Ga naar inhoud
  • 0

Sportonderstel achteraf monteren ?


zoefmobiel

Vraag

Hai,

 

dik tevreden met m'n nieuwe 3B (vorige week) , stuur mooi strak, goed contact met wegdek maar in de bochten helt ie wat over. Er zit een normaal onderstel onder. Ik las dat een sportonderstel de auto ook meteen verlaagt. Daar ben ik niet direct naar op zoek, misschien een centimetertje maar zeker geen lowrider.

 

Wat is er voor nodig om de passat wat minder over te laten hellen in bochten ? Alleen nieuwe schokbrekers ? Alleen veren ? Of beiden ? En wat kostat zoal ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je kunt een normaal sport onderstel nemen. deze verlagen de wagen hooguit een cm of 4. Daarmee ben je nog geen lowrijder

Ik heb een vaste kw set. -3,5 cm rondom. Rijdt stabiel en helt veel minder in bochten. En groot voordeel. De vering is niet meer zo slap met door knikken als je bv van een drempel rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat overhellen kun je inderdaad verhelpen door de auto te verlagen, maar dan zal je zeker een stuggere verlaging moeten monteren. Verlaag je 'm met een comfortabele verenset dan zal het je niet helpen tegen het overhellen. Dit overhellen wordt puur bepaald door de stugheid van de veren, de schokdempers hebben geen invloed op overhellen (uitgezonderd echte schommelbewegingen).

De beste optie is dan ook om (wat Oele al schreef) een dikkere c.q. extra stabilisatorstang te monteren, die dient speciaal daarvoor om de auto in de bocht recht te houden.

 

Je zou eens onder je auto kunnen kijken of je voor en achter al een stabilisatorstang hebt. Er staat me iets van bij dat dit bij de 3B nogal eens verschilt van de ene of de andere auto, niet iedere 3B heeft standaard 2 stabilisatorstangen. Dat zou dan vrij simpel achteraf nog in te bouwen moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft iemand een link naar 'het' originele passat 3B sportonderstel (+prijzen?) Ik heb KW , eibach en bilstein gevonden maar dat zijn setjes (4xveren+schokbrekers) die een kleine 800-900 zijn, da's wel een fiks bedrag. Veren zijn rond de 200-250, maar ik lees overal dat het beter is om naast veren ook stuggere/betere schokbrekers te monteren. Sowieso zou dat geen zonde zijn, tenslotte zitten de huidige er waarschijnlijk al 140.000 km op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb laatst een set Monroe reflex heavy duty onder de achterzijde gemonteerd.

Géén verlaging maar wel een veel betere wegligging.

En het comfort blijft behouden, met vrouw en twee kids wel lekker. (lees: wil hierom geen ruzie met m'n vrouw krijgen) :wink:

Ik wil ze nu ook aan de voorzijde monteren maar moet ik dan de draagarmen loshalen of zou ik de veren ook met veerklemmen kunnen verkorten en ze er compleet onderuit halen?

 

O ja, Een KONI geel sportkit bestaande uit 4 sportschokbrekers en 4 verlagingsveren met een verlaging van 35 mm is te leveren voor 498,= euro inclusief btw.

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden