Ga naar inhoud

Een dag eerder toch de nieuwe auto. 3e update. + de plu


jafo

Aanbevolen berichten

Hier dan de tweede update na een kleine 900 km.

 

Jaja, ik weet het, ik ben geen kilometervreter anders had ik wel een TDI gekocht. :)

 

Ik moet wel zeggen dat het 900 kilometers zijn geweest met een grote grijns. Wat een heerlijke wagen is het. Motorisch is het helemaal af! Ondanks dat ze nog niet helemaal los is ben ik steeds weer onder de indruk van de trekkracht. Ik ga nu tot zo'n 4500 toeren maar nog niet met het gaspedaal tot de bodem. Maar je bent wel erg vlot.

 

Verder heb ik denk ik mazzel gehad. Mijn linker buitenspiegel is ook zelfdimmend. Het hoorde niet bij de opties toen ik de wagen bestelde maar het zit er toch op. :D. Dus heb ik netjes dankjewel gezegd. Keyless entry is ook gaaf. Alleen als je 's avonds komt aanlopen heb je het dilemma van coming/leaving home of keyless. Als je de xenons aan ziet gaan is dat ook wel mooi. Er zijn volgens mij wel ergere problemen...... :). De meedenkende techniek is lekker. Je komt bij een stoplicht, remt af en vergeet de rem. Autohold regelt het voor je. Als het regent hoef je niet na te denken. Verlichting en ruitenwissers gaan gewoon aan de gang.

 

Kortom ik ben voorlopig nog steeds zo blij als een kind in de snoeppot!

 

Nu voor de liefhebbers de foto's van de plu. Zoals in een ander topic reeds gemeld niet echt goedkoop maar VW heeft erover nagedacht. Ik heb ook hier al weer veel plezier van gehad.

 

Zo zit hij in de deur.

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Hier iets naar buiten getrokken.

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Op de werkbank. Zelfs de knoppen verraden Duitse degelijkheid.....

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Wat ik steeds op het forum lees is dat de Passats uit Emden komen. Helaas is niets minder waar. Ik heb het even nagekeken. Zowel de oude dame als de jonge vrouw hebben een P in het chassisnummer. Dat is volgens mij Mosel. Anyway....het maakt mij ook niet zoveel uit hoor. Als het maar mooi is en heel blijft.

 

Gelukkig kan ik de longlife olie bij mijn baas kopen. Ik zag bij de pomp dat de Castrol Edge €27,-- per liter kost. Ik zal jullie even lekker maken......Ik koop hem voor €8,-- :mrgreen::mrgreen: Maar tot op heden zie ik geen verbuik.

 

Zijn er helemaal geen minpuntjes? Jawel een paar. Zoals al eerder gezegd vind ik de stereo klinken als een natte krant. Dus in de toekomst moet ik daar wat mee. Ook vind ik het hendeltje van de cruise control niet helemaal ergonomisch zitten. Je moet "van het stuur" af als je daar wat mee wilt. En de achteruitkijkspiegel is nogal fors uitgevallen. Ik betrap mezelf er op dat ik er onderdoor wil kijken. En als laatste de service stand van de ruitenwissers. Wanneer je de auto gaat wassen moet je de wissers in de servicestand zetten om ze van de ruit af te kunnen halen. Sleutel erin, sleutel eruit en gelijk de ruitenwisserhendel naar beneden doen.... Dat had ook wel anders gekund volgens mij. Dan maar een iets hogere CW waarde..... :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik steeds op het forum lees is dat de Passats uit Emden komen. Helaas is niets minder waar.

Niet helemaal waar. In Emden worden alleen Passats gemaakt, maar dat sluit uiteraard niet uit dat ook in andere fabrieken Passats in elkaar gesleuteld worden, jouw auto is daarvan het bewijs :wink:

 

En wat die plu betreft, het kost wat maar dan heb je ook wat :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren Mods,

 

Er ging iets niet helemaal goed tijdens versturen. Ik kreeg wat foutmeldingen. En nu zie ik dat mijn bericht er drie keer op staat. Er zouden er twee weg kunnen. En ik zie niet hoe dat moet........

 

 

done :wink:

 

THX :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Wat ik steeds op het forum lees is dat de Passats uit Emden komen. Helaas is niets minder waar. Ik heb het even nagekeken. Zowel de oude dame als de jonge vrouw hebben een P in het chassisnummer. Dat is volgens mij Mosel. Anyway....het maakt mij ook niet zoveel uit hoor. Als het maar mooi is en heel blijft.

 

Normaalgesproken komen ALLE Passat Variants en CC uit Emden en de Limo niet en aangezien jij een Limo hebt... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ik wil hier toch ook een stukje schrijven hoe het ook kan.

 

Ik lees de laatste tijd regelmatig stukjes over pech met een Passat 3C. Bij sommige topics wordt er ronduit negatief gedaan over deze auto. Begrijpelijk wanneer je een smak geld hebt betaald voor een mooie auto en dan met een auto te maken krijgt die veel bij de dealer staat en stuit op onwil bij de Almachtige en nooit meewerkende pon, BEWUST met kleine letters. Ook ik ben met de vorige Passat tegen die arrogante betonklomp aangebotst dus weet waar ik over praat.

 

Om niet een trend te krijgen dat de 3C per definitie een "galbak" is schrijf ik hier update 3. In de positieve vorm. Al was het alleen maar voor de mensen met een pech auto om de moed erin te houden. Misschien stond mijn auto wel achter of voor een "pechmobiel"..........

 

Inmiddels heb ik 7300 km weg in mijn nieuwe auto. Van het begin af aan ben ik onder de indruk van deze auto, eigenlijk van de motor. Ze trekt op als een airbus, en bij het stoplicht zijn er niet veel die bijblijven als ik het gas helemaal open. Ik speel wel met de gedachte om naar JD te gaan maar aan de andere kant is er een stemmetje dat zegt dat het absoluut niet nodig is. Tot op heden zijn het dus alleen maar fun kilometers geweest. Het brandstofverbruik is tussen de 1:13 en 1:14 en als ik echt uit mijn dak ga is het over een hele tank nog steeds 1:10.

 

Olieverbruik is nihil. Ik heb 0,3 liter over de hele periode bijgevuld. Verder blijven alle reservoirs op niveau. Starten doet ze bij de eerste tik op de Kessy, en vanaf dan is het voor mij feest. Ik vind de auto nog stiller dan mijn vorige Passat.

 

Er zijn wel wat kleine ergernisjes. Allereerst is de armsteun niet mooi ontworpen. Hij moet bij mij op het tweede klikje en dat heb je een grote kier waar je inkijkt. Niet optisch verantwoord. De achteruitkijkspiegel is echt heel groot dus zit af en toe in de weg en het dimmen van beide spiegels gaat traag. Ik heb de werking op Google opgezocht en is natuurkundig. Daar moet je dus mee leven. Je ziet eerst te knipperen met je ogen alvorens ze dimmen.

 

Het heeft ook een tijd geduurd voordat ik een lekkere zit had gevonden. De stoelen zijn wel multi instelbaar maar niet voor mij kennelijk. De RCD-310 heb ik al eens genoemd klinkt voor mij niet goed. Dat staat dus ook nog op mijn "to do"list.

 

Wat ik alleen maar wil aangeven is dat het in Duitsland wel kan om een auto te bouwen die alleen maar een feest is om te rijden en poetsen, zie ook mijn andere topic viewtopic.php?f=128&t=29056

 

Ik hoop alleen niet dat na het schrijven van dit stukje ik morgenochtend in de garage op de sleutel druk en het doodstil blijft..... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Positief stuk! Afgezien van het beetje gekraak bij drempels en het harde kunstof van het dashboard ben ik ook nog steeds stiktevreden! Motor is inderdaad een juweeltje.

Als ik jouw verbruikcijfers lees, dan rijd jij lange afstanden. Het verbuik van 1 op 13,5 haal ik alleen als ik een flink eind rijd en me netjes aan de snelheid houd. Met kortere afstanden (werk 20km, half stad half snelweg) haal ik gemiddeld ongeveer 1 op 11,5. Ben het overigens helemaal eens met je klacht over de armsteun. Bij mij is ook tandje 2 de beste en dan kijk je er inderdaad in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hier ook nog altijd een supertevreden 3c rijder... :D

 

En idd er zijn hier spijtig genoeg mensen met problemen, maar hoe je het ook draait of keert er zijn nog altijd veel veel meer 3c rijders zonder problemen, kijk bv naar de adac statistieken...

 

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier toch ook een stukje schrijven hoe het ook kan.

 

Ik lees de laatste tijd regelmatig stukjes over pech met een Passat 3C. Bij sommige topics wordt er ronduit negatief gedaan over deze auto. Begrijpelijk wanneer je een smak geld hebt betaald voor een mooie auto en dan met een auto te maken krijgt die veel bij de dealer staat en stuit op onwil bij de Almachtige en nooit meewerkende pon, BEWUST met kleine letters. Ook ik ben met de vorige Passat tegen die arrogante betonklomp aangebotst dus weet waar ik over praat.

 

Om niet een trend te krijgen dat de 3C per definitie een "galbak" is schrijf ik hier update 3. In de positieve vorm. Al was het alleen maar voor de mensen met een pech auto om de moed erin te houden. Misschien stond mijn auto wel achter of voor een "pechmobiel"..........

 

Inmiddels heb ik 7300 km weg in mijn nieuwe auto. Van het begin af aan ben ik onder de indruk van deze auto, eigenlijk van de motor. Ze trekt op als een airbus, en bij het stoplicht zijn er niet veel die bijblijven als ik het gas helemaal open. Ik speel wel met de gedachte om naar JD te gaan maar aan de andere kant is er een stemmetje dat zegt dat het absoluut niet nodig is. Tot op heden zijn het dus alleen maar fun kilometers geweest. Het brandstofverbruik is tussen de 1:13 en 1:14 en als ik echt uit mijn dak ga is het over een hele tank nog steeds 1:10.

 

Olieverbruik is nihil. Ik heb 0,3 liter over de hele periode bijgevuld. Verder blijven alle reservoirs op niveau. Starten doet ze bij de eerste tik op de Kessy, en vanaf dan is het voor mij feest. Ik vind de auto nog stiller dan mijn vorige Passat.

 

Er zijn wel wat kleine ergernisjes. Allereerst is de armsteun niet mooi ontworpen. Hij moet bij mij op het tweede klikje en dat heb je een grote kier waar je inkijkt. Niet optisch verantwoord. De achteruitkijkspiegel is echt heel groot dus zit af en toe in de weg en het dimmen van beide spiegels gaat traag. Ik heb de werking op Google opgezocht en is natuurkundig. Daar moet je dus mee leven. Je ziet eerst te knipperen met je ogen alvorens ze dimmen.

 

Het heeft ook een tijd geduurd voordat ik een lekkere zit had gevonden. De stoelen zijn wel multi instelbaar maar niet voor mij kennelijk. De RCD-310 heb ik al eens genoemd klinkt voor mij niet goed. Dat staat dus ook nog op mijn "to do"list.

 

Wat ik alleen maar wil aangeven is dat het in Duitsland wel kan om een auto te bouwen die alleen maar een feest is om te rijden en poetsen, zie ook mijn andere topic http://vwpassat.nl/viewtopic.php?f=128&t=29056

 

Ik hoop alleen niet dat na het schrijven van dit stukje ik morgenochtend in de garage op de sleutel druk en het doodstil blijft..... :blink:

Kijk, dat is nog eens postief :mrgreen:

Ik zelf heb inmiddels 2000 km in mijn nieuwe 3C gereden, en denk dat ik met dezelfde smile rondrijd als jij.

 

Is het op en neer gaan van de naalden niet iets wat met VAG-COM gedaan kan worden?

Mag ik vragen wat je voor de plu betaald heb? Ik zie 'm op ebay voor 40,- maar weet niet of dat goedkoper of duurder is dan bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het op en neer gaan van de naalden niet iets wat met VAG-COM gedaan kan worden?

Mag ik vragen wat je voor de plu betaald heb? Ik zie 'm op ebay voor 40,- maar weet niet of dat goedkoper of duurder is dan bij de dealer.

 

Ik heb gezocht op de diverse sites maar kan het niet vinden. En mijn plu was volgens mij €40,- ex BTW. Maar ik heb er al een veelvoud aan lol van gehad.

 

Als laatste...... Ze startte vanmorgen in 1 keer. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen ook al zo'n 50k tevreden km's. Buiten de defecte handremschakelaar en de GPS die mijn batterij leegzoog (normaal verholpen met update).

Je bent wel snel verwend en voelt pas het verschil als je eens met een andere wagen (mee)rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gezocht op de diverse sites maar kan het niet vinden. En mijn plu was volgens mij €40,- ex BTW. Maar ik heb er al een veelvoud aan lol van gehad.

 

Ik heb gezegd tegen de dealert, laat die bos bloemen maar zitten en prak er een plu in.

Zodoende was ie gratisssss :mrgreen: (en nog bloemen ook)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Jafo,

 

Ook ik ben dik tevrden(tot nu toe) met mijn 3C. Bijna 70.000km per jaar. Geen noemenswaardige problemen gehad. Nog 130K te gaan en dan op naar de volgende. Althans als ik dat in deze zware economische tijd van mij werkgever vol mag maken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden