Ga naar inhoud

ikke

Members
  • Aantal items

    63
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over ikke

  • Verjaardag 26-12-1966

Profile Information

  • Plaats
    regio vijfheerenlanden
  • Interests
    alles met een motortje

ikke's Achievements

0

Community reputatie

  1. ikke

    egr klep

    eentje van RVS, anders rot hij weg en krijg je rommel in je inlaatspruitstuk en dat wil je niet.
  2. ik heb het ook en het komt bij mij uit de stuurbekrachtingspomp (als hij aan het einde van zijn uitslag is). die zit inderdaad linksvoor. heb al olie vervangen, maar dit had geen resultaat.
  3. ikke

    welke olie stuurpomp

    dat heb ik gecontroleerd, die stond goed. alleen de kleur is tegen het zwarte aan. dus vandaar de verversing.
  4. ikke

    welke olie stuurpomp

    omdat ik merk dat de stuurbekrachting meer moeite heeft en ik de pomp meer hoor werken. doorgaans houd dit in dat de olie niet meer is zoals hij de fabriek uitkwam. dus vandaar het verversen. liever verversen dan een kapotte pomp.
  5. ikke

    welke olie stuurpomp

    hallo, ik wil de olie van de stuurpomp van mijn passat 2001 130 pk tdi verversen. nu kan ik nergens vinden wat voor olie erin moet . wie weet er meer? schijnbaar mag je van VAG dat niet bijvullen of verversen want in het gehele instructie-boekje staat er niets van. alvast bedankt.
  6. ik mag toch aannemen, dat een hagelnieuwe audi A4 een goed funktionerend roetfilter heeft.
  7. ik heb maanden met vpower-diesel gereden, maar dat maakt (behalve legere portefeuille) niets uit. ook de nieuwe diesel van shell rookt. andere merken trouwens ook, dus daar ligt het niet aan. moet ook eerlijk zeggen dat ik me maar erbij heb neergelegd en een ander het probleem ga laten oplossen. de 3bg wordt binnenkort ingruild voor een a4 avant tdi s-line. daar zit een roetfilter op, dus heb ik geen problemen meer zal ook niet roeten met 0 km op teller.
  8. voor alsnog zijn er geen foutmeldingen op het dashboard verschenen (maar mijn auto is ook uit 2003). met de slangen neem ik aan dat je de interkoelerslangen bedoelt? zal ik zaterdag ook eens proberen. (is het alleen niet zo dat hij bellenblaast als er lucht uitkomt; niet als hij valse lucht aanzuigt? of denk ik verkeerd?) moet eerlijk zeggen dat ik ook niet erg veel vertrouwen heb in de luchtdichtheid van de koppelingen van de slangen. beetje raar systeem met dat beugeltje.
  9. ikke

    Retrofit Roetfilter

    de volkswagendealer hier in de regio reageerde zeer terughoudend op het plaatsen van een retrofit roetfilter. kost circa 10% vermogen, circa 7% meer brandstof (extra weerstand in uitlaatsysteem, ook lekker milieu-vriendelijk ) en zou maar circa 2 jaar meegaan, waarna je hem weer zou moet vervangen (en daar krijg je geen subsidie voor!!) ook bij rijden korte stukjes werkt hij niet (wordt niet warm genoeg om roet te verbranden en verstopt hierdoor; met als eindresultaat:vervangen maar weer). let wel, dit zijn geen eigen ervaringen, maar de woorden van mijn dealer (die ik redelijk vertrouw).
  10. jawel, modellen voor 2004, geen probleem maar dit probleem zit m niet in EGR hoor waarin dan wel?
  11. moet ik eerst even zo'n plaatje fabrieken, en dat lukte gisteren niet (geen tijd). misschien dit weekend. alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik er geen voorstander van ben, ik los liever het probleem op, dan er omheen werken en zgn tovertrucken uithalen. het zit er tenslotte niet voor niets op heb wel enigszins vertrouwen in de technische mensen van volkswagen, rij tenslotte niet voor niets al jaren Passat met volle tevredenheid !!!! (alleen staat dat pluimen me niet aan, zeker in deze tijd van milieu-gezeik enzo)
  12. @zoefmobiel: zoals al aangegeven heb ik mijn EGR eraf gesleuteld en bekeken en schoongemaakt. er was geen extreme roetaanslag te bekennen (wel iets natuurlijk), een beetje zoals de 2e foto, en beide kleppen gingen nog heen en weer. ook de pijp tussen de uitlaat en EGR ziet er "schoon" uit . nadat alles verder weer schoongemaakt was, alles weer in elkaar gesleuteld en ..... rookpluim.
  13. tja, gelijk ook audi prijzen zeker
  14. heb vanochtend de EGR er afgesleuteld, zat wel wat roetaankoeking in (is logisch) maar niet extreem. alle kleppen (grote naar interkoeler en kleine naar uitlaat) functioneerden gewoon en gaan heen en weer. heb alles schoongemaakt en weer gemonteerd. @ted: als ik 1250 km naar het Gardameer rij, en dan rijd ik niet langzaam , dan mag ik toch aannemen dat deze goed is doorgeblazen en schoongebrand. zodra ik dan de dag erna rond het meer ga cruisen, pluimt hij weer. het is ook alleen als je enigszins versnelt (om in te voegen of in te halen) ofwel als je het gaspendaal intrapt (en dus toeren maakt) dus, volgende optie....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden