Ga naar inhoud

Bazeman

Members+
  • Aantal items

    39
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Bazeman

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    pannerden
  • Interests
    Electronics, DIY, VAG technics. Upgrade/Tuning.
  • Naam
    Sebastiaan

Overige

  • Vagcom
    VCDS 21.3
  • Auto
    VW EOS 2L/TDI CFFB 200PK

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Bazeman's Achievements

2

Community reputatie

  1. Thanks Het gekke is dat als ik zoek op de 375 versie, ik er maar heel weinig 2e hands tegen kom.. en als ik ze tegenkom dat het oudere versies van voor 2010 zijn met Ax als letter codes.. Ik denk dat ik sowieso die 1K0 907 379 CB bestel, kost 99€ met 15km erop... 😁 is van demo auto. Iemand van jullie wel eens geprobeerd om alleen het computer deel van de ABS module over te zetten op het pomp blok?
  2. Het pomp blok heeft ook een eigen 1K0 nr die nogal verschillen van elkaar als ik zoek op aangeboden units, maar de pomp en computer worden toch altijd als 1 onderdeel geleverd? Waar bestel je dan op normaal gesproken bij vervanging? Het computer nr of de pomp unit nr? Ik vermoed dat daar dan het verschil wordt gemaakt in motor(vermogen)/gewicht auto.
  3. 2014 Zou je kunnen kijken naar een 1K0907379CB? Die komt uit een 2L TDI Jetta van 2016 met motor code CUUB..
  4. zelfde EOS Heeft alleen de hele winter in de stalling gestaan dus vandaar dat ik nu weer bezig ben met het ABS verhaal.. Wil deze zomer niet dezelfde problemen weer hebben als kan.. 😊
  5. Staat in de VCDS fout omschrijving dat de BM modules met software versie tot 0164, na een officiële update van VW allemaal wijzigen naar een BS versie. Lijkt mij dat er dus hardware matig geen verschil in deze modules zit alleen software. Mijn motor code is een CFFB 2L TDI 140pk. Is qua blok dan weer exact hetzelfde as CFGH met 170pk (alleen andere turbo) Als ik de codes uit bovenstaande screenshots lees, zou ik dus het best zoeken naar een 1K0 907 375 BS ipv een 379 die er nu in zit?
  6. Als ik een nieuwere abs pomp met hetzelfde nr maar dan met BS eindigend inbouw moet dit ook goed gaan toch? Ik zie dat deze abs pompen voor div motoren gebruikt worden 1,6L/2L etc maakt dat nog verschil of alleen in codering?
  7. Ik heb een EOS... 😋 Daar zal ws het verschil met een passat zitten
  8. Ja met het knopje in het dashboard kastje
  9. De 1K0 907 379 BM zoals in de VCDS omschrijving die een software fout heeft... VCDS geeft deze ook zo aan, dus de recall update is voor zover ik begrijp dan ook niet uitgevoerd anders zou vcds een BS versie met minimaal software versie 0166 aangeven.
  10. Nog een opmerking waarom ik denk dat er mss meer met de ABS (computer) aan de hand is, is omdat als ik met vcds in de abs module naar settings kijk/selecteer de communicatie wegvalt en ik error/not available meldingen krijg in bv meassuring blocks. Ik moet dan echt uit de module, terug in de module (waarbij ik dan geen foutcode krijg) en dan werkt het weer. Dit "vastlopen" gebeurt alleen als ik in de ABS module aan het loggen/met instellingen bezig ben.
  11. Hallo, Gezien de zomer periode weer gaat aanbreken en ik vorig jaar na lang rijden en met warmte weer eens vage abs/eps storingen + wielsensors heb gehad (vooral ook het niet willen schakelen van de automatenbak) wil ik heel graag preventief iets doen.. Ik heb van de winter alle 4 de wielsensoren al vervangen en hiermee kortstondig gereden en gelogd en dat gaat (op korte/koudere) afstanden goed. Ik heb wel in vcds de onderstaande storing al meerdere malen voorbij zien komen: 01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502) : No Signal/Communication Special Notes When found in 2014-2015 Golf Mk6 based vehicles with MK60EC1 ABS check applicable TSBs and recalls. The following part numbers are noted for setting this DTC prior to the dealer level software updates: 1K0 907 379 BM with problematic software level 0163 and 0164 Blijkbaar is er een software fout aanwezig in mijn abs pomp, die geupgrade kan worden. Kan ik dit zonder problemen laten uitvoeren bij een dealer? Auto is getuned/stage 2, dus weet niet of ze daar hun vingers aan willen branden en eerlijk gezegd heb ik ook niet heel erg veel vertrouwen meer in kunde en kennis bij merkdealers.. Alles moet met schoolverlaters met minimale kosten draaien maar als klant betaal je de hoofdprijs en mag je hopen dat 'standaard' werk al normaal en kwalitatief wordt uitgevoerd.. Sorry als ik iemand beledig werkzaam bij een dealer maar dit is in grote lijnen wel mijn ervaring helaas. Is er iemand op het forum die dit zou kunnen en/of zou ik mss beter een andere pomp versie kunnen overwegen? Sowieso zou ik dan naar een BS versie moeten gaan (latere software versie) maar tips voor een "verbeterde" versie van een ander model mag ook. Hoor het graag
  12. ok.. Dan ga ik eens proberen om die hendel knopjes uit te programmeren.. Het heeft wel samen gewerkt volgens mij in het begin, maar heb dat wel een paar jaar geleden al ingebouwd en kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Thanks voor de tip iig.
  13. Accu is al meerdere malen los geweest, voor langere periode aangezien de auto in de winter in de stalling staat. Dus daar kan het niet in zitten. Ik heb het gisteren voor elkaar gekregen om wel weer het instellingen menu tevoorschijn te krijgen, met de linker knop van de teller cockpit ingedrukt te houden + de omhoog/omlaag knop van de rechterhendel. Deze hendel is achteraf ingebouwd en gecodeerd, heb ook stuurwiel bediening. Voorheen kon ik met de links/rechts toets op het stuur op elk moment het menu en driver assistance opties (high beam/corner light etc) volgens mij altijd benaderen hiermee. Hoe functioneert dat bij jullie en wat kun je dan oproepen. Dat het met deur dicht moet etc weet ik.
  14. Thx voor de replies Ik heb het alleen maar aangenomen dat zoiets zou kunnen gebeuren na het chippen, maar wist dat niet zeker. Maar dit kan dus? Wat of hoe zou een chiptuner deze instellingen kunnen beinvloeden dan? Zou ervan uitgaan dat een tuner alleen in motor en bak management iets aanpast?
  15. Hallo Allen, Heeft iemand van jullie een idee hoe het kan dat ik geen enkel menu meer kan oproepen in mijn MFD? Ik krijg alleen nog de "algemene" pagina met snelheid/olietemp/verbruik etc zichtbaar, maar kan met de links/rechts knop op het stuur bv niks meer zichtbaar maken zoals comming home opties/instellingen etc. Als ik terug kijk dan is het volgens mij gebeurt na het chippen een paar jaar terug. Ik heb met VCDS geen foutmeldingen. Heb ook al opties zoals BAP nagekeken en gewijzigd maar er verandert helemaal niks. Hoop dat jullie wat tips kunnen geven. Het gaat in dus om een VW EOS 2L TDI uit 2014 (highline uitvoering) voor de verduidelijking
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden