-
Aantal items
57 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
2
Squilly won de laatste dag op mei 6 2024
Squilly had de meest gelikete inhoud!
Over Squilly

- Verjaardag 22-10-1965
Profile Information
-
Geslacht
Man
-
Plaats
's-Heerenberg
-
Naam
Stan
Overige
-
Vagcom
Ja
-
Auto
1.8 TSI 160 PK Tiptronic
Recente bezoekers van dit profiel
1611 profielweergaven
Squilly's Achievements
12
Community reputatie
3
Community Answers
-
Moet dan maar gaan gebeuren. Zal eerst moeten zoeken naar een betrouwbare garage die dit kan en doet. Aangezien Spanje nu mijn nieuwe thuisland is geworden. Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
-
PCV is origineel VW. Injectoren zijn niet zo lang geleden vervangen. Ik deel je mening dat het interne vervuiling moet zijn. Ben naar Spanje gereden (1980 km) en nog steeds geen verandering. Ook "roet" hij behoorlijk veel. Wat zou jij adviseren voor een goede interne reiniging van het systeem? Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
-
Helemaal niks. Noch olie noch koelvloeistof verbruik. Olie is schoon zo ook de koelvloeistof. Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
-
Ik heb geen problemen met de zuigerveren gehad. Dat is allemaal goed. Als hij overslag heeft voel ik dat idd als schokjes. Wanneer de auto half warm is (na een rit bv) dan heeft hij soms, niet altijd, moeite met starten. Ik weet ondertussen dat een klein beetje gas bij geven het probleem omzeilt. Verder rijdt hij prima. Geen hoog verbruik, geen olie verbruik of koelvloeistof. Wat wel opvalt is het feit dat hij meer roet dan normaal. Ik heb nu een flesje van Toralin er ingegooid om te zien wat dat doet. Ik laat het weten. Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
-
Nee dat nog niet. Walnutblasting is nog een optie idd. Andere brandstof doet ook niks. Shell V-Power geprobeerd op 2 volle tanks. Geen verschil. Tank normaal altijd in Duitsland Super 98 e5. Ik denk dat het idd te maken heeft met vervuiling van kleppen e.d. Als we in Spanje zijn ga ik daar maar eens naar kijken. In ieder geval bedankt voor het meedenken!
-
Een hele terechte vraag. Schaam me voor het uitblijven van een terugkoppeling. Het probleem is NIET opgelost😒 We hebben de krukassensor, de Nokkenassensor, de ketting met rails, de bobines, de nokkenasversteller solenoid en de bougies vervangen. Niets heeft geholpen. Het is weliswaar wat verbeterd maar stationair in P of N geeft nog steeds lichte overslag. Nog steeds random dus niet 1 cilinder die we als boosdoener kunnen aanwijzen. In D of S alleen 1 of 2 keer overslag bij afremmen voor een verkeerslicht o.i.d. Rijdend geen enkele overslag. Alles in basis teruggezet, andere Codering versnellingsbak geprobeerd maar dat maakt geen enkel verschil. Lekdetectie gedaan (helaas geen rookmachine maar wel remmenreiniger) zonder enig resultaat. Compressie gemeten, geen afwijkingen. Nieuw luchtfilter en tijdelijk een andere LMM, geen verandering. Lambda doorgemeten: alle waardes zoals ze horen te zijn en een compleet goede readiness qua katalysator. Volgens mij is nu nog het enige om de motor te vervangen maar dat gaat me te ver 🤭 Tot overmaat van ramp bleek de klem van de laadluchtslang gisteren ook nog eens naar zijn grootje, waardoor deze van het gasklephuis af schoot op de Autobahn. Provisorisch gefixt en morgen nieuwe klem binnen. A.s. maandag lange en verre reis voor de boeg. We vetrekken dan permanent naar Spanje dus de auto moet wel goed zijn. De overslag ga ik maar voor lief nemen want op de snelweg heb ik er geen last van. Nieuwe banden, blokken en schijven voor, hulpveren en een nieuw ashoesje rechtsvoor wielzijde want daar zat een scheurtje in. Hij zou nu ook voor de import in Spanje goed moeten zijn. Weet niet of er nog iemand ideeën heeft due nog zou kunnen doen want mijn bronnen zijn opgedroogd. Ik blijf gewoon lid hier want zelfs als ik een andere auto ga kopen in Spanje zal het weer een Passat worden. Het zijn voor mij toch de fijnste auto's en ben er ook gewoon fan van. Mocht er nog verandering in komen dan meld ik me zéér zeker weer.
-
Beste mensen, Het even geduurd maar hierbij een terugkoppeling. De nokkenasversteller solenoid is vervangen. Kleine en eenvoudige ingreep echter heeft het niet gewenste resultaat opgeleverd. Komende week mijn 2 laatste strohalmen. De distributieketting vervangen en de krukassensor. Ketting helemaal volledig met geleiders en alles. Als dat het niet oplost dan weet ik het niet meer. Momenteel is de overslag wel minder alleen het is en blijft aanwezig bij stationair. Starten is soms ook nog steeds een probleem. Helaas zijn wij niet in staat om een andere auto aan te schaffen dus we moeten het met deze doen. Héél eerlijk: wil hem ook niet kwijt [emoji7] Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
-
Euh, ah, oeps. Weet het al weer. Ga ik bestellen en kijken wat dat eventueel oplevert. Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
-
PCV is vervangen inclusief slang naar inlaatspruitstuk. Nokkenasverstellersolenoid nog niet. Kan ik die "gewoon" vervangen zonder alles los te moeten halen? Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
-
Squilly startte met het volgen van Zomer of winter lucht in je banden
-
Ik gebruik daglucht. Is net wat warmer dan nachtlucht [emoji16] Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
-
Squilly startte met het volgen van Alleen lichte overslag bij stationair
-
Dacht ik toch alles voor elkaar te hebben houd ik toch nog een probleempje achter de hand. Mijn Passat TSI (BZB) rijdt helemaal prima na alle ellende. Readiness goed, nog kapotte waterpomp gehad, alles vervangen zoals eerder beschreven alleen nu heb ik random overslag bij stationair. Een paar keer op verschillende cilinders. Bij een motorbelasting van onder de 20% komt het vaker voor dan wanneer b.v. De airco meedraait (belasting 23-25%). Geen stotteren niet inhouden en geen vermogensverlies. Althans niet gevoelsmatig. Enige wat mij opvalt is dat de de timing erg varieert bij stationair; van 0,8 vBDP tot soms wel 14,8 vBDP. Bij normaal rijden is hij constant. Na een hogere waarde volgt meestal overslag op een willekeurige cilinder. Geen foutmeldingen (moet je meer dan 150 overslagen hebben geloof ik) alleen wel het probleem dat ik bij de basic settings de fueltrim niet kan instellen. Lambda schiet naar 17,2% en resultaat is "systeem niet ok". Daarna wel melding van te rijk brandstofmengsel. Altijd op cilinder 1. Wie kan mij hier meer over vertellen zodat ik misschien het probleem kan oplossen? Heb ik weer een uitdaging in het vooruitzicht [emoji38][emoji38]🫣🫣 Overigens ,zie mijn vorige posts over wat er allemaal vervangen is. Alvast dank mensen. Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
-
Squilly wijzigde zijn profielfoto
-
Een dag verlaat maar belofte maakt schuld! De problemen zijn eindelijk opgelost. Na veel zoeken kijken, testen en proberen is het volgende gebleken: De benzinelucht kwam van een kleine lekkage bij de koppeling van de benzineleiding naar de drukrail. Dit gebeurde alleen bij 3/4 gas of meer. Ik kan wel eens stevig doorrijden maar over het algemeen rijd ik normaal. Door een ander bij stationair gas te laten geven (max 3.800 rpm) heb ik het lek kunnen vinden. Leiding losgemaakt, koppelingen schoongemaakt, druppeltje olie er op en weer (goed) vastzetten. Helemaal top, dacht ik. Lekkage was weg. Toen bleek er nog steeds een probleem op cylinder 4 te zijn, ook daar was benzinelucht. Besloten om het spruitstuk er af te halen en de o-ringen van de injectors na te kijken. En ja hoor, scheurtje bij 4. Spruitstuk helemaal vervet en vol roet dus besloten een nieuwe te plaatsen en de o-ringen te vervangen. Kan nu bijna met m'n ogen dicht alles vervangen en terugzetten. Tevens de kleppen schoongemaakt en nieuwe bougies er in. Eindelijk benzine lucht weg en liep vele malen beter. Echter de Readiness "end of line" test kon niet worden voltooid. Heel soms ook nog een overslag. De moed zonk me steeds verder in de schoenen. Zoals al eerder geschreven zocht ik het toch bij de katalysator of Lambdasonde. Die laatste was nieuw. Uiteindelijk zat de oplossing toch daar. De nieuwe Lambda sonde heeft hetzelfde OEM nummer bij zowel Autodoc als Winparts en ETKA voor verschillende soorten. Sprong-, regel- of meetsonde. Nu bleek dat bij navraag bij Delphi zelf, de sonde die er in zat een regelsonde voor een diesel was. En dat werkt niet. Het staat echt nergens vermeld of wordt duidelijk aangegeven. Nieuwe Bosch meetsonde besteld (zelfde OEM nummer als de Delphi) deze er onder gezet en voila, Alles doet wat het moet doen. Readiness goed, geen overslag meer en een aanzienlijk lager verbruik. Moet nog vermelden dat ik ook de MAP sensor nog heb vervangen want die bleek ook niet 100%. Het heeft veel tijd, ellende en denkwerk gekost maar het is wel opgelost. Enige wat nu weer opspeelt (was al veel eerder ook soms aanwezig) is een zoemende benzinepomp. Zal die ook nog vervangen want als ik dan toch bezig ben......... Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en voor de adviezen. Stel het zeer op prijs. Groet, Stan
-
Beste leden, in het weekend krijgen jullie volledige update. Probleem is (bijna) helemaal opgelost. Loopt al weer perfect maat klein ander probleempje bij gekomen. Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
-
Zou ik ook denken alleen de ene is een sprong verder nog planar, voor bocht en wel en/of niet verwarmd. Is een beetje een puzzel. Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
-
Dank voor je antwoord. Had dat idd al gezien. Alleen de Sonde met het OEM nummer is in verschillende soorten verkrijgbaar. Vandaar mijn vraag wat voor soort.