Ga naar inhoud

Also Meguiar's


Jee13

Aanbevolen berichten

Ik ga het zeker nog proberen, maar omdat mijn lak ook metallic is verwacht ik dat het resultaat niet echt veel beter is dan een behandeling met Schildpaddenwas.....

 

Jee, dit is echt een wereld van verschil - heeft iemand ervaring met metallic lak en de meguiars productline, met name de quick clay detailer en de cleaner? Metallic is afgedekt met blanke lak laag, hebben deze stappen dan ueberhaupt zin? Hoe zijn die resultaten en hoe verhoudt die zich tot de andere gevestigde merken (zoals de schildpad)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses, wilde enkel wat foto's laten zien wat je met meguiars kunt bereiken, sorry als dit als reclame over komt.

indien gewenst wis ik de site wel. Geen probleem.

 

Mvg Bert

maar ik had geen foto's gezien, zo doende.

maar dit zou het moeten zijn: vwpassat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

ff een paar vraagjes betreffende het uitpoetsen.

 

Ik wil mijn auto dus in de was zetten met NXT Techwax. Ik wil het opbrengen met een Hightech Applicator Pad. Dan ff een tijdje laten curen, tot er met de vinger een glansende streep op komt, en dan wil ik hem uitpoetsen. Nu zag ik dat Jee13 een badstof doek en de Ultimate Wipe hiervoor gebruikt. Is deze volgorde van belang, of kan ik ook gelijk de Ultimate wipe gebruiken om uit te poetsen?

 

Verder zie ik dat de Ultimate Wipe niet meer verkrijgbaar is via de website. Wat is daar voor in de plaats gekomen? Ik heb namelijk ook een Supreme Shine Microfibre, en die wou ik eigenlijk daarvoor gebruiken.

 

Kan ik deze Supreme Shine Microfibre ook gebruiken om de auto af te drogen, of kan ik daarvoor beter de Watermagnet Drying Towel voor gebruiken?

 

Laatste vraag, moet ik de Scratch X ook laten curen, of hoe werkt dit precies?

 

GTZ WijB@ 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de NXT Wax hoef je niet te laten curen, je moet gewoon 2 delen tegelijk doen en dan uitpoetsen ... dus bijvoorbeeld : motorkap wax aanbrengen, kofferbak wax aanbrengen, motorkap uitpoetsen, kofferbak uitpoetsen, enz.

 

Om het uit te poetsen kan je het beste de supreme shine microfiber gebruiken. Vouw de doek op, en poets eerst de wax uit met een kant van de doek, en ga daarna met de andere kant van de doek nogmaals over hetzelfde gedeelte.

 

Het afdrogen zou ik met een Watermagnet doen inderdaad, die werken ontzettend goed. Met de supreme shine microfibre zal je hem niet heel droog krijgen, en niet te vergeten als je daarna met een natte microfibre je wax gaat uitpoetsen .... dan ben je nog wel even bezig.

 

Scratch x hoef je niet te laten curen, je doet gewoon een beetje op je applicator pad, en daarna moet je zorgen dat je goed hard over de kras wrijft zodat het warm word. Anders zal hij niet werken.

 

Als je veel krassen hebt, en die zijn te diep om uit te poetsen, dan raad ik je de Deep Crystal Paint Cleaner aan. Behandel daar gewoon heel je wagen eens mee, net zoals je met de wax zou doen en het resultaat zal je verbazen.

De Paint Cleaner haalt namelijk het vuil uit de krassen waardoor je ze nauwelijks nog ziet. En het haalt ook de mooie kleur in je lak terug. Een grote vooruitgang voor het eindresultaat, en zeker de moeite waard.

 

Ik hoop dat ik je zo voldoende geholpen heb :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wijba, dit zijn de dealers in Gelderland en volgens mij is die eerste niet echt ver van je af:

 

Automat Wijchen •

Kasteellaan 43

6602 DC WIJCHEN

024-645 20 30

 

Autofix Sportief •

Pascalstraat 4a,

3846 AM Harderwijk

0341 425 801

 

Automat Zutphen •

Henri Dunantweg 2b

7201 EV ZUTPHEN

0575-54 82 70

 

Autoshop Ede • Klaphekweg 26

6713 HN EDE

0318-63 00 31

 

Ralva Autoshop •

Het Kerkpad 10,

6842 AR ARNHEM

026 - 381 46 41

 

Rema Automaterialen BV •

Stationsweg 325

3925 CB SCHERPENZEEL

033-277 27 00

 

SKG-Carstyling VOF •

Nobelstraat 9-01

7131 PZ LICHTENVOORDE

0544-37 62 68

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Hehe ik begin toch ook wel richting "handwassen" te gaan ipv carwash... Jammer dat ik die meeting heb gemist want al die producten en volgordes :shock:

 

Haha stelt niks voor hoor ....

Als je advies nodig hebt, dan wil ik je wel even helpen hoor.

Ik heb het je in no time uitgelegd. P.M. me maar als je mn MSN wil ofzo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kunnen we weer eens zo'n meeting doen ?

 

Er zijn weer een aantal nieuwe leden bij en misschien dat er ook nog oude leden zijn die niet konden of het gemist hebben.

 

Nou...daar heb ik ook wel intresse in :)

En inderdaad,(zoals ik) zijn er misschien wel een x aantal nieuwe leden die hier ook iets voor voelen.

 

Gr Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden