Ga naar inhoud
  • 0

automaat


passatreyer

Vraag

Ik heb een PASSAt 1.8 20V 92KW AUTOMAAT uit 1997.

Sinds kort werkt de automaat niet meer. Als ik met de voet op de rem de automaat in de R of D positie zet valt de motor stil. Het voelt als bij een geschakelde wagen die met de voet op de rem in zijn versnelling wordt gezet en waarbij je de koppeling op laat komen.

 

Helaas ben ik slechts een gebruiker en heb geen technische achtergrond.

 

Ik heb een aantal vragen:

 

Herkent iemand dit probleem? Zo ja weet je de oplossing?

Is er iemand in de omgeving Amsterdam die dit kan repareren?

Mag je een automaat slepen? (ik hoor daar verschillende verhalen over...)

 

Olivier

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dezelfde auto ook met een 4 traps automaat...

Ik heb 1 x de snelheids sensor (jah jah volgens wealer :( ) kapot gehad.

Maar dan valt de bak terug naar de 3-de versnelling en daar blijft hij dan in.

Dus optrekken in de 3 enz enz...

Soort van save mode.

 

Maar aangezien die van jou echt vies begint te doen denk ik dat je iig even iemand met VAG-com langs moet laten komen om hem even uit te lezen.

 

En misschien heb je hier wat aan in combinatie met uitlezen:

http://webpages.charter.net/baldy/rialt ... -99-02.pdf

 

succes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
automaten mag je wel slepen maar met een beperkte snelheid (50km/uur) en over een beperkte afstand (50 km).

misschien mag het met de moderne automaten iets harder en iets langer. daar wil ik vanaf zijn.

 

Slepen moet je inderdaad voorzichtig mee zijn, aanslepen mag zowieso niet. Ik denk dat je bak niet kapot is, ik denk eerder een sensor van het toerental ofzo.. ik zal eens informeren voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Olivier, zoals ik het lees blijft je lock-up hangen inde koppelomvormer.

Er kunnen twee dingen de oorzaak hiervan zijn. Lock-up totaal versleten of er blift een klep in het hydraulisch brein hangen.

 

Groeten Eric

 

p.s.: Ik werk zelf bij een revisiebedrijf voor automaten en stuurhuizen in Eck en Wiel( of mag ik dat niet zeggen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

p.s.: Ik werk zelf bij een revisiebedrijf voor automaten en stuurhuizen in Eck en Wiel( of mag ik dat niet zeggen.)

 

Ik heb er geen problemen mee als we allemaal van elkaar weten waar we werken...

 

En al zouden er 2 concurerende bedrijven bij zitten dan nog lijkt het me dat we hier allemaal volwassen genoeg zijn om er geen modder gevecht van te maken.

 

Ik vind het iig wel makkelijk dat er iemand hier rond hangt die verstand heeft van automatische bakken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ ReneR, Ik vind het zelf ook geen probleem maar heb wel eens meegemaakt dt het wel een probleem was.

 

@ Keek Ik werk niet bij een autodemontage bedrijf( je bedoelt waarschijnlijk Van Spanje)

 

@ Olivier, als je de auto gaat slepen niet te ver geen hoge snelheid en laat de motor draaien, anders loopt de bak nog verder kapot door gebrek aan smering.

 

Groeten Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden