Ga naar inhoud

Importeren vanuit Duitsland


Happyman

Aanbevolen berichten

Klopt.. die extra's worden gewoon meegerekend met de BPM bepaling. Mijn buurman haalde een Golf IV Cabrio Highline naar NL.. wat hebben we gedaan..

Auto op stalen velgen gezet, elec. kap op handmatige bediening gezet, knopje uit dashboard en blind plaatje terug, stoelverwarmingsschakelaars eruit en blind plaatje terug, Airco paneeltje vervangen door een standaard paneeltje. Dit scheelde alweer ruim 100 euro aan BPM. Zelfs een radio rekenen ze mee voor de BPM!!! Let hier op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nog ff op de belastingcentjes wachten en dan kan de grote zoektocht beginnen naar een mooi Passaatje. Ik heb al wel een leuke gezien, 2.5 V6 TDI met 144.000 op de teller. Is het aan te raden om voor een model met minder kilometers te gaan of is ie bij 144.000 pas ingereden :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.autohaus-vortkamp.de/11unternehmen.html

 

Ik heb wel eens een Golf II GTI ingevoerd uit Duitsland, beviel prima das wel wat jaren geleden.

Nu op zoek naar een Audi A6 of een Mercedes C200 komp.

 

De meeste auto's zijn daar gewoon minder gelopen en voller, maar het is een kwestie van zoeken, ik krijg veel auto's aan de andere kant van Duitsland en ook van Handelaren aangeboden, wat ik niet zo zie zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de mazzel dat de auto net Dekra gekeurd was.

Je kunt dit in de autopapieren die er bij zitten zo nakijken, als ze er bij zitten natuurlijk.

En ga er maar vanuit dat er papieren bij zitten want die duitsers moeten alles bij houden van de auto.

Al wisselen ze bij wijze van spreken een ventieldopje. ( dit is wel weer erg overdreven ) :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand enig idee hoe de douane de BPM bepaalt van een type auto die nooit in Nederland geleverd is. Zo zag ik een 2.5 V6 TDI Highline variant uit 2001 zonder 4-motion. Op de autoweeksite zag ik dat in dat jaar de auto alleen maar is geleverd met 4-motion. Zal toch een behoorlijk prijsverschil zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer zelf de waarde van de auto te achterhalen.

Dit kan dmv er een officieel document voor op te vragen en dit bij het invoeren van de auto aan de douane te geven.

Zoiets kost iets van 15 euro geloof ik. Na te lezen op www.vwe.nl bij welke instantie dit kan.

Namelijk bij niet ieder douane station zijn ze zo vriendelijk om dit zelf na te checken. Ik had zelf dit papiertje niet, dus had alleen een schatting.

Een maat van me was in Nieuwegein waar de douanebeamte wel zo vriendelijk was. Ik had zelf wat meer pech in almelo en dat leverde toen toch wel wat stress op,gezien de keuring heel vlot liep en de douane begon te narren. Hier zit je niet op te wachten. Je wilt die auto mee naar huis nemenen geen gezeur hebben van zo'n zak hooi.

 

Groeten Laker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een mooie zien staan bij een bedrijfje in Limburg die auto's uit Duitsland haalt. Een 2.5 V6 TDI Variant Tiptronic en Navigatie uit 2001 met 125.000 op de teller zou uiteindelijk incl. BPM op € 15250,-. Valt deze prijs mee? Ik heb de verkoper al gebombardeerd met allemaal vragen. Zijn er nog specifieke punten waar ik op moet letten bij dit type auto? Ik heb in ieder geval gevraagd of ik een aankoopkeuring mag laten uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de V6 TDI moet de distrubitieriem om de 120.000 km. Aangezien hij op 125.000 staat, moet het dus nu gebeuren. Ik neem aan dat het niet net is gedaan. Mocht dit wel zijn gebeurd dan heb je mazzel, want het is niet goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland zijn ze wat onderhoud betreft vrij stipt, dus je hebt kans dat dit reeds eerder gedaan is. Desalniettemin toch even opletten...

 

Staat de auto in Hoensbroek te koop?

 

Ja de auto staat in Hoensbroek, ken je het bedrijf? De auto heeft bij 116000 een beurt gehad en een nieuwe riem. Jammer genoeg kan mijn huidige auto niet ingeruild worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij wie in Hoensbroek ?

 

Want in Hoensbroek heb je zo'n hele berg van Dealers op een hoop bij elkaar... en er zitten er een paar tussen die ik nog niet naar mijn auto zou laten kijken al waren ze de laatste op deze aardkloot

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik weet nu dat er in Hoensbroek een bedrijf is wat Duitste auto's invoert, weten jullie meer van zo'n bedrijven ???

kan iemand me vertellen waar ik Postcodes kan opzoeken in Duitsland net vanuit de Limburgse grens ???

zo kan ik een zoekopdracht invoeren tot 200 km.

 

http://www.mobile.de was toch een goeie ?

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Chrompassat: D-47574 Goch ligt net over de grens ter hoogte van Gennep

 

als iemand namen/plaatsen kent of van heeft gehoord, meld ze dan hier even (liefst met website natuurlijk) want da's natuurlijk wel wat men hier zoekt in deze thread.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

ik denk aan een astra cabrio uit D.

 

maar dan moet ik de passat weg doen.....

 

dilemma!!!

 

waarom is er geen passat cabrio!!!

 

als iemand dat leuk vindt om te photoshoppen.... een 3B cabrio in metallic groen please.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden