Ga naar inhoud

Handige Tip voor velgen schoonmaken


DennisvdStelt

Aanbevolen berichten

Ik heb misschien nog wel een handige tip om je lichtmetaal mooi schoon te maken...

 

Ik gebruik hiervoor zelf altijd: Comma Hyperclean.

 

Het princiepe is heel simpel, op de velgen spuiten en met je vinger inwrijven dan komt het zwarte laagje met remstof er gemakkelijk af, voor de zwarte puntjes even een beetje met je nagel "peuteren" en die komen er ook af! Daarna met een doek helemaal goed nawrijven en de velg is als nieuw!

 

Dit werkt zelfs bij oude/ slecht onderhouden velgen.

 

Nog een voordeel van Hyperclean is dat het een soort laagje achterlaat op de wielen, waardoor de volgende keer als je de velgen schoonmaakt het makkelijker gaat.

 

Tip* bij slecht onderhouden velgen kun je het er op spuiten en gerust een tijdje in laten werken.

post-7912-1423823375,9167_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het al eens eerder vermeldt hiero.

Ik gebruik Wheel Cleaner van cleanplus (zijn we importeur van) en gebruik het ook op mijn mooie 19" 8-)

 

Het is niet bijtend en zit geen chemische meuk in. We hebben ook een klant die eigenaar is van een tuningshop in Nijkerk, zijn klanten drinken dat spul, zoveel gaat er doorheen bij hun.

 

Hier een link voor de gene dit geinteresseerd zijn:

http://www.cleanplus.com/Consumer/Premi ... el-cleaner

 

Persoonlijk een aanrader, maargoed het is natuurlijk ieder zijn ding. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Superspul!! ik gebruik het sinds een paar maanden en ik gebruik geen velgenreiniger of ander agressief spul meer, alleen nog een spons met sopwater.

 

Ik maak mijn velgen elke week (=ong 1000 km) schoon en zet ze om de 5 tot 6 weken in de wheelwax. Het vuil hecht zo goed als niet aan de velgen en het gaat er in no-time af. Ik kan het zeker aanbevelen.

 

Voor een vergelijkende test kijk je op http://forum.carclean.nl/cc_postst259/T ... elWax.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

er is een middel van carpro "iron X" die mooi resultaat geeft. is eigenlijk een middel ook de lak te ontdoen van ijzer deeltjes.

mijn zomer sloffies heb ik gewassen, ingespoten met wheel brighter en daarna met klei schoon gemaakt. (was vorig jaar) ga ze straks nog even met iron x insprayen om te zien of ze echt schoon zijn. nog even waxen en dan gaan ze er onder.

 

kan ik daarna aan mijn winter velgen beginnen. :mrgreen:

 

vorige week een mini cooper S gedaan, had ook verschrikkelijke aanslag in de velg hoekjes. dit heb ik deels weg gekregen met body solvent, wheel brigther, wonder spons en iron x. 95% was toen weg.

 

iron x is te koop ook in Nederland, stuur even pbtje als je het niet kan vinden. (bedrijf sponsort hier niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schoonhouden van LM wielen is eigelijk heel simpel.

 

Nieuwe wielen: Zet ze direct 2x in de Wheelwax.

 

Bestaande velgen: Goed wassen, shoon maken met velgenreiniger, eventueel een Iron-X beurt, rondje kleien indien nodig, polijstbeurtje en dan in de wheelwax 2x.

Daarna alleen wassen met shampoo! Vuil hecht niet meer en ze zijn in een mum van tijd schoon.

Na een 6-8 weken een nieuw laagje wheelwax.

 

Velgenreiniger zul je dan zelden of nooit meer nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al mijn velgen heel lichtjes in de olie, Bell-ray. Dit breng ik aan met een smalle radiatorkwastje, kan dan in alle hoekjes/ gaatsjes komen waar je anders niet of nauwelijk met een doekje komt. Kan dan ook gelijk grotendeels bij mijn ( geverfde) remklauwen komen :)

Met een flaconspuit met engine degreaser de velgen/remklauwen lichtjes inspuiten en uitsmeren met een ander radiatorkwastje.

Kan dan met de waterspuit de velgen/remklauwen grotendeels schoonspuiten. Desnoods nog met een spons met autoshampoo de boel nog even bij langs gaan en afspoelen.

Groot voordeel is dat de velgen/remklauwen altijd iets vettig zijn/blijven ( en daardoor lijk of deze goed gepoetst zijn) waardoor vuil er niet of nauwelijks aanhecht en zoals beschreven gemakkelijk en tot in de allerkleinste kieren/gaatjes goed te bereiken is. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Purple Rain Wheel Cleaner met een wondersponsje :-) van de Action.

Werkt heel erg goed al zeg ik het zelf. die sponsjes zijn grijs en kosten per 5 iets van €0,80.

Daarna met Rimwax insmeren en uitpoetsen. De eerstvolgende keer haal je het vuil er zo af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden