Ga naar inhoud
  • 0

beste lampen voor nomale koplamp units


ejdb01

Vraag

Ik heb in mijn passat variant van 1997 normale koplampunits zitten.

Ik vind de lichtopbrengst wat tegenvallen en Ik vroeg me af of er nog bepaalde typen/merken H7 lampjes die een hoge lichtopbrengst geven.

 

Oftewel wat zijn de beste lampjes voor normale koplampunits?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

nee, de units zijn op zich goed wan die zijn 2 jaar geleden vervangen omdat de originele inderdaad helemaal verweerd waren.

Ondertussen zijn de lampjes beide een keer kapot gegaan en nu zitten er "Kruidvat Specials" in :-)

Deze wil ik nu uiteraard vervangen en dan wil ik graag zoveel mogelijk lichtopbrengst hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf ook Xenon in de originele 3B koplampunits gehad, en kreeg - hoewel alles goed stond afgesteld - regelmatig commentaar van medeweggebruikers dat ze hinder hadden van de Xenon lichtbundel. Waarschijnlijk door het ietwat doffere glas danwel de strepen op het glas die verstrooiing van het licht veroorzaken wat deze hinder veroorzaakt.

 

Ik zou in de originele 3B koplampen geen Xenon zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik wil binnekort ook xenon er in mikken maar er komt bij mij iig zeker geen goedkoop setje in van een of ander onbekend merk.

mijn voorkeur gaat uit naar Pilot, de reden dat ik geen goedkoop setje wil is omdat ik mensen heb gezien die met 2 verschillende kleur licht rond reden of van alles moesten verknippen.

dan denk je een goeie koop gedaan te hebben.. mooi niet dus

 

had in mn bora h4 bi-xenon zitten, ook van Pilot, maar dat bi-xenon raad ik ook iedereen af want als je met regenachtig weer je groot licht aan zet kun je net zo goed je licht uit zetten, groot licht gewoon halogeen laten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf een 3C en vroeg me af of je daar met die Philips X-treme power veel lichtwinst gaat hebben tov van de standaard lampjes die daarin zitten? Immers, had vroeger een 3B en daar was lichtopbrengst bedroevend met gewone lampjes. Was hele verbetering door er night-guide in te steken.

De 3C heeft al een heel stuk betere lampen dan standaard de 3B heeft heb ik indruk, maar vraag me af of dat nog meer kan (zonder xenon welteverstaan).

 

Heeft iemand ervaringen met die X-treme in zijn 3C mbt meer licht of vb met de night-guide van philips? En welke van de twee zijn beste mbt licht dat ze geven, ook naar de berm en verkeersborden e.d?

Of is het weggegooid geld en laat ik gewoon best alle standaardlampen steken? (zou ook de stadslichten vervangen door blue-vision lampjes).

 

Tot slot : kan het zijn dat ik in mijn handleiding van passat niet echt vind hoe je lampjes moet vervangen, of heb ik er overheen gekeken?

 

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Leffunk;

Ik heb ervaring met Bloe Visjun in stads- en dimlichten. Het licht is iets witter, maar erg veel verschil merk ik niet qua lichtsterkte.

 

Die "gele" lampjes naast die standaard witte dimlichten vind ik een dissonant in het geheel.

Dus als ik jou was zou ik sowieso de stadslichtjes vervangen door BV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de Philips X-treme power in mijn vorige auto gehad voordat daar Xenon in kwam

Het verschil was er wel maar niet zo heel groot de X-treme zijn gewoon hele goede lampen als alternatief voor Xenon

Kosten ook wel wat geloof ik, hier in de NL setje ong 45 €

 

 

PHILIPS X-TREME POWER

 

prijs H4 34,99

prijs H7 44,99

 

Selecteer hier je artikel

PHILIPS X-TREME POWER AUTOLAMPENSET H7 301099

PHILIPS X-TREME POWER AUTOLAMPENSET H4 301098

 

Voor veeleisende autoliefhebbers die graag het uiterlijk van hun auto aan hun eigen wensen aanpassen en daarbij willen profiteren van koplampen met raceprestaties. Verkrijgbaar als H4 en H7 set.

Eigenschappen

 

# De helderste gehomologeerde niet-xenonlampen die op dit moment verkrijgbaar zijn

# Geeft tot 80% meer zicht op de weg

# Geschikt voor praktisch alle typen koplampunits

# 2 stuks

# Verkrijgbaar in H4 of H7 uitvoering

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden