Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik 2.0 TDI 140pk


Ruubje

Vraag

Wat gebruiken jullie gemiddeld?

 

Ik rijd 650 km op een tank, en vindt dit erg weinig! (als ik hem vol gooi geeft die een max actieradius van 800 aan).

 

rijd dus gemiddeld 1:9 / 1:10

 

Terwijl met m'n vorige passat (1.9tdi 105pk) haalde ik met gemak 1:15 / 1:16....

 

En ik rijd niet extreem wild ofzo :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo daar schrik ik van :shock: , heb ook een 2.0 TDI maar in rij ongeveer 850-950 km op een tank, gemiddeld ook 1:15

op een tank met 19 inch banden 235 breed.

En dan hou ik van goed doorrijden 8)

 

Ben in de winter vanuit Oostenrijk (Fugen) naar Heerenveen gereden op 1 tank diesel.

 

Ik denk dat er dan iets bij jou niet klopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

rijd dus gemiddeld 1:9 / 1:10

 

:shock: Dat is niet goed hoor.

Dat haal ik alleen als ik zondagochtend uit de nachtdienst naar huis toe plank.

En dan nog met zulke ritten erbij rij ik 1 op 13/14 op 19" banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik rijdt ook gemiddeld 1: 15 a 1 :16.

 

maar die trekkracht vind ik wat tegenvallen in verhouding met de vorige 1.9 tdi 130 pk, daar zat meer trekkracht in dan de 2.0 140 pk tdi.

 

dus er moet binnenkort maar even een chippie in bij vvt.. (van vught tuning)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit keer wil de auto soms gewoon niet starten (20 / 30sec starten, en slaat niet aan)

 

En als die dan eenmaal start, een rookwolk er uit te vet :mrgreen:!

 

Hele straat staat dan blauw v/d rook, geweldig! (maar niet goed helaas).

 

Reed er vandaag eventjes in, en helaas, hij wilde weer niet starten!

 

Dus kreeg tijdelijk een golf 6 als leen auto mee, fijne auto moet ik zeggen! En morgen een gesprek met de technische man daar, en de directeur. Dus ben zeer benieuwd waar 't schip strand!

 

ECHTER,

 

Was boodschapjes aan het halen, sta mooi achteruit ingeparkeerd met 't apparaat. Is er iemand (joost mag weten wie) tegen de auto aan gereden. Gevolg? Motorkap staat scheef, kaplamp unit intern afgebroken, bumper scheef, gril scheef, zeischerm een deuk in, bijrijders deur kan niet meer open (voorscherm is naar achter geschoven).

 

Ik voel me er zoooooo lullig van / over / door! Niet normaal! Helemaal als je weet dat in de afgelopen paar weken:

- Ik een polo met een vierkant wiel (iemand heeft goed lopen slippen met de handrem) terug gebracht, en gemelt.

- Ik een passat 3c met een versnellings bak probleem terug heb moeten brengen (ging niet meer in z'n 1)

- M'n vriendin een deuk in de achterbumper heeft gereden van een golf 6

- En nu ik in dit ding...

 

Kan me redelijk voorstellen dat de dealer nu begind te twijfelen aan mij... (en ik ben goed bang om te rijden atm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij een nu 9maanden Variant 2.0d 140 pk High Line 6bak hand gesch. . Climatronic altijd aan, voorruit /a. ruit verwarming en stoelverwarming in winter regelmatig aan. 's Winters staat ie op 16" 215/55 -Conti- winterbanden.

 

trap stevig door. Rij 'altijd' ruim 1000km en tank dan ca 70ltr. (inmiddels 55k op de klok)

 

Kort na tankbeurt loopt 'nog te rijden indicatie ' soms op naar 1300/1400km maar aan het einde van de rit halen we dat natuurlijk niet.

 

Zelfs op zomer/wintervakantie vrouw en kids mee, geen schoonmoeder op het dak, hele stukken rond/over de 200km/pu lijkt allemaal niets uit te maken (gerommel in de marge)

 

Ook met een DSG moeten betere cijfers te halen zijn, lijkt mij

 

Ruubje: wil je verder niet oordelen of zo; maar je maakt wel erg veel taalfouten kan er een link zijn met genoemde pech gevallen? :book:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen even gekeken

690km gereden 46,68ltr D erbij

en gezien de ' mei vakantie' was het rustig op de weg dus stevig kunnen door trappen deze 2 dagen

 

Ben dus wel tevreden over m'n gebruik vs. rijstijl, nu de lease mij. nog....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden