Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Diver

    Lambdasonde BZB

    Goed dat het opgelost is, en de goede uitleg van het probleem met de oplossing, stellen wij erg op prijs. daar wordt ik nu blij van, daar kunnen er een hoop wat van leren.
  3. BARRY_TDI

    Lambdasonde BZB

    Mooi dat het is opgelost en dank voor de terugkoppeling👌👍
  4. Squilly

    Lambdasonde BZB

    Een dag verlaat maar belofte maakt schuld! De problemen zijn eindelijk opgelost. Na veel zoeken kijken, testen en proberen is het volgende gebleken: De benzinelucht kwam van een kleine lekkage bij de koppeling van de benzineleiding naar de drukrail. Dit gebeurde alleen bij 3/4 gas of meer. Ik kan wel eens stevig doorrijden maar over het algemeen rijd ik normaal. Door een ander bij stationair gas te laten geven (max 3.800 rpm) heb ik het lek kunnen vinden. Leiding losgemaakt, koppelingen schoongemaakt, druppeltje olie er op en weer (goed) vastzetten. Helemaal top, dacht ik. Lekkage was weg. Toen bleek er nog steeds een probleem op cylinder 4 te zijn, ook daar was benzinelucht. Besloten om het spruitstuk er af te halen en de o-ringen van de injectors na te kijken. En ja hoor, scheurtje bij 4. Spruitstuk helemaal vervet en vol roet dus besloten een nieuwe te plaatsen en de o-ringen te vervangen. Kan nu bijna met m'n ogen dicht alles vervangen en terugzetten. Tevens de kleppen schoongemaakt en nieuwe bougies er in. Eindelijk benzine lucht weg en liep vele malen beter. Echter de Readiness "end of line" test kon niet worden voltooid. Heel soms ook nog een overslag. De moed zonk me steeds verder in de schoenen. Zoals al eerder geschreven zocht ik het toch bij de katalysator of Lambdasonde. Die laatste was nieuw. Uiteindelijk zat de oplossing toch daar. De nieuwe Lambda sonde heeft hetzelfde OEM nummer bij zowel Autodoc als Winparts en ETKA voor verschillende soorten. Sprong-, regel- of meetsonde. Nu bleek dat bij navraag bij Delphi zelf, de sonde die er in zat een regelsonde voor een diesel was. En dat werkt niet. Het staat echt nergens vermeld of wordt duidelijk aangegeven. Nieuwe Bosch meetsonde besteld (zelfde OEM nummer als de Delphi) deze er onder gezet en voila, Alles doet wat het moet doen. Readiness goed, geen overslag meer en een aanzienlijk lager verbruik. Moet nog vermelden dat ik ook de MAP sensor nog heb vervangen want die bleek ook niet 100%. Het heeft veel tijd, ellende en denkwerk gekost maar het is wel opgelost. Enige wat nu weer opspeelt (was al veel eerder ook soms aanwezig) is een zoemende benzinepomp. Zal die ook nog vervangen want als ik dan toch bezig ben......... Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en voor de adviezen. Stel het zeer op prijs. Groet, Stan
  5. Gisteren
  6. Nou... Het lijkt gelukt 😀 uit en inbouwen van de abs unit was echt bijna onmogelijk zonder de motor en/of wielophanging deels uit te bouwen, maar na het loshalen en verwijderen van alle ABS pomp beugels kon ik hem net bovenlangs halen.. Met het originele roetfilter en de EGR koeler nog ingebouwd was dit anders niet gelukt... Echt bizar dat je de halve motor ruimte moet demonteren om bij de ABS te kunnen. Ook aangezien deze wat sneller defect gaan/problemen geven dan de rest, maar goed.. 🫠 Met de complete unit ingebouwd (1K0614517EJ/1K0907379CC) heb ik de stappen doorgelopen zoals aangegeven in het youtube filmpje van Rosstech Ik heb de code uit de oude computer/logfile gekopieerd in de nieuwe module.. Eerst nog meldigen van EPS storing etc maar na de basic settings waren deze verdwenen. Na kort stukje rijden gingen uiteindelijk het stuurbekrachtiging lampje en het bandenspannings lampje ook uit. Met het wissen van alle fault codes daarna, staat er geen enkelen foutmelding meer in de modules! 😁 Het lijkt dus allemaal gelukt en werkend. Volgende week ga ik een wat langer stuk rijden. Hopelijk wordt het kerstverlichting in het dashboard 😅
  7. Heb op de rosstech site gevonden dat je de codering van de abs module met lopende motor moet uitvoeren, iemand ervaring mee? Ga de nieuwe pomp maar inbouwen sowieso en de daarna de stappen doornemen zoals in het rosstech filmpje. Fingers crossed.. Heb in de abs calculators wel diepere info gevonden van de div coderingsblokken. Blok 3 bv heeft info over de diameter van de remschijven. Aangezien ik mijn remschijven heb geupgrade naar brembo klauwen en grotere diameter, kan ik proberen wat of welke invloed aanpassing aan de codering geeft. Die van mij staat nu op 60 (312mm/253mm), met 80 ga je naar (345mm/310mm)
  8. Afgelopen week
  9. Ik heb vandaag de losse computer van de 1k0907379CC (dus niet de 1k0907375CC...) (Maar deze komt ook uit een Beetle 5C 2L TDI, zoals Diver in zijn overzicht had gestuurd) op mijn auto aangesloten zonder de pomp, omdat ik anders geen ruimte had zonder de oude eerst uit te bouwen. Ik kon de oude codering overzetten en deze werd geaccepteerd, maar deze sprong uiteindelijk elke keer terug naar 00000000000000000000 Ik kreeg verder ook allemaal foutcodes dat de remdruksensor en div kleppen niet gevonden werden maar dat kwam omdat de pomp unit niet aan de computer vast zat natuurlijk. Voordat ik nu de oude pomp helemaal ga uitbouwen, wat een k... klus is qua ruimte, hebben jullie enig idee waarom de codering van de oude computer wel werd geacepteerd maar er daarna weer volledig uit werd gegooid? Ik heb ook nog diverse abs/eps calculator programma's gevonden waar je ook je VIN en opties in kan vullen, maar dan kom ik op hele andere codes uit.. De code uit mijn oude computer is: 543B6008092200012A0C06E890220052A101F023 en VIN code WVWZZZ1FZEV007149 mss kunnen jullie daar wat mee...
  10. ik heb dezelfde lader en de laatste tijd geeft hij mij ook foutcodes , ik trek de stekker eruit , terug erin en normaal gezien gaat het daarna goed . Hij wilt dus regelmatig niet opladen , rode lampje zowel aan de auto als aan de lader , maar ik wacht toch nog wat hoor om een andere aan te schaffen
  11. Squilly

    Lambdasonde BZB

    Beste leden, in het weekend krijgen jullie volledige update. Probleem is (bijna) helemaal opgelost. Loopt al weer perfect maat klein ander probleempje bij gekomen. Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
  12. Ik heb er geen ervaring mee maar waarom defect? Als je dus minder stroom trekt gaat het wel goed dus lijkt het eerder een beveiliging. Maar er staan er op mp genoeg dus ik zou zeker niet naar een dealer gaan, tenzij je garantie hebt.
  13. Als ik ook bij het bedrijf ook tegelijk de Distributieriem set zo laten vervangen heb ik dan kans dat het geheel voordeliger wordt, ja we zijn echte Nederlanders die gaan voor de beste prijs kwaliteit verhouding. Ik denk dat we toch de tip van @dieseltje gaan en dat is dan Aardrik in Birdaard (FR). Misschien mag ik tijdens de werkzaamheden, een paar foto's maken en dat later op het forum zetten. Vreemd ik heb vroeger zoveel gedaan aan ons oude T3-campertje 1982, maar iets weerhoud mij om ook aan de T5 te klussen. Ha misschien is het wel de leeftijd wie weet.
  14. Precies wat @wulfke zegt. Bij de garage die ik eerder in dit topic tipte schijnen zich de afgelopen anderhalf jaar zes mensen gemeld te hebben naar aanleiding van dit topic. Bij alle zes was de diagnose vergelijkbaar: kapotte HV kachel. Voordeel: de HV kachels van VW, Audi, Skoda etc. kunnen allemaal (tweedehands) worden ingebouwd. Maar het is dus helaas wel een zwak punt.
  15. Hoi Allen, mijn granny charger, dat 220V laadding, gaf vandaag ineens een foutmelding. Na enkele minuten laden een geel en rood ledje. Als ik hem een tijdje los laat liggen herhaalt dit zich. Als ik in de GTE de laadstroom op "gereduceerd" instel, dan lijkt het goed te gaan. Herkennen jullie die problemen? Wordt dit een nieuwe aanschaf? Repareren kost vermoedelijk te veel, doet een VW dealer dit dat jullie weten? Even een foto erbij, van internet geplukt, dan weten we waar ik het over heb: Hopelijk hebben jullie weer een hope wijze raad! Bedankt vast, Richard.
  16. Codering van de oude opschrijven is sowieso geen slecht idee. Je kunt proberen of die het ook in de nieuwe doet. Basic settings is inderdaad inleren stuurhoek sensor en dergelijke. Op het Ross-tech forum staat daar een handleiding voor.
  17. Alle leden die hier gereageerd hebben en hetzelfde probleem hebben is hierbij de HV kachel vervangen. Dus denk dat u hier ook even achteraan zal moeten..
  18. Klinkt goed DPF is vervangen door een downpipe dus ruimte om erbij te komen is veel makkelijker iig 😁 Qua codering, kan ik codering van de oude computer van tevoren opschrijven vanuit VCDS en deze weer ingeven in de nieuwe? En met basic settings bedoel je ws de test uit te voeren om je wielsensoren icm de stuurhoek te ijken? Heb ook ergens over een calculator gelezen om de code te kunnen bepalen?
  19. Eerdere
  20. Je kunt km stand in motor, bak en teller terugvinden. Maar voor jou is het eigenlijk al klaar, je hebt geen vertrouwen meer in deze auto vanwege de onbekende werkelijke km stand. Weg ermee en een ander
  21. De auto heeft analoge tellers als dat is wat je bedoeld. Gr. Tedje
  22. Met VCDS kan je de kilometerstand oproepen. Heeft de wagen een gewone teller of een AID - active info display ?
  23. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar bij de B6 kon je in de ECU ook de kilometerstand uitlezen en die werd apart bijgehouden ten opzichte van de teller.
  24. Zo zeg, dat is een openbaring. Hoop dat je er goed mee weg komt, zulk soort lui zijn vaak moeilijk uit te kleden of aan te pakken. Suc6 en sterkte.
  25. bouwjaar 11-2019, in Zweden 01-04-2020 op kenteken gezet.
  26. Sinds 2 weken ben ik dus de eigenaar van een hele mooie GTE maarrrr. Er is gerommeld met de km stand. Ik kwam erachter nadat ik het infotainmentsysteem naar fabrieksinstellingen had teruggezet, dat bleek dus in het Zweeds te zijn. Er zat een Duits onderhoudsboekje bij en de verkoper had de auto zgn van een collega uit Belgie gekocht. Later had hij hem volgens zeggen zelf geimporteerd en dat klopt met de datum van uitschrijven uit Zweden (wist ik toen dus nog niet) Ik ben met het VIN nummer gaan zoeken en kwam er achter dat de auto idd als leaseauto is gebruikt in Zweden en bij de laatste keuring daar (april 2023) een km stand van 130000 km had. Volgens de site zou ik er nog zo'n 40000 bij moeten tellen voor het afgelopen jaar dus rond de 160000 is een aan aannemelijke km stand voor deze auto. De auto stond voor 88350 km geadverteerd! In het onderhoudsboekje staat dat de auto onderhoud heeft gehad (met stempels!) bij de VW garage Glocker in Bad Rappenau en een onafhankelijke garage in Freiburg. Geen van beiden blijken te bestaan. Opgelicht dus! Nou weet ik waar hij woont en werkt want ik heb netjes een contract opgemaakt waar we beiden onze handtekening onder hebben gezet en daar staat onder andere letterlijk op dat de verkoper de km stand garandeert. Ik heb hem meegedeeld dat ik de koop ontbind en de auto terug wil geven, geen reactie binnen 7 dagen?, dan gelijk een rechtzaak! Het ergste vind ik dat hij mij recht in het gezicht heeft voorgelogen en mij willens en wetens opgelicht heeft. Hoewel het een hele mooie auto is wil ik er gewoon vanaf, ook omdat de batterij/motor/remmen/lagers die 160000 km hebben gedraaid. Jammer maar het is niet anders, ik laat hier nog wel weten hoe het afgelopen is. Misschien weten jullie of de echte km stand nog ergens anders wordt opgeslagen in de auto? Op autoverleden.nl kom ik ook niet verder dan de laatste registratie bij de goedkeuring van de auto. Mijn B7 heb ik 2 weken geleden met een km stand van 190000 met een gerust hart verkocht (met duidelijke vermelding van de minpunten) en nog steeds goed contact met de koper, heb er wel een beetje spijt van. Groeten Tedje.
  27. OK ga het met de spiegel proberen, ben alleen niet zo enthousiast meer over de auto. Er is gerommeld met de km stand. Ik kwam erachter nadat ik het infotainmentsysteem naar fabrieksinstellingen had teruggezet, dat bleek dus in het Zweeds te zijn. Er zat een Duits onderhoudsboekje bij en de verkoper had de auto zgn van een collega uit Belgie gekocht. Later had hij hem volgens zeggen zelf geimporteerd en dat klopt met de datum van uitschrijven uit Zweden (wist ik toen dus nog niet) Ik ben met het VIN nummer gaan zoeken en kwam er achter dat de auto idd als leaseauto is gebruikt in Zweden en bij de laatste keuring daar (april 2023) een km stand van 130000 km had. Volgens de site zou ik er nog zo'n 40000 bij moeten tellen voor het afgelopen jaar dus rond de 160000 is een aan aannemelijke km stand voor deze auto. De auto stond voor 88350 km geadverteerd! In het onderhoudsboekje staat dat de auto onderhoud heeft gehad (met stempels!) bij de VW garage Glocker in Bad Rappenau en een onafhankelijke garage in Freiburg. Geen van beiden blijken te bestaan. Opgelicht dus! Nou weet ik waar hij woont en werkt want ik heb netjes een contract opgemaakt waar we beiden onze handtekening onder hebben gezet en daar staat onder andere letterlijk op dat de verkoper de km stand garandeert. Ik heb hem meegedeeld dat ik de koop ontbind en de auto terug wil geven, geen reactie binnen 7 dagen?, dan gelijk een rechtzaak! Het ergste vind ik dat hij mij recht in het gezicht heeft voorgelogen en mij willens en wetens opgelicht heeft. Hoewel het een hele mooie auto is wil ik er gewoon vanaf, ook omdat de batterij/motor/remmen/lagers die 160000 km hebben gedraaid. Jammer maar het is niet anders, ik laat hier nog wel weten hoe het afgelopen is. Mijn B7 heb ik 2 weken geleden met een km stand van 190000 met een gerust hart verkocht (met duidelijke vermelding van de minpunten) en nog steeds goed contact met de koper, heb er wel een beetje spijt van. Groeten Tedje.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden