Ga naar inhoud

  • 0

Wigjes voor trillende koplamp 3BG


m@rcel

Vraag

Sinds de aanschaf van de 3bg erger ik me blauw aan het trillen van de koplampen bij stationair draaien. Met de zoekfunctie ben ik er achter gekomen dat het trillen van de koplampen van de 3bg passat op te lossen is door wigjes te plaatsen in de koplamp.

 

Op de Duitse passat forum hebben ze het over onderdeel 3B0 941 042. Is dit het juiste onderdeelnummer?

 

http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic ... c&start=30

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je tip, ik heb je foto's gevonden ;-)

 

Ik probeer eerst wel het reparatiesetje, zo te zien moet voor deze beugel de bumper er weer voor weg :-(

 

Steekt dat ook nogal nauw kwa afstelling? want zo te zien kan de beugel op verschillende hoogtes worden gezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij na het plaatsen van de wigjes bleef mijn rechter koplamp nog trillen. Ik heb toen beugel nr. 14 (zie onderdelen schema van Antonio) geplaatst toen hield het trillen helemaal op. Ik heb al in een eerdere topic foto's geplaatst.

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=25017

 

Zal die mod ook eens doorvoeren, want beide koplampen van mij trillen nog steeds, ook na het plaatsen van de stelspie. Ik zal laten weten of het bij mij heeft geholpen.

 

Ik wil ze aan beide zijden plaatsen (linker en rechterkoplamp) aangezien de bumper er voor weg moet, zijn er ook linker en rechterkoplamp beugels?

3B0 941 453 A en

3B0 941 453 B?

 

EDIT

Versie A of B is afhankelijk van het chassis. Heb de onderdelen nu besteld incl reparatieset en zal er foto's van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het plaatsen van de beugels heeft bij mij niet geholpen, het zit in de unit binnen de koplamp zelf. De verstelmotor zit vast, dus wat nu de oorzaak is?

Jammer. Dus het worden nieuwe (andere) koplampen. Als je die monteer. plaats gelijk de beugels eronder omdat je ze toch heb. Het scheelt misschien om nog een keer de bumper eraf te halen.

Suc6 verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Linkerkantelmotor voor lichtbundelhoogteverstelling -V48- resp. rechterkantelmotor voor lichtbundelhoogteverstelling -V49- uit- en inbouwen (wagens 10-'00 ►)

Aanwijzingt De kantelmotor kan alleen bij uitgebouwd koplamphuis worden uit- en ingebouwd.

t Als kantelmotoren worden uit- en ingebouwd resp. vervangen, moet altijd met het afstelapparaat een basisafstelling van de koplampen worden uitgevoerd. De hellingshoek staat aangegeven op het koplamphuis.

Uitbouwen:

– Koplamp uitbouwen → Subhoofdstuk

– Grote afdekkap aan de achterzijde van de koplamp verwijderen.

 

– Steker -1- van kantelmotor voor lichtbundelhoogteverstelling losmaken.

– Kantelmotor -2- door rechtsom te draaien bij de linkerkoplamp en door linksom te draaien bij de rechterkoplamp ontgrendelen.

– Kogelkop van stelas uit de geleiding van de reflector

9qigbo.png

 

Inbouwen:

 

Stelas van kantelmotor -1- in de kogelkopgeleiding -pijl- plaatsen, daarbij de reflectorgrondplaat omhoogdrukken.

– Kantelmotor door draaien in inbouwstand vergrendelen.

– Steker vastmaken.

– Sluitdeksel inbouwen.

– Koplamp inbouwen → Subhoofdstuk

– Koplampafstelling controleren, zo nodig koplampen afstellen

54c10m.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook last van trillende koplampen op mijn passat. De wigjes heb ik gehaald bij de volkswagendealer. Heb je de torx schroevendraaier (die op de foto van Harro Jansen) nodig om de wigjes te kunnen plaatsen en verander je met het plaatsen van de wigjes niks aan de afstelling van de koplampen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook last van trillende koplampen op mijn passat. De wigjes heb ik gehaald bij de volkswagendealer. Heb je de torx schroevendraaier (die op de foto van Harro Jansen) nodig om de wigjes te kunnen plaatsen en verander je met het plaatsen van de wigjes niks aan de afstelling van de koplampen?

 

Heb de KB gelezen. Heb de wigjes zonder torx-schroevendraaier geplaatst :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Antonio, enorm bedankt! :thumb::thumb:

 

Bij de OEM Xenon zit de niveauregeling-motor met twee torx vast, dus 1-op-1 uitrwisselen zal niet gaan :roll:

 

Maar ik vraag mij af of het "Golf-verhaal" zoals in mijn post hiervoor ook wellicht voor de Passat opgaat :?:

@Antonio en @Rob

Misschien dat t handig is om de discussie over de niveauregeling uit dit topic te halen en in een nieuw of bestaand topic over OEM Xenon te zetten.

Voorkomt vervuiling van huidig topic.

Ik ben zeker ook geïnteresseerd in de hoogte verstelling voor OEM Xenon units.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb bij een kapotte koplamp ooit geprobeerd om de stelmotor te vervangen, ik kwam er met mijn (echt niet uit de klauwen gewassen) handen écht niet bij, het is allemaal gruwelijk krap; misschien de volgende keer mijn zoontje van 2 vragen, met zijn formaat handjes moet het lukken... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb mijn koplampen vervangen door devils eyes. had daarvoor ook een trillend lichtbeeld in linker koplamp (rechter is al eens vervangen door aanrijding).

volgens PON is de enigste oplossing het vervangen van de gehele unit. ook na het plaatsen van het wigje was het trillen niet over (wel minder). bij de vervangen (nieuwere unit) geen probleem. na het overzeten van de hoogte-motortjes in de devils eyes is het trillen in de linker lamp weer terug, wat mij doet concluderen dat het trillen wordt veroorzaakt door b-kwaliteit motortjes. is schijnbaar later verbetert, daar de andere (nieuwere) niet trilt. wigjes zijn leuk, maar lossen niet de oorzaak op. je klemt alleen de unit iets vaster, waardoor de trilling verminderd. de motortjes moeten ze dempen en de oudere generatie doet dat niet (goedgenoeg). mijn 3BG is uit 2003; 130 pk tdi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil bij mij ook de wigjes gaan plaatsen. Mijn linker koplamp trilt ook een beetje kwam ik gisteren avond achter.

Nou moet ik toch de bumper er af halen om xenon in mijn mistlicht te gaan plaatsen en dacht ik dat het wellicht verstandig was om ook de beugeltje aan de onderzijde van de lamp te plaatsen.

Ik vraag mij echter af of deze reeds aanwezig zijn bij mijn 2003 3BG met halogeen units of dat deze er standaard niet onder zitten?

Tevens wilde ik het recente VW nummer van de wigjes en beugel opzoeken in ETKA, maar deze geeft me geen nummers meer van deze onderdelen.

Nr 16 (wigje) staat er niet meer tussen en nr 14&15 (beugel) is "geen reserveonderdeel voor dit model" :|

Zie:

post-4339-1423823417,1174_thumb.jpg

 

Off topic:

Wil trouwens ook de stekkertjes voor het inbouwen van de mistlichten gaan bestellen (zoals Jee beschreven heeft). Echter kan de dealer (en ik ook niet) deze stekkertjes niet vinden in ETKA wanneer hij op het nummer (8DO973822) zoekt in ETKA. Ik kan ze ook op de diverse plaatjes niet gevonden krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk, maar weet het niet zeker, als je nu eens niet specifiek op jou wagen zoekt, dat je hem wel zou kunnen vinden, en zoek eens op artikelnummer bij dat verrekijkertje.

Ik had hem een tijdgeleven weg gevonden gekregen, wuilde bijna de dealter aanrijden, maar toen heb ik gewoon een andere koplamp gemonteerd.

(Ik had er nog 1 over na LED mod)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tsja, ik heb net een bestelling gedaan bij de dealer voor de wigjes tesamen met de beugeltjes voor onder de lampen. Ik weet niet of deze beugeltjes er toevallig al zitten bij mijn passat uit 2003, maar dan heb ik ze alvast.

 

Ik las alleen net en dit topic (nadat ik besteld heb natuurlijk) dat er 2 types zijn (a,B) afhankelijk van het chassis. Maar welke moet ik nou hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden