Ga naar inhoud

XENON 6000K setjes incl. verzending voor +/- 40EURO.

Yippo

Aanbevolen berichten

• Reacties 314
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik ga wellicht een domme vraag stellen, als nieuwe Passat-rijder: zijn in normale lichtsegmenten, de normale lampen te vervangen voor Xenon-lampen? of moet daarvoor het gehele binnenwerk "meeveranderen"?

ja sorry...ik ben er nog niet zo in thuis....

Xenon komt het best tot zijn recht in koplampunits voorzien van lenzen.

De standaard / ouderwetse koplampunit is een reflector systeem met in het glas ribbels die normaalgesproken er voor zorgen dat tegenliggers niet verblind worden.

Doe je xenon in een oude unit heb je heel veel last van strooilicht (althans je tegenligger heeft er last van)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein update-je van deze kant:

Kep een paar maanden geleden een H7 6000K 35W set voor mn grootlicht gekocht bij pc-link.biz met 2 extra lampen... spul werkt perfect.

Een tijdje daarvoor had ik een set van Carnamics gekocht (55W set) hier in NL.

Gezien mijn distributeur met de noorderzon is vertrokken, kon ik mn defecte ballast van 55W niet vervangen.

Carfantasy heeft dit gelukkig allemaal voor me geregeld, waardoor ik weer met brilliant en echt superb 55W 6000K door het landschap van twente kon rijden.

Helaas heeft vorige maand 1 van mn 55W peertjes het begeven............... voor garantie hoef ik niet meer naar een leverancier van Carnamics terug... garantie is eraf. Dus ging ik naar aanleiding van dit topic maar ff googlen en zoeken naar 55W 6000K H7 lampjes.

Dit keer kwam ik op een site uit van 'Shang hai xifei hong Electron co ltd'

Lampjes via Pay-pal gekocht, en binnen 8 dagen binnen! (betaald: 19 feb, aankomst per ptt-post: 26 feb)

Kosten: 41 US$ inc. shipment. :) :) :)

Morgen even kijken of de handel ook brand.................

Die Oosterse-lui zijn zo gek wel!

En 3x zo goedkoop!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo beste leden,

ik zie dat jullie een heleboel kennis hebben over xenon kitjes

gisteren hab ik een passat gekocht en ik zou er een xenon kit willen opsteken

t is een type 3c en ik zou graag een 8000k willen

is de HID van de remco een goede xenon kit qwa kwaliteit en montage?

ik dank jullie voor uw medewerking en hulp

met vele groeten ,

Muhammed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag heb ik eerst geprobeerd om de stadsverlichting te vervangen om morgen de Xenon in te bouwen.

Kennelijk ga ik niets nieuws vertellen maar wie heeft bedacht dat ze lampjes zo ver weggeduwd moeten zitten.

Je kan niet eens zien waar de lampjes zitten, laat staan dat je met een beetje normale handen er bij kan.

Kortom ik wil graag weten hoe jullie deze hebben ingebouwd.

Ik zie nog maar 1 oplossing, gehele koplamp uit de auto halen en lekker voor de auto op een kleedje de boel inbouwen.

Vervolgens koplamp terugplaatsen en alles verder verwerken.

Klopt mijn idee van aanpak of is er iemand die mij voor gek verklaard ?

Ervaringen met dit probleem graag posten.

Ik weet het even niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag heb ik eerst geprobeerd om de stadsverlichting te vervangen om morgen de Xenon in te bouwen.

Kennelijk ga ik niets nieuws vertellen maar wie heeft bedacht dat ze lampjes zo ver weggeduwd moeten zitten.

Je kan niet eens zien waar de lampjes zitten, laat staan dat je met een beetje normale handen er bij kan.

Kortom ik wil graag weten hoe jullie deze hebben ingebouwd.

Ik zie nog maar 1 oplossing, gehele koplamp uit de auto halen en lekker voor de auto op een kleedje de boel inbouwen.

Vervolgens koplamp terugplaatsen en alles verder verwerken.

Klopt mijn idee van aanpak of is er iemand die mij voor gek verklaard ?

Ervaringen met dit probleem graag posten.

Ik weet het even niet meer.

nee hoor

even op gevoel de bruine en rode draad van stadslichtje pakken en daar aan trekken

daarna oude lampje uitnemen, stadslicht aanzetten, ledje op goede manier erin steken, en dan terug in de unit plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mensen met dezelfde problemen, kijk even in deze topic: viewtopic.php?f=138&t=24561&start=0

Hier staat perfect beschreven hoe je de unit er uit moet halen.

Eerst deze doen:

viewtopic.php?f=138&t=24600

Perfect, ik had al even zitten kijken maar met deze schets gaat het helemaal lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 25 werkdagen nog niet een vervangende balast voor mijn teruggezonden defecte balast terugontvangen.

Ik heb ook nog niets van HongKong gehoort. Ik heb samen met een collega 4 ballasten terug gestuurd op 30 januari. Het kan nog zijn dat ze bij de douanen liggen. Is het bij jou wel aangekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n setje besteld samen met een maatje van me. Afgelopen zaterdag het spul in beide auto's geplaatst.

Ben er enorm tevreden over, het geeft een mooi lichtbeeld. Sowieso vind ik het mooi omdat de passat die lensoptiek heeft.

Dan komt xenon er naar mijn mening het beste uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 25 werkdagen nog niet een vervangende balast voor mijn teruggezonden defecte balast terugontvangen.

Ik heb ook nog niets van HongKong gehoort. Ik heb samen met een collega 4 ballasten terug gestuurd op 30 januari. Het kan nog zijn dat ze bij de douanen liggen. Is het bij jou wel aangekomen?

Nog steeds niets terug ontvangen. Is nu ongeveer 2 maanden onderweg.

Ga ze maar eens een 2e mailtje sturen.

En zeggen dat als ze niet opschieten ik persoonlijk langs kom :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds niets terug ontvangen. Is nu ongeveer 2 maanden onderweg.

Ga ze maar eens een 2e mailtje sturen.

En zeggen dat als ze niet opschieten ik persoonlijk langs kom :shock:

Dan ga ik ook mee 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn 3c xenon ingebouwd. 8000K. Ben tevreden over de lichtopbrengst. Heb soms alleen problemen. Soms werkt bij het starten de linker lamp niet, een andere keer de rechter lamp niet en heel soms doe ze het allebei niet. De boordcomputer geeft dan een storing aan. Draai je de lichtschakelaar weer uit en weer aan dan werkt het weer zoals het hoort. Soms moet ik de schakelaar wel een aantal keren omdraaien totdat ik geen foutmelding meer heb en de lichten het doen. Als de lampen eenmaal goed warm zijn heb ik er minder problemen mee. Waar kan dat aan liggen? Aan de ballasten? Of aan het feit dat de stroomtoevoer standaard op 90 procent afgesteld staat? Of ergens anders aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb met 1 ballast dattie niet altijd inschakelt. Soms als je lichten even uit doet en dan weer aan dan wel weer.

Ergens hier gelezen dat een extra massa wel eens wil helpen. Heb ik van't weekend veranderd: massa voor linker balast van linker spatscherm gehaald maar geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn 3c xenon ingebouwd. 8000K. Ben tevreden over de lichtopbrengst. Heb soms alleen problemen. Soms werkt bij het starten de linker lamp niet, een andere keer de rechter lamp niet en heel soms doe ze het allebei niet. De boordcomputer geeft dan een storing aan. Draai je de lichtschakelaar weer uit en weer aan dan werkt het weer zoals het hoort. Soms moet ik de schakelaar wel een aantal keren omdraaien totdat ik geen foutmelding meer heb en de lichten het doen. Als de lampen eenmaal goed warm zijn heb ik er minder problemen mee. Waar kan dat aan liggen? Aan de ballasten? Of aan het feit dat de stroomtoevoer standaard op 90 procent afgesteld staat? Of ergens anders aan?

Heb je wel een aanpassing gedaan met VC?

Anders gaan je lampen flikkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is VC? Als ik de lampen net aan heb gedaan en doe het grote licht aan dan valt er ook 1 lamp uit en soms twee. Ik heb het idee dat het te maken heeft met de stroom. Als de lampen eenmaal weer warm zijn en doe dan het grote licht aan dan blijven de xenonlampen gewoon branden. Maar ik hoor graag van je wat VC is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VC = Vag-Com. Probleem zit 'm inderdaad met de stroomtoevoer van 90%. Veel xenonsetjes kunnen dat niet hebben. Bij opstarten van de lampen word er meer stroom getrokken, waardoor de ballast dit niet aankan. Als de lampen eenmaal aan zijn is het stroomverbruik lager.

Met Vag-Com kan de 90% naar 100% gezet worden. Lampen doen het dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden