Ga naar inhoud

Squilly

Members
  • Aantal items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

5 Neutral

Over Squilly

  • Verjaardag 22-10-1965

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Eindhoven
  • Naam
    Stan

Overige

  • Vagcom
    Nee

Recente bezoekers van dit profiel

82 profielweergaven
  1. Beesten forumleden, Weer even geleden maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ben met een endoscoopje aan de slag geweest en de kleppen staan- en doen het goed. Echter, de warmtewisselaar wordt niet koud! De G263 geeft een steeds hogere temperatuur aan (27 graden) en voelt ook niet koud wanneer je je hand er op legt. Nu denk ik dat het goed zou kunnen dat de orifice verstopt is. De leidingen zijn nog steeds koud alleen na het schutbord niet meer. Dat is dus ná de orifice. Volgende stap is dus leeg (laten) halen en nieuwe orifice plaatsen. Als dat het niet oplost dan waarschijnlijk de warmtewisselaar kapot of verstopt. Hopelijk niet. Ik houd jullie op de hoogte. Heb 1 filmpje bijgesloten. Is zijwaarts want is moeilijk inschatten hoe het cameraatje staat [emoji57]http://cloud.tapatalk.com/s/5db9687590123/IPS_2019-10-23.17.01.52.3150.mp4 Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk
  2. Ik overweeg om met een simpel endoscoopje eens een kijkje aan de binnenkant te nemen. Misschien kunnen we dan wat meer zien [emoji848][emoji1317] Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  3. Kleppen stonden goed alvorens alles weer terug te zetten. De temperatuur van de warmtewisselaar daalt naar 9 als ik 10 minuten gereden heb. 13 graden was alleen bij stationair. Overigens ben ik nu niet in NL en het is hier wel iets warmer. Niet veel maar toch een graad of 6 warmer [emoji16][emoji1360] Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  4. Mijn Russisch is ook niet zo best maar ik snap de tekening wel. Zal hiermee eens aan de slag gaan. Dit zou best wel eens naar een oplossing kunnen leiden. Top kerel! Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  5. Alvast bedankt. Koelblok 13 graden. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  6. Heel fijn. Alle info is welkom. Ga me niet gewonnen geven [emoji848] Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  7. Als allemaal gecontroleerd. (Zie eerste post) Zelfs een paar uur onder druk gestaan en 0,0 verlies. Zelfs een sniffer gebruikt met formeer gas om lekkage op te sporen. Het is echt een uitdaging geworden [emoji16] Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  8. Klopt. Ik dacht 4 graden. Alleen zo koud was het niet en in VCDS geeft hij aan dat compressor actief is. Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk
  9. Na wederom ondersteboven het dashboard te hebben gezien zijn we nog geen stap verder. Twee sensoren (G89 en G192) vervangen. Was minder moeilijk dan de stelmotoren. Alles in basis teruggezet en gecontroleerd. Ingestelde waardes gelijk aan klep instellingen en gewenste waardes. Alle sensoren goed. Maar nog steeds geen airco. Valt weinig meer te vervangen nu en aan te passen. Oplossingen worden nu erg dun [emoji2955] Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk
  10. Beste forumleden, Alvast bedankt voor het meedenken. Alle sensoren en temperatuur sensoren zijn goed. Zoals gezegd in VCDS is alles ok. Zelfs met losse thermometer waardes vergeleken. Komen goed overeen. Is nu moeilijker te controleren omdat het kouder is buiten. Heb nogmaals (2x) alles teruggezet in de basis stand. Hopelijk genoeg zon of regen vandaag (aanslaan van de ruiten) om te controleren. Ik houd jullie op de hoogte.
  11. Beste forumleden, Ik moet me nu toch echt tot jullie wenden want ik (we) kom er niet meer uit. Gisteren alle stelmotoren vervangen vanwege foutmeldingen in VCDS. Waren er al langer maar nu was er 1 echt kapot. Was overigens niet de meest aangename klus. 4 maanden geleden door een specialist nieuwe compressor, droger en orrifice laten plaatsen. Opnieuw afgevuld en gevacumeerd. Lekkage controle en druk controle gedaan. Alles werkte perfect. Toen werd het buiten 40 graden en deed de airco het niet meer. Héél fijn 😰 Sindsdien doet hij het dus niet meer. Specialist heeft alles nagekeken. Leeggehaald, er zat nog steeds 620 gram in en wederom gevuld en gevacumeerd. Lekkage en druk gecontroleerd. Leidingen bekeken en gevoeld. In is ijskoud en uit lekker warm. Nu dus stelmotoren gedaan. Kleppen teruggezet via VCDS en checken maar. Helaas, in ieder geval geen herrie kleppen meer en prima mengsel van warme en koude (buiten) lucht maar nog steeds geen airco. Op HI echt warm, op LO alleen buitenlucht. Alle meetgegevens in VCDS van de kleppen zijn goed. Temperatuur van uitstroom openingen zijn ook goed. Alle kleppen bewegen en alle foutmeldingen zijn weg. Nu weet ik het echt niet meer. Wie o wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en wat ik er eventueel aan kan doen? Alvast dank voor het meedenken mensen. Groet, Stan
  12. Piepende en krakende kleppen van de climatronic

  13. Beste mensen, Probleem is verholpen. Was inderdaad de koppeling. Via onderdelen24.com een Luk set besteld (met dubbel massa vliegwiel) en door mijn garage laten vervangen. AutoSOS in Enter. Binnen een dag geregeld en helemaal perfect in orde. Prijs van deze set was "slechts" €423,00 incl BTW en verzending. Duurde 5 dagen omdat het uit Duitsland moest komen maar de prijs is echt het wachten waard. Auto rijdt weer als nieuw. Echt een verademing
  14. Beste leden, Ik rijd al weer een tijdje met veel plezier in een 3BG 2.0 ALT. Geen noemenswaardige problemen gehad tot op heden. Momenteel 190.000 km. Sinds enige tijd heb ik het probleem dat bij hogere snelheden (dus ook hogere toeren) het terugschakelen een probleem oplevert. Zodra ik de koppeling, na het terugschakelen, op laatkomen, geeft de auto een forse klap (1-malig). Tevens heeft de 2e versnelling wat moeite met inleggen en piept hij enigszins. Lijkt alsof je ergens langs schuurt. Ik ben al het hele forum aan het doorzoeken alleen er is niets dat aanlsuit of overeenkomt met het probleem. Het vreemde doet zich voor, dat wanneer ik een keer tussengas geeft bij het terugschakelen, de klap zich niet voordoet. Tevens zit er een hele lichte triling in het koppelingspedaal bij lagere snelheden. Het maakt niet uit welke versnelling het betreft, het gebeurt in alle. Het is overigens een 5-bak. Steunen zijn goed, bougies goed, bobines goed etc. Zeg maar alles wat motorisch invloed kan hebben is gecontroleerd cq vervangen. Geen noemenswaardig olieverbruik o.i.d. Wie kan mij eventueel verder helpen met dit probleem? Het is vervelend maar erger nog, het is volgens mij ook niet goed ???? Ik stel alle adviezen en hulp erg op prijs. Stan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden