Ga naar inhoud

Also Meguiar's


Jee13

Aanbevolen berichten

Heee Mensen,

 

Vandaag heb ik mijn collectie Meguiars produkten uitgebreid.

Ik had al: NXT carwash, de washandschoen, sratch X en NXT wax

 

Voor huis/tuin en keuken gebruik was dit voldoende voor mij, totdat ik afgelopen zaterdag via dit forum bij SKG carstyling een clinic van Rob Mellaart bijwoonde.

 

Ik moet zeggen, het virus is overgeslagen !!

 

Ik heb afgelopen zaterdag de watermagnet mogen proberen en was vrijwel direkt overtuigd.

 

Ik heb vandaag aangeschaft:

Step 1, Deep Crystal paint cleaner

Step 2, Deep Crystal Polish

Watermagnet

Quick Clay detailing system

High tech applicator pads

Ultimate wipe

 

Aangezien mijn vrouw een pastelrode renault clio heeft, die snel verkleurd, was deze snel benoemd als testauto (mijn passat staat redelijk in de mequiars en gaat dit allemaal ook doormaken bij wat beter weer)

 

Ik heb alles geprobeerd volgens het 5 stappenplan:

 

Img_1378b.jpg

 

 

Img_1379b.jpg

 

 

 

Produkten die ik gebruikt heb:

 

Img_1381b.jpg

 

 

 

Auto afspuiten met ruim water:

 

Img_1382b.jpg

 

 

 

Wassen met NXT carwash en de ultimate wash mitt:

 

Img_1383b.jpg

 

 

 

Motorkap drogen met de water magnet:

 

Img_1384b.jpg

 

 

 

Mijn dochter wilde graag meehelpen, dus zij ook aan de slag met handschoen, mijn hand is net te klein voor handshoen, bij haar nog veeeeeel meer te groot natuurlijk. Jong geleerd is oud gedaan. Clio mag door mijn dochter gewassen worden, Passat niet (doet pappa liever zelf)

 

Img_1385b.jpg

 

Img_1386b.jpg

 

 

 

 

Nu ben ik verder gegaan met Quick clay detailing system om oppervlak mooi glad en shoon te krijgen.

 

Img_1387b.jpg

 

Img_1388b.jpg

 

 

 

Hierna afgenomen met droge doek:

 

Img_1389b.jpg

 

 

 

Nu door met Deep Crystal Paint Cleaner. Ik heb ervoor gekozen om dit met badstof stuk badstof te doen, dit om mijn pad te sparen.

 

Img_1390b.jpg

 

Img_1391b.jpg

 

 

 

Afnemen met schone badstof doek:

 

Img_1392b.jpg

 

Img_1393b.jpg

 

Img_1394b.jpg

 

Img_1395b.jpg

 

Img_1396b.jpg

 

 

 

Verder nu met Deep Crystal Polish (hier heb ik wel een pad gebruikt)

 

Img_1398b.jpg

 

Img_1399b.jpg

 

 

Img_1401b.jpg

 

Img_1402b.jpg

 

Img_1403b.jpg

 

Img_1404b.jpg

 

Img_1405b.jpg

 

 

 

Nu beschermen met de NXT Tech Wax:

 

Img_1406b.jpg

 

Img_1407b.jpg

 

 

 

Tijdens het curen van de NXT wax even deze foto gemaakt mbt volgorde en gebruikte produkten: (is de tijd van curen werkelijk zo belangrijk ??)

 

Img_1408b.jpg

 

 

 

Daarna uitpoetsen met badstofdoek en daarna met de ultimate wipe:

 

Img_1409b.jpg

 

 

 

Het resultaat:

 

 

Img_1410b.jpg

 

 

Img_1411b.jpg

 

Img_1412b.jpg

 

Img_1413b.jpg

 

Img_1416b.jpg

 

Img_1417b.jpg

 

Img_1418b.jpg

 

Img_1420b.jpg

 

Img_1421b.jpg

 

Img_1422b.jpg

 

 

Zo dat was mijn verhaal, ik moet wel zeggen dat er aan deze clio niets meer te verzieken was, dus had ik ook resultaat kunnen hebben met minder stappen.

 

Heb ik zo alles in de goed volgorde gedaan, kritiek is welkom.

Kan ik dit ook zo doen met mijn auto (blauw metallic) ?

 

kortom, brand los, laat maar wat horen.

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

And Mike, what else do we get when we buy one can Absolute Super Amazing High Wax Styling Polish? Oh John, if you buy two can's of Absolute Super Amazing High Wax Styling Polish you'll get one can for in your car and one for you stephmother and...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sequence....

 

Testje doen? Halve auto met Turtle.... halve met het Meguiars systeem?

T Tell-Sell gehalte valt trouwens wel mee..... alleen hebben de Amerikanen er vrij goed over nagedacht dat je voor allerlei stappen verschillende producten nodig hebt......

 

T eindresultaat is dan wel dat je een beter resultaat haalt dan waar dan ook mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I Agree, het is alleen zo jammer dat SKG niet alles in huis had afgelopen zaterdag, anders had ik ook alles tegelijk gehaald, nu moet ik bij gaan kopen in Arnhem, normaal heb ik alleen de zaterdag om inkopen te doen, dit gaat door de weeks niet echt, er is geen zaak in de buurt van mijn werk, dus zou ik het niet met de terug weg kunnen halen.

Misschien dat ik een soort depot ga beginnen, zodat ik meer mensen kan verblijden in deze buurt. (ik zit weer hard op te denken, mijn collega's roepen nu dat ik moet stoppen, en dat weer aan het werk moet gaan :( )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob vertelde in eerste instantie dat produkten die er makkelijk opgaan ook weer makkelijk afgaan. Daarna gaf hij een demonstratie met de was waarbij het spul makkelijk aangebracht werd en er misschien nog wel makkelijker afgehaald werd. Daarnaast vertelde hij over kerels met dikke, gespierde armen van de schildpaddenwas die ze gebruiken....

 

Waarschijnlijk bedoelde hij het niet zo, maar zoals hij het vertelde gaat Mequiars er dus eerder af dan Turtlewax. Tenslotte duurt het veel langer voor je die uitgepoetst hebt. :lol::lol:

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob vertelde in eerste instantie dat produkten die er makkelijk opgaan ook weer makkelijk afgaan. Daarna gaf hij een demonstratie met de was waarbij het spul makkelijk aangebracht werd en er misschien nog wel makkelijker afgehaald werd. Daarnaast vertelde hij over kerels met dikke, gespierde armen van de schildpaddenwas die ze gebruiken....

 

Waarschijnlijk bedoelde hij het niet zo, maar zoals hij het vertelde gaat Mequiars er dus eerder af dan Turtlewax. Tenslotte duurt het veel langer voor je die uitgepoetst hebt. :lol::lol:

 

Groeten,

 

Oliver

 

hehehee ben ik toch niet de enige die dat was opgevallen, ik dacht nog zal ik er wat van zeggen..... maar heb het uit beleefdheid maar niet gedaan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das een goeie...... zo had ik het niet begrepen.

 

Desalniettemin zou ik best een keer een directe vergelijking willen zien tussen de schildpad en Meguiars........

 

Volgens mij leg je met het systeem een hele andere basis dan met het gewone poetswerk van Turtle. Vandaar dat het ook langer zal blijven zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

de tijd van curen is belangrijk.

Als je de wax aanbrengt enkel zeer dun laagje, en dan om te zien als hij droog is even met je vingertop erover gaan.

Ams je je vingerafdruk ziet, nog langer laten zitten, indien mooie glans is hij klaar om afgeveegd te worden.

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe langer hoe beter eigenlijk ;)

Voor behandelde wagens kan je ook zien op mijn site:

http://www.bert-polish.be

officiële meguiars detailer :)

lekker jong :|

Wegens werkzaamheden aan site wordt er enkel de afbeeldingen weergeven.

 

Onze verontschuldigingen.

Nah daar heb je wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden