ron.s Geplaatst 7 maart, 2009 Geplaatst 7 maart, 2009 Sinds een aantal weken het volgende probleem. Een aantal keren is het al voorgekomen nadat ik de auto gestart heb en wegrijd er geen trekkracht inzit .Dit komt niet iedere keer voor. Gistermorgen was dit probleem weer aanwezig. Wegrijden en geen trekkracht .Lijkt wel als de turbo het niet doet. Heb de auto onderweg eens uitgezet en opnieuw gestart en ja hoor ..weer alle pk-tjes aanwezig. Lmm is vorige week vervangen ( bosch). Wie weet wat dit kan zijn .
0 Roedy Geplaatst 7 maart, 2009 Geplaatst 7 maart, 2009 dan gaat je wagen in noodloop, ff uit laten lezen met vagcom wat het probleem is
0 Marco456 Geplaatst 7 maart, 2009 Geplaatst 7 maart, 2009 Idd even uitlezen zal wel een storing in staan.
0 Jee13 Geplaatst 7 maart, 2009 Geplaatst 7 maart, 2009 stekker los ? beter even uitlezen of loggen in situatie zonder trekkracht
0 ChromPassat Geplaatst 7 maart, 2009 Geplaatst 7 maart, 2009 variabele schoepen mischien vast( ik reinig altijd met innotec turbo reiniging) of mischien een van de Magneetklepjes (N75)
0 ron.s Geplaatst 8 maart, 2009 Auteur Geplaatst 8 maart, 2009 schreef Jee13: stekker los ?beter even uitlezen of loggen in situatie zonder trekkracht Het probleem doet zich maar zelden voor ..had er al een week geen last van en opeens weer wel. Dit weekend ook geen last gehad. Dus heeft uitlezen dan nog wel zin ???? Ben geen monteur maar waar zit de N75 en hoe reining je de variabele schoepen. Wel zag ik dat het bij de egr klep vies was.
0 Robl Geplaatst 8 maart, 2009 Geplaatst 8 maart, 2009 Wel toevallig dat je dit hebt nu je LMM vorige week is vervangen. Had je het daarvoor ook al? Zeker de stekker op de LMM even goed checken/aandrukken.
0 W E Geplaatst 8 maart, 2009 Geplaatst 8 maart, 2009 Dit klinkt als een N75 klep storing. Eerst maar eens uitlezen..
0 RuudC Geplaatst 8 maart, 2009 Geplaatst 8 maart, 2009 Ik heb ook een soortgelijke ervaring gehad, niet meer voor uit te branden. Uitlezen gaf wel vreemde waardes aan. Luchtmassa meter vervangen bleek niet te helpen. Daarna werd een slangetje gevonden waar een stukje uitgesmolten was, waardoor die valse lucht trok. Andere slangetjes ook gelijk vervangen en weer gaan. Ben zelf niet bij deze reparatie geweest dus kan niet precies aangeven welke slangetjes. Tis mss het checken waard. Suc6 groet Ruud
0 Vdub Geplaatst 8 maart, 2009 Geplaatst 8 maart, 2009 zullen wel de vacuumslangetjes zijn naar de N75
0 ron.s Geplaatst 10 maart, 2009 Auteur Geplaatst 10 maart, 2009 Zodadelijk komt Ruben om eens de auto uit te lezen. Heb vanmiddag nog eens de vacuumslangetjes nagelopen en ik dacht zo te zien dat er eentje niet goed op het buisje zat . Deze maar eens goed erop geschoven en hij kon er gemakkelijk weer vanaf . Deze maar vastgezet met een bandje. Ben benieuwd. Die N75 zit die onder de afdekkap bij de luchtfilter????????? Ja en voordat ik de lmm had vervangen had ik er ook last van.
0 LED-Lightning Geplaatst 10 maart, 2009 Geplaatst 10 maart, 2009 Zo, daarnet even bij Ron langsgeweest en de Passat uitgelezen (ziet er netjes uit, goed in de lak, en mooie LEDs in de deuren!!! ) Ik kon de foutmelding natuurlijk onder het kopje 'VAG-COM' zetten, maar het leek me even beter om de gevonden foutmelding in het desbetreffende topic van Ron te zetten. Dit is de foutmelding die ik vond: Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 GQ Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1524 Coding: 00002 Shop #: WSC 05314 WVWZZZ3BZ2E337627 VWZ7Z0A4679495 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Het zou met de volgende dingen te maken kunnen hebben: Turbodrukregelaar (N75) werkt niet goed meer Slangaansluitingen verwisseld Lekkende slangaansluiting(en) Lekkende vacuum leidingen Turbo Ron had al wat vacuum leidingen nagelopen en had het idee dat er twee niet goed vast zaten, dit had hij in de tussentijd al zelf hersteld. Nu nog maar eens even wat langer doorrijden en hopen dat het probleem zich niet meer voordoet. Mocht de auto weer in noodloop gaan, dan lezen we 'm nogmaals uit, en dan zal de volgende stap de N75 wel zijn, maar we hopen dat het met het goed vastzetten van de leidingen het nu is opgelost. Mocht er iemand nog tips/ideeen hebben, laat het hier dan gerust nog even weten.
0 ron.s Geplaatst 11 maart, 2009 Auteur Geplaatst 11 maart, 2009 Ruben...nogmaals bedankt voor het uitlezen maar vanavond was het weer prijs. Vanavond moest ik op bezoek en met het oprijden van de autosnelweg eens goed doorgetokken , ging allemaal goed tot ik overschakelde naar de 6 bij 120 km/u..weer in noodloop. Na het bezoek weer naar huis en geen problemen ondervonden. Denk dat ik toch maar de N75 ga verwissellen. Ik geloof dat ik hem wel heb gevonden --> aan de linkerkant van de distributie ergens onderin waar je niet goed bijkomt. Iemand ervaringen met het verwissellen van de N75 ??????
0 blastaway Geplaatst 12 maart, 2009 Geplaatst 12 maart, 2009 Ik heb een tijd terug dezelfde symptomen uitgelezen in de 3BG van Shrek. Ik had nog een n75 liggen. Na het verwisselen liep de auto weer als een trein. Je komt er vrij lastig bij. De n75 zit bij je riemen aan de voorkant.
0 ron.s Geplaatst 12 maart, 2009 Auteur Geplaatst 12 maart, 2009 schreef blastaway: Ik heb een tijd terug dezelfde symptomen uitgelezen in de 3BG van Shrek. Ik had nog een n75 liggen. Na het verwisselen liep de auto weer als een trein.Je komt er vrij lastig bij. De n75 zit bij je riemen aan de voorkant. Sven ..wat heb je allemaal losgemaakt om er goed bij te kunnen ???
0 ron.s Geplaatst 15 maart, 2009 Auteur Geplaatst 15 maart, 2009 Heb ondertussen al een nieuwe N75 gehaald.. Iemand nog goede ideeën om hem te verwisselen omdat je er niet goed bijkomt ..
0 ChromPassat Geplaatst 16 maart, 2009 Geplaatst 16 maart, 2009 je N75 zit vast met 2 grote inbusbouten.. is een komplete steun met de vacuumpot.. Je kan proberen je aanzuigbuis van de turbo/luchtfilterbak eruit te halen, zo de 2 inbus bouten los ratellen.. je bovenste Distributiekap los halen(2 klemmen) als je de inbus bouten los hebt van de N75 kun je het in zijn geheel verwijderen(incl N75,vacuumpot,steun,plastic kap)
Vraag
ron.s
Sinds een aantal weken het volgende probleem. Een aantal keren is het al voorgekomen nadat ik de auto gestart heb en
wegrijd er geen trekkracht inzit .Dit komt niet iedere keer voor.
Gistermorgen was dit probleem weer aanwezig. Wegrijden en geen trekkracht .Lijkt wel als de turbo het niet doet.
Heb de auto onderweg eens uitgezet en opnieuw gestart en ja hoor ..weer alle pk-tjes aanwezig.
Lmm is vorige week vervangen ( bosch).
Wie weet wat dit kan zijn .
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten