Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Squilly

    Lambdasonde BZB

    Beste leden, in het weekend krijgen jullie volledige update. Probleem is (bijna) helemaal opgelost. Loopt al weer perfect maat klein ander probleempje bij gekomen. Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
  3. Vandaag
  4. Ik heb er geen ervaring mee maar waarom defect? Als je dus minder stroom trekt gaat het wel goed dus lijkt het eerder een beveiliging. Maar er staan er op mp genoeg dus ik zou zeker niet naar een dealer gaan, tenzij je garantie hebt.
  5. Als ik ook bij het bedrijf ook tegelijk de Distributieriem set zo laten vervangen heb ik dan kans dat het geheel voordeliger wordt, ja we zijn echte Nederlanders die gaan voor de beste prijs kwaliteit verhouding. Ik denk dat we toch de tip van @dieseltje gaan en dat is dan Cardrik in Birdaard (FR). Misschien mag ik tijdens de werkzaamheden, een paar foto's maken en dat later op het forum zetten. Vreemd ik heb vroeger zoveel gedaan aan ons oude T3-campertje 1982, maar iets weerhoud mij om ook aan de T5 te klussen. Ha misschien is het wel de leeftijd wie weet.
  6. Gisteren
  7. Precies wat @wulfke zegt. Bij de garage die ik eerder in dit topic tipte schijnen zich de afgelopen anderhalf jaar zes mensen gemeld te hebben naar aanleiding van dit topic. Bij alle zes was de diagnose vergelijkbaar: kapotte HV kachel. Voordeel: de HV kachels van VW, Audi, Skoda etc. kunnen allemaal (tweedehands) worden ingebouwd. Maar het is dus helaas wel een zwak punt.
  8. Hoi Allen, mijn granny charger, dat 220V laadding, gaf vandaag ineens een foutmelding. Na enkele minuten laden een geel en rood ledje. Als ik hem een tijdje los laat liggen herhaalt dit zich. Als ik in de GTE de laadstroom op "gereduceerd" instel, dan lijkt het goed te gaan. Herkennen jullie die problemen? Wordt dit een nieuwe aanschaf? Repareren kost vermoedelijk te veel, doet een VW dealer dit dat jullie weten? Even een foto erbij, van internet geplukt, dan weten we waar ik het over heb: Hopelijk hebben jullie weer een hope wijze raad! Bedankt vast, Richard.
  9. Codering van de oude opschrijven is sowieso geen slecht idee. Je kunt proberen of die het ook in de nieuwe doet. Basic settings is inderdaad inleren stuurhoek sensor en dergelijke. Op het Ross-tech forum staat daar een handleiding voor.
  10. Alle leden die hier gereageerd hebben en hetzelfde probleem hebben is hierbij de HV kachel vervangen. Dus denk dat u hier ook even achteraan zal moeten..
  11. Afgelopen week
  12. Klinkt goed DPF is vervangen door een downpipe dus ruimte om erbij te komen is veel makkelijker iig 😁 Qua codering, kan ik codering van de oude computer van tevoren opschrijven vanuit VCDS en deze weer ingeven in de nieuwe? En met basic settings bedoel je ws de test uit te voeren om je wielsensoren icm de stuurhoek te ijken? Heb ook ergens over een calculator gelezen om de code te kunnen bepalen?
  13. Je kunt km stand in motor, bak en teller terugvinden. Maar voor jou is het eigenlijk al klaar, je hebt geen vertrouwen meer in deze auto vanwege de onbekende werkelijke km stand. Weg ermee en een ander
  14. De auto heeft analoge tellers als dat is wat je bedoeld. Gr. Tedje
  15. Met VCDS kan je de kilometerstand oproepen. Heeft de wagen een gewone teller of een AID - active info display ?
  16. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar bij de B6 kon je in de ECU ook de kilometerstand uitlezen en die werd apart bijgehouden ten opzichte van de teller.
  17. Zo zeg, dat is een openbaring. Hoop dat je er goed mee weg komt, zulk soort lui zijn vaak moeilijk uit te kleden of aan te pakken. Suc6 en sterkte.
  18. bouwjaar 11-2019, in Zweden 01-04-2020 op kenteken gezet.
  19. Sinds 2 weken ben ik dus de eigenaar van een hele mooie GTE maarrrr. Er is gerommeld met de km stand. Ik kwam erachter nadat ik het infotainmentsysteem naar fabrieksinstellingen had teruggezet, dat bleek dus in het Zweeds te zijn. Er zat een Duits onderhoudsboekje bij en de verkoper had de auto zgn van een collega uit Belgie gekocht. Later had hij hem volgens zeggen zelf geimporteerd en dat klopt met de datum van uitschrijven uit Zweden (wist ik toen dus nog niet) Ik ben met het VIN nummer gaan zoeken en kwam er achter dat de auto idd als leaseauto is gebruikt in Zweden en bij de laatste keuring daar (april 2023) een km stand van 130000 km had. Volgens de site zou ik er nog zo'n 40000 bij moeten tellen voor het afgelopen jaar dus rond de 160000 is een aan aannemelijke km stand voor deze auto. De auto stond voor 88350 km geadverteerd! In het onderhoudsboekje staat dat de auto onderhoud heeft gehad (met stempels!) bij de VW garage Glocker in Bad Rappenau en een onafhankelijke garage in Freiburg. Geen van beiden blijken te bestaan. Opgelicht dus! Nou weet ik waar hij woont en werkt want ik heb netjes een contract opgemaakt waar we beiden onze handtekening onder hebben gezet en daar staat onder andere letterlijk op dat de verkoper de km stand garandeert. Ik heb hem meegedeeld dat ik de koop ontbind en de auto terug wil geven, geen reactie binnen 7 dagen?, dan gelijk een rechtzaak! Het ergste vind ik dat hij mij recht in het gezicht heeft voorgelogen en mij willens en wetens opgelicht heeft. Hoewel het een hele mooie auto is wil ik er gewoon vanaf, ook omdat de batterij/motor/remmen/lagers die 160000 km hebben gedraaid. Jammer maar het is niet anders, ik laat hier nog wel weten hoe het afgelopen is. Misschien weten jullie of de echte km stand nog ergens anders wordt opgeslagen in de auto? Op autoverleden.nl kom ik ook niet verder dan de laatste registratie bij de goedkeuring van de auto. Mijn B7 heb ik 2 weken geleden met een km stand van 190000 met een gerust hart verkocht (met duidelijke vermelding van de minpunten) en nog steeds goed contact met de koper, heb er wel een beetje spijt van. Groeten Tedje.
  20. OK ga het met de spiegel proberen, ben alleen niet zo enthousiast meer over de auto. Er is gerommeld met de km stand. Ik kwam erachter nadat ik het infotainmentsysteem naar fabrieksinstellingen had teruggezet, dat bleek dus in het Zweeds te zijn. Er zat een Duits onderhoudsboekje bij en de verkoper had de auto zgn van een collega uit Belgie gekocht. Later had hij hem volgens zeggen zelf geimporteerd en dat klopt met de datum van uitschrijven uit Zweden (wist ik toen dus nog niet) Ik ben met het VIN nummer gaan zoeken en kwam er achter dat de auto idd als leaseauto is gebruikt in Zweden en bij de laatste keuring daar (april 2023) een km stand van 130000 km had. Volgens de site zou ik er nog zo'n 40000 bij moeten tellen voor het afgelopen jaar dus rond de 160000 is een aan aannemelijke km stand voor deze auto. De auto stond voor 88350 km geadverteerd! In het onderhoudsboekje staat dat de auto onderhoud heeft gehad (met stempels!) bij de VW garage Glocker in Bad Rappenau en een onafhankelijke garage in Freiburg. Geen van beiden blijken te bestaan. Opgelicht dus! Nou weet ik waar hij woont en werkt want ik heb netjes een contract opgemaakt waar we beiden onze handtekening onder hebben gezet en daar staat onder andere letterlijk op dat de verkoper de km stand garandeert. Ik heb hem meegedeeld dat ik de koop ontbind en de auto terug wil geven, geen reactie binnen 7 dagen?, dan gelijk een rechtzaak! Het ergste vind ik dat hij mij recht in het gezicht heeft voorgelogen en mij willens en wetens opgelicht heeft. Hoewel het een hele mooie auto is wil ik er gewoon vanaf, ook omdat de batterij/motor/remmen/lagers die 160000 km hebben gedraaid. Jammer maar het is niet anders, ik laat hier nog wel weten hoe het afgelopen is. Mijn B7 heb ik 2 weken geleden met een km stand van 190000 met een gerust hart verkocht (met duidelijke vermelding van de minpunten) en nog steeds goed contact met de koper, heb er wel een beetje spijt van. Groeten Tedje.
  21. Heb ik gedaan bij een Caddy en is op zich niet moeilijk vermits je er een beetje bij kan. Bij de Caddy zat de regeleenheid met 3 torx schroeven vast. Scheelt wel weer ontluchten, maar het coderen moet wel nog steeds opnieuw. En daarna Basic settings uitvoeren.
  22. Andere hendel set kopen en vervangen. als je dit uitcodeert blijf je foutmeldingen houden
  23. En de optie moet geactiveerd staan in de DM/DP. Knop "car" indrukken of via menu naar submenu "wagen" gaan. Rechts onderaan in het scherm op het tandwiel klikken zodat je in het instelmenu komt. Daar bij spiegel en wisser bij spiegel de optie aanklikken "kantelen bij achteruit" en zoals Jan aangeeft moet de spiegelverstelknop op "R" ingesteld staan bij het achteruitrijden. Kantelpositie afstellen, Knop in "R" positie zetten, achteruitversnelling kiezen en de spiegel via de joystick afstellen naar de gewenste positie. Bij het wegrijden zal de spiegel na een paar meter rijden terug naar zijn originele positie terugkeren. Indien de optie niet aanwezig is kan deze mogelijks middels VCDS of OBD11 geactiveerd worden. (Procedure staat beschreven in het VCDS tweaks topic hier op het forum) Succes
  24. Dan moet sowieso het selectie knopje op de rechter spiegel staan, maar dat wist je waarschijnlijk wel.
  25. Ik vind de 18 inch er wel mooier onder staan en nu ik weet dat het kan gaan we daar voor voor! Wel even sparen zie ik, alles zit boven de 1000 euro. We rijden er nu een weekje mee en ik ontdek steeds weer nieuwe dingen als ik door de menu's loop. Superfijne auto en in GTE-mode met DCC op sport kom je aardig met het verkeer mee. Weten jullie of er op de facelift GTE nog dingen zijn in de business uitvoering die "aangezet" kunnen worden? Wat ik bijvoorbeeld mis is het kantelen van de buitenspiegel met parkeren.... Niet spannend maar wel handig.
  26. Eerdere
  27. Het is dan wel audi motor, maar geeft een beetje een idee
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden