
Bazeman
Members+-
Aantal items
44 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Over Bazeman

Profile Information
-
Geslacht
Man
-
Plaats
pannerden
-
Interests
Electronics, DIY, VAG technics. Upgrade/Tuning.
-
Naam
Sebastiaan
Overige
-
Vagcom
VCDS 21.3
-
Auto
VW EOS 2L/TDI CFFB 200PK
Recente bezoekers van dit profiel
De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.
Bazeman's Achievements
4
Community reputatie
-
He Bonny, super tof project! Ik heb zelf een VW Arteon stuur liggen met ACC en flippers en deze wil ik graag in mijn VW Eos uit 2014 monteren. Volgens mij moet dat met jouw printje helemaal goed komen toch? Heb je deze beschikbaar?? Ik ben zelf electronicus, dus inbouwen van het printje met een simpele handleiding voor de bedrading moet zeker lukken. Nou heb ik ook oa Deze gevonden En op Ali dit Zijn dit vergelijkbare oplossingen of kunnen er zijn er met jouw versie nog aanvullende opties? Ook vroeg ik me af of het zin heeft om mjn huidige 5K0.953.569AH module voor een nieuwere versie te verwisselen? Mijn huidige heeft 1 pin minder in de aansluiting van de stuur connector. Ik kan een 5Q0. 953.569B krijgen, deze heeft de extra pin die ook in het harnas van het arteon stuur aangesloten is, en de 2 extra pinnen voor de stuurverwarming. Deze gebruik ik nu dan niet maar wie weet later nog eens.. Heeft dat zin/werkt dat uberhaupt? Alvast super bedankt voor de info en hoor het graag!
-
Nou... Het lijkt gelukt π uit en inbouwen van de abs unit was echt bijna onmogelijk zonder de motor en/of wielophanging deels uit te bouwen, maar na het loshalen en verwijderen van alle ABS pomp beugels kon ik hem net bovenlangs halen.. Met het originele roetfilter en de EGR koeler nog ingebouwd was dit anders niet gelukt... Echt bizar dat je de halve motor ruimte moet demonteren om bij de ABS te kunnen. Ook aangezien deze wat sneller defect gaan/problemen geven dan de rest, maar goed.. π« Met de complete unit ingebouwd (1K0614517EJ/1K0907379CC) heb ik de stappen doorgelopen zoals aangegeven in het youtube filmpje van Rosstech Ik heb de code uit de oude computer/logfile gekopieerd in de nieuwe module.. Eerst nog meldigen van EPS storing etc maar na de basic settings waren deze verdwenen. Na kort stukje rijden gingen uiteindelijk het stuurbekrachtiging lampje en het bandenspannings lampje ook uit. Met het wissen van alle fault codes daarna, staat er geen enkelen foutmelding meer in de modules! π Het lijkt dus allemaal gelukt en werkend. Volgende week ga ik een wat langer stuk rijden. Hopelijk wordt het geen kerstverlichting in het dashboard π
-
Heb op de rosstech site gevonden dat je de codering van de abs module met lopende motor moet uitvoeren, iemand ervaring mee? Ga de nieuwe pomp maar inbouwen sowieso en de daarna de stappen doornemen zoals in het rosstech filmpje. Fingers crossed.. Heb in de abs calculators wel diepere info gevonden van de div coderingsblokken. Blok 3 bv heeft info over de diameter van de remschijven. Aangezien ik mijn remschijven heb geupgrade naar brembo klauwen en grotere diameter, kan ik proberen wat of welke invloed aanpassing aan de codering geeft. Die van mij staat nu op 60 (312mm/253mm), met 80 ga je naar (345mm/310mm)
-
Ik heb vandaag de losse computer van de 1k0907379CC (dus niet de 1k0907375CC...) (Maar deze komt ook uit een Beetle 5C 2L TDI, zoals Diver in zijn overzicht had gestuurd) op mijn auto aangesloten zonder de pomp, omdat ik anders geen ruimte had zonder de oude eerst uit te bouwen. Ik kon de oude codering overzetten en deze werd geaccepteerd, maar deze sprong uiteindelijk elke keer terug naar 00000000000000000000 Ik kreeg verder ook allemaal foutcodes dat de remdruksensor en div kleppen niet gevonden werden maar dat kwam omdat de pomp unit niet aan de computer vast zat natuurlijk. Voordat ik nu de oude pomp helemaal ga uitbouwen, wat een k... klus is qua ruimte, hebben jullie enig idee waarom de codering van de oude computer wel werd geacepteerd maar er daarna weer volledig uit werd gegooid? Ik heb ook nog diverse abs/eps calculator programma's gevonden waar je ook je VIN en opties in kan vullen, maar dan kom ik op hele andere codes uit.. De code uit mijn oude computer is: 543B6008092200012A0C06E890220052A101F023 en VIN code WVWZZZ1FZEV007149 mss kunnen jullie daar wat mee...
-
Klinkt goed DPF is vervangen door een downpipe dus ruimte om erbij te komen is veel makkelijker iig π Qua codering, kan ik codering van de oude computer van tevoren opschrijven vanuit VCDS en deze weer ingeven in de nieuwe? En met basic settings bedoel je ws de test uit te voeren om je wielsensoren icm de stuurhoek te ijken? Heb ook ergens over een calculator gelezen om de code te kunnen bepalen?
-
Thanks Het gekke is dat als ik zoek op de 375 versie, ik er maar heel weinig 2e hands tegen kom.. en als ik ze tegenkom dat het oudere versies van voor 2010 zijn met Ax als letter codes.. Ik denk dat ik sowieso die 1K0 907 379 CB bestel, kost 99β¬ met 15km erop... π is van demo auto. Iemand van jullie wel eens geprobeerd om alleen het computer deel van de ABS module over te zetten op het pomp blok?
-
Het pomp blok heeft ook een eigen 1K0 nr die nogal verschillen van elkaar als ik zoek op aangeboden units, maar de pomp en computer worden toch altijd als 1 onderdeel geleverd? Waar bestel je dan op normaal gesproken bij vervanging? Het computer nr of de pomp unit nr? Ik vermoed dat daar dan het verschil wordt gemaakt in motor(vermogen)/gewicht auto.
-
2014 Zou je kunnen kijken naar een 1K0907379CB? Die komt uit een 2L TDI Jetta van 2016 met motor code CUUB..
-
zelfde EOS Heeft alleen de hele winter in de stalling gestaan dus vandaar dat ik nu weer bezig ben met het ABS verhaal.. Wil deze zomer niet dezelfde problemen weer hebben als kan.. π
-
Staat in de VCDS fout omschrijving dat de BM modules met software versie tot 0164, na een officiΓ«le update van VW allemaal wijzigen naar een BS versie. Lijkt mij dat er dus hardware matig geen verschil in deze modules zit alleen software. Mijn motor code is een CFFB 2L TDI 140pk. Is qua blok dan weer exact hetzelfde as CFGH met 170pk (alleen andere turbo) Als ik de codes uit bovenstaande screenshots lees, zou ik dus het best zoeken naar een 1K0 907 375 BS ipv een 379 die er nu in zit?
-
Als ik een nieuwere abs pomp met hetzelfde nr maar dan met BS eindigend inbouw moet dit ook goed gaan toch? Ik zie dat deze abs pompen voor div motoren gebruikt worden 1,6L/2L etc maakt dat nog verschil of alleen in codering?
-
Ik heb een EOS... π Daar zal ws het verschil met een passat zitten
-
Ja met het knopje in het dashboard kastje
-
De 1K0 907 379 BM zoals in de VCDS omschrijving die een software fout heeft... VCDS geeft deze ook zo aan, dus de recall update is voor zover ik begrijp dan ook niet uitgevoerd anders zou vcds een BS versie met minimaal software versie 0166 aangeven.
-
Nog een opmerking waarom ik denk dat er mss meer met de ABS (computer) aan de hand is, is omdat als ik met vcds in de abs module naar settings kijk/selecteer de communicatie wegvalt en ik error/not available meldingen krijg in bv meassuring blocks. Ik moet dan echt uit de module, terug in de module (waarbij ik dan geen foutcode krijg) en dan werkt het weer. Dit "vastlopen" gebeurt alleen als ik in de ABS module aan het loggen/met instellingen bezig ben.