richting geplaatste motren en een Torsen differentieel). 4Motion hebben ze bedacht als dwars geplaatste motoren met een Haldex koppeling. Echter, op mijn 3BG (2.8 V6 4Motion) staat ook 4Motion in het kenteken, terwijl deze een noord-zuid geplaatst motorblok heeft (en dus ook een Torsen differentieel). Hier kwam waarschijnlijk de maketing manager van VW om de hoek kijken, die beslist heeft dat Syncro niet meer kan en dat het dan toch maar 4Motion moet zijn... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2009 In 1e instantie waren de Syncro VW's gelijk aan de Audi Quattro systemen (lengte richting geplaatste motren en een Torsen differentieel). Dat klopt niet helemaal wat je zegt, aangezien de Passat 35i ook Syncro heet en daar de blokken ook overdwars erin liggen. Vanaf mj99 of 2000 zijn ze bij VW voor alle modellen de 4wd's 4Motion gaan noemen, ongeacht het syteem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Chriske Geplaatst 30 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 30 juli, 2009 In 1e instantie waren de Syncro VW's gelijk aan de Audi Quattro systemen (lengte richting geplaatste motren en een Torsen differentieel). Dat klopt niet helemaal wat je zegt, aangezien de Passat 35i ook Syncro heet en daar de blokken ook overdwars erin liggen. Vanaf mj99 of 2000 zijn ze bij VW voor alle modellen de 4wd's 4Motion gaan noemen, ongeacht het syteem. Hmm... interessant. Weet je ook wat voor differentieel werd er gebruikt voor de 35i? Gr. Chris Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2009 nmw gewoon een haldex koppeling Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 keek Geplaatst 31 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2009 had de 35i niet, net als de Golf 3 in die tijd, een visco koppeling ? Mathijs. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 1 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 1 augustus, 2009 ik zeg doen 4motion rijd top ik zelf een heb gehad, en had 396.000 op klokje en geen centje pijn jammer dat ik een zwaar ongeluk gehad heb met die passat ik ben toen met 140 overdekop geslagen en frontaal tegen de boom geknald ik ben er met hschudding en duim uit kom en paar jaapen zelf uitgekrabbeld ze zijden als ik niet in die passat had gezeten had ik het niet overleefd het was een wonder dat ik geen zwaare verwondingen had zij het ambulance team maar dat terzijde het is een sterke goeie auto vind ik gr ydwer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ceka
hallo jullie alle
ik heb idee in een passat 1.9 TDI variant syncro bj 99 met 250 dkm maar ik vraag mij nu af of dat problemen
kan geven
raden jullie het af of zeggen jullie gewoon doen
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten