Ga naar inhoud

Rem melding in display


Recto

Aanbevolen berichten

Toen ik vanmorgen wegreed kreeg ik na de 1e bocht plotseling een melding op m'n display: STOP

Er was een probleem met de rem. Weet niet meer de exacte melding maar ik ben meteen gestopt.

Paar keer rem ingetrapt en de melding was weg.

 

Wat zou dit betekenen? Sensor ofzo? Daarna geen melding meer gehad.

En hij remt verder prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er STOP in je boardcomputer heeft gestaan is het goed dat je inderdaad ook gestopt bent...

 

Ikzelf heb de melding gehad: Check brakepads

 

Daarna heb ik de remblokken vernieuwd en de melding in de boardcomputer was ook verdwenen

 

Maar wat het in jou geval is geweest, durf ik niet te zeggen... je geeft aan dat de auto wel goed remt, dus ik zou het niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was dat het idd. Check Brakepads.

Ik was niet helemaal wakker :( dus niet scherp genoeg. Maar waarom zou je dan meteen moeten stoppen als ze versleten zijn?

Ik schrok me de pleuris nl. Maar goed, remklauwen vervangen dus?

 

Alle 4 ofzo? En wordt dat een duur geintje? Moet binnenkort toch weer de winterbanden laten wisselen en nieuwe ruitenwissers erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remblokken vervangen.. niet de klauwen..

Maar het kan ook de ABS Sensor geweest zijn.. Kan ook door de vorst komen.. had het laatst ook 1 keer toen het ijskoud was.. daarna de melding nooit meer gezien...

 

Ja blokken bedoelde ik ook. Ik ben koortsig dus echt niet scherp :( .

 

Maar als ze echt vervangen moeten worden zal ik die melding toch wel vaker krijgen of niet?

 

Maar wat kost het vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vorige Passat heb ik die melding ook gehad, vooral wanneer ik op één oor de oprit naar de snelweg nam. Uiteindelijk bleek het een kapotte sensor te zijn van het ABS.

 

Je schrikt je inderdaad de vinketering als je opeens in koeieletters STOP ziet oplichten gevolgd door Brake fault. Even geprobeerd om te remmen, ging nog prima. Na een paar honderd meter was de melding verdwenen.

 

Het kon niet aan de schijven, blokken of remvloeistof liggen aangezien die een paar duizend kilometer daarvoor allemaal vervangen waren.

 

Succes en beterschap!

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het instructieboekje staat wanneer dit icoontje geel oplicht zijn de remblokken aan vervanging toe of de remvloeistof, als het rood oplicht heb je een serieus probleem met de remmen en moet je stoppen.

Kan inderdaad ook de abs sensor zijn, zoals eerder gezegt die wil bij koud weer wel eens licht storing geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de melding ook al eens gehad met de bus.

Was toen een kwestie van een paar druppeltjes remvloeistof erbij en weg was de melding.

In de meeste gevallen is het echter inderdaad de signalering van de remblokken die aan vervanging toe zijn.

Prijzen hiervoor kun je zo van internet halen.

Als jezelf een beetje handig bent, gooi je ze er zelf onder en dat scheelt toch al gauw een paar duiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker... ff een setje remblokken scoren dus (die dure ja, met slijtageindicator).

angry.gif

 

Hey Jurgen,

 

Ik heb zo'n setje via autoparts online en deze waren echt niet duur, bij de Brezan o.i.d. zijn ze veel duurder... :wink:

 

Het monteren stelt niets voor, zelfs ik kan het :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker... ff een setje remblokken scoren dus (die dure ja, met slijtageindicator).

angry.gif

 

Hey Jurgen,

 

Ik heb zo'n setje via autoparts online en deze waren echt niet duur, bij de Brezan o.i.d. zijn ze veel duurder... :wink:

 

Het monteren stelt niets voor, zelfs ik kan het :wink:

 

Ik ga het anders aanpakken...

 

Gezien ik een nieuwe motor erin krijg, die straks over de 180pk moet gaan krijgen laat ik de remmerij aanpassen.

 

Er komen (als het past met mn velgen) Brembo's onder. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Zoek eens naar een draadbreuk of stekker-aansluiting bij de remblokken.

Voor zover ik weet werkt de indicator als een verbreek contact, als je een draadbreuk of een slechte stekkerverbinding hebt dan blijft het lampje dus branden.

 

En anders kun je de melding met VAGcom uitschakelen.... heb ik ook gedaan gezien ik brembo's eronder heb zonder slijtage-indicator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg ook wel eens zo'n melding "Bremsbelag prüfen " maar mijn remblokken zijn allemaal nog lang niet versleten.

Remvloeistof is ook op peil (binnen de tolerantie).

Na een tijdje verdwijnt de melding weer en dagen later krijg ik weer die melding.

 

Maar wat ik hier las , dat zal het eens proberen om iets meer remvloeistof in het reservoir te doen.

Handig zo'n Forum. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek eens naar een draadbreuk of stekker-aansluiting bij de remblokken.

Voor zover ik weet werkt de indicator als een verbreek contact, als je een draadbreuk of een slechte stekkerverbinding hebt dan blijft het lampje dus branden.

 

En anders kun je de melding met VAGcom uitschakelen.... heb ik ook gedaan gezien ik brembo's eronder heb zonder slijtage-indicator.

 

De slijtindicator werkt dmv een MAAK contact.

 

Zodra het blok dusdanig versleten is, zal er een stukje ijzer? oid in het remblok contact maken met de schijf, waardoor er een stroompje gaat rondlopen.

 

Controleer eens of het draadje niet ergens massa maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden