Ga naar inhoud
  • 0

Replica of origineel?


Adamski

Vraag

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn vorige velgen waren ook replicas en geen noemenswaardige verschillen alleen dat ik merk dat replica velgen dikwijls wel veel slechter gespoten zijn..

En ze wegen ook een pak zwaarder...

Maar heb ook al gehoord dat er tussen de replicas ook nogal eens grote verschillen kunnen zitten, namelijk de made in italy (zijn voor zover ik weet de beste) en dan de made in china etc... , die laatste zouden wel eens regelmatig last hebben van afgebladerde lak enzo na een tijd...

Maar ikzelf heb er geen probleem mee gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk eens naar een setje originele velgen,ik noem Phoenix road america's die willen ook wel bladeren hor.

Volgen mij maakt het idd niet veel meer uit.Maar je moet gewoon wat kopen wat je mooi vind,en een beetje kijken wat je wat lijkt.Dat kun je zelf wel zien.En chinees wilde ik nooit kopen maar om eerlijk te zijn heb ik nooit geweten waar mijn rs6 toen weg kwamen,werd wel geroepen italy,of duitsland.Maar zeker weten doe je dat nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Orgineel is ook niet van bijv VW zelf, die laten ze namelijk ook maken bij Ronal, BBS etc.

Geen 1 velg kan tegen een stoeprand. Hoe hard is een stoeprand t.o.v bijv. een aluminium legering, de stoeprand "wint" altijd.

Dat een replica goedkoper is kan een voordeel zijn bij vervanging van 1 vd velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Veel zien het verschil niet, omdat ze ook bijna amper in de werkplaats komen.... verder als je een leuke nette Originele set kan vinden voor een redelijke prijs, zou ik voor Origineel gaan.

 

Niet alle Immitatie zijn troep, vaak zijn de immitatie's veel zwaarder in gewicht, en raken ook sneller krom. Heb laatst een Orig.VW set uit 1997 gemonteerd amper 10gram... na de 2de banden wissel bij een Immitatie velg, sla je zeker Minimaal 25gram...

 

nogmaals Het kan !...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet bang voor zijn Jeroen. Destijds onder mijn Golf IV ook replica RS4 velgen gehad. Een stuk voordeliger en ik zag geen verschil, zelfs mijn toenmalige collega's van Century zagen geen verschil.

 

Nu rijd ik ook weer op replica's en het bevalt tot nu toe nog prima. Je grote broer heeft ook velgen gekocht, hij heeft gekozen voor originele Audi velgjes. Die zijn welliswaar duurder maar zien er dan ook super gelikt uit....

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Veel zien het verschil niet, omdat ze ook bijna amper in de werkplaats komen.... verder als je een leuke nette Originele set kan vinden voor een redelijke prijs, zou ik voor Origineel gaan.

 

Niet alle Immitatie zijn troep, vaak zijn de immitatie's veel zwaarder in gewicht, en raken ook sneller krom. Heb laatst een Orig.VW set uit 1997 gemonteerd amper 10gram... na de 2de banden wissel bij een Immitatie velg, sla je zeker Minimaal 25gram...

 

nogmaals Het kan !...

 

Als het niet meer is !!

Ik heb ook road amarican's op 1 velg zit net 10 gram.

Imitatie zit zo 50 gram, maarja dan zijn ze ook weer in balans :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Als het niet meer is !!

Ik heb ook road amarican's op 1 velg zit net 10 gram.

Imitatie zit zo 50 gram, maarja dan zijn ze ook weer in balans :)

 

Een hoger gewicht kan ook door een slechte band komen. Of heb ik het mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij ook op replica's en heb daar nog geen moment spijt van gehad...stoeprandjes kussen gebeurt nu eenmaal vroeg of laat en bij de een wat vaker, als ik >3K uit had moeten trekken voor een set originele BBS LM's zou ik mezelf niet meer aan durven kijken :mrgreen:

 

Kwaliteit is, voor zover ik kan beoordelen, gewoon goed...ook in mijn geval zijn de replica's vele malen zwaarder dan zijn originele versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

replica's hoeven niet slecht te zijn hoor. Meer gewicht kan inderdaad ook komen door de banden, vaak juist goedkopere (slechtere) banden die ze erop monteren bij replica's.

 

mocht je een leuk setje velgen in replica gezien hebben, vraag even aan de verkoper of je eerst mag komen kijken. Heb ik destijds ook gedaan, kun je al snel de rommelvelgen wegstrepen. Heb toen ook velgen gezien waar nog wat scherpe randjes aan zaten, of die slecht gespoten waren, of zelfs alleen maar de buitenkant een beetje gespoten en binnenin niet.

 

ohja, ook bij originele velgen kan de lak gaan bladderen of blazen in de lak komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had 2 jaar geleden ook 18 inch rs4 volgens mij van chineese afkomst. Nu heb ik 19 inch r32 uit duitsland en ik moet zeggen dat bij 18 inch de remstof snel inbrandde en bij de 19 inch heb ik daar helemaal geen last van. Dus er zit wel degelijk verschil in het soort aluminium en soort lak wat ze gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier nog even de topicstarter, de meesten gaan volgens mij voor replica.

Degene die het echter over de ingebrande remstof had, heeft wel een punt volgens mij.

Ik denk dat de lak van originele velgen idd harder en sterker is, zodat ik waarschijnlijk toch voor origineel ga.

Leuk dat er zoveel gereageerd hebben, een mening van een ander is soms ook wel bruikbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden