Ga naar inhoud

ik heb het opgegeven..update is weer hoop!


ronald1983

Aanbevolen berichten

zoals mischien al een aantal weten heb ik een startprobleem bij een warme motor met mijn passat v6 4m.

 

na zelf een lange spreurtocht gehouden te hebben naar de oorzaak heb ik het hellaas niet kunnen vinden.

de dealer bij mij in de beurt had ik ook weinig vertrouwen in dus ik heb maar besloten om de auto vandaag naar century in Groningen te brengen(ook niet ver uit de buurt maar goed). zo als zij zeiden hadden ze wel wat meer ervaring met de v6 motor. nou hopelijk maken ze het waar. :angel:

 

de beste meneer achter de balie wist mij te vertellen dat er bepaalde audi's waren met het zelfde probleem en dit bleek te liggen aan de verkeerde bougies. persoonlijk zie ik het verband niet helemaal, maar goed ik ben ook geen super autotechniekus. en als dat het probleem zou zijn ben ik gelukkig mooi goedkoop klaar. :angel:

 

nou het enige wat ik kan doen is morgen wachten op een telefoontje met hopelijk goed nieuws, en dat de kosten niet de pan uit reizen! :D

 

ben benieuwd......

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 2,8 V6 worden ook in diverse Audi modellen geleverd, dus dat kan zeker.. nou denk ik niet dat het daaraan ligt... want bougies doen het of doen het niet.. of ze vonken erg zwak maar dan zal het nooit beter worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 2,8 V6 worden ook in diverse Audi modellen geleverd, dus dat kan zeker.. nou denk ik niet dat het daaraan ligt... want bougies doen het of doen het niet.. of ze vonken erg zwak maar dan zal het nooit beter worden..

 

Ik kan mij nog herinneren (uit mijn brommert tijdperk ca 800 jaar geleden :angel: ) dat je koue bougies hebt en warme bougies. Bij mijn brommer had ik last van pareltjes op de bougies kop (vervuilde benzine geloof ik) Kan zoiets ook bij een automotor gelden? Dan zou de uitspraak nog iets omvatten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas niks gevonden.

 

hij deed het naar behoren volgens century en hij had geen storingen.

auto opgehaald en jawel! niks! thuis. mt warme motor weer niet tot moeilijk aan te krijgen.

begin er nu wel zoon beetje moedeloos van te worden en heb zo weinig aardigheid aan de auto... :angry::angry: ben der inmiddels gewoon strontflauw van en heb ook weinig vertrouwen meer in de auto, wat ik erg jammer vind :| .

 

als iemand nog suggeties heeft hoor ik het graag. zat zelf te denken om te beginnen met mijn bdp sensor te vervangen. als ik hem kan vinden. :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet bijna wel zeker dat het iets is met de brandstof aanvoer/druk. hebben ze de bougies nu ook vervangen nav de kennis die ze hierover hadden met de V6 motoren in Audi's? Ik geloof er nl niks van dat het de bougies zijn.

 

Je hebt dus koud geen startprobleem, hoe lang moet je warm (door)starten voordat'ie aanslaat?

 

Probeer het volgende eens bij een warme start, starten (hij doet het niet direct uiteraard) en direct van het contact af en daarna direct weer starten. Start de motor na de 2de start gelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag zelf weer eens onderzoek gedaan, op het moment dat ie niet wou starten heb ik een oude (wel goeie) bougie gepakt en in de dop gedrukt tegen het blok aangehouden en GEEN VONK! tiss dus een onstekingsprobleem en ik denk dat ik de bevestiging nu wel heb om de bdp sensor te vervangen. als iemand anders nog suggesties heeft hoor ik het graag. ik zie weer een lichtpuintje.... :D alleen nu nog een lichtpuntje in de bougie! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja idd, ben vandaag hellaas niet toegekomen om bij century langs te gaan om verhaal te halen, maar morgen even een half uurtje eerder weg van mijn werk dan moet ik het wel halen. hopelijk dat er een oplossing komt, want ik blijf er bij, ik heb niet gekregen waar ik om gevraagd heb. ze kunnen alleen het startprobleem al niet vinden, en ik kam er dagelijks mee.... en de auto matst me niet 1x door het wel goed te doen.. rara hoe kan dat, terwijl ik aangegeven heb van laat de auto maar eens een uurtje stationair draaien... blijf het vreemd vinden..

 

to be continued..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden