Ga naar inhoud
  • 0

Tunen Passat 2.0CR DPF


Juleh

Vraag

Er is behoorlijk wat te lezen over het tunen van diverse motoren, zijn er inmiddels mensen met ervaringen met de 2.0TDI common rail (liefst nog met roetfilter)?

 

Ik heb bij diverse tuners inmiddels informatie opgevraagd en wil de stap graag nemen, maar ben wel benieuwd naar praktijk ervaringen 8) of ga ik echt de eerste zijn :lol::blink:

 

Oh die van mij is ook nog DSG ook... dat beperkt het koppel en de DPF het aantal PK, die infor heb ik van allen gehad. Iemand inmiddels ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Laat ik er nou net 1 hebben met DPF en met een zakje chips er in. Ik zit nu op een 170pk en 420nm koppel. De pk's mogen niet hoger anders is dit niet goed voor het DPF is mij verteld. Ik rij er nu een half jaar mee en 23000 km verder en niks geen probleem. Oja, ik heb een geen DSG maar gewoon een 6bak met het handje.

 

 

Gr,

Speedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ga eens naar Assen; Ventura tuning.

 

die hebben een dieselbox (jaja, een powerbox ja, en een chip is beter blablabla, maar ik heb een leasebak en wil geen gezeik...) voor de commonrail met turbodrukregelaar wat zorgt voor 175pk en 385Nm koppel.

 

Op de site staan ook wat gebruikerservaringen van een A4 2.0tdi CR (zie referentielijst/audi), en die box komt er bij mij over een tijdje in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb bij JD gezien dat de CR naar 175pk en 400Nm gaat, dit staat nog niet op de site, maar is wel leverbaar.

 

Klopt, maar niet voor de uitvoering met roetfilter en DSG daar gaat JD tot 165pk en 350Nm. Bij VVT gaan ze uit van 165pk en 380Nm, bij Hartogh kan het nog niet en bij ZIPtuning gaan ze gewoon volle bak: 170pk en 400Nm (ook bij DSG en roetfilter :shock: )

 

Ik heb de info maar was nieuwsgierig of iemand al ervaringen heeft. Ik ga waarschijnlijk binnenkort een afspraakje maken bij VVT 8), als eerste hier op het forum dan blijkbaar :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een box kan je verwijderen, software niet... Als je iets weghaalt zie je het toch niet zitten, en sporen laat het niet na.

Chippen is ALTIJD uit te lezen, ook achteraf; heb zelf bij Safe motors gewerkt en bij problemen met de injectie was dat het eerste wat werd uitgelezen en het is echt te achterhalen. Geloof alsjeblieft niet de borrelpraatjes van de chippers; tuurlijk zeggen ze dat omdat ze willen verkopen.

 

Als je onderweg gedonder hebt in de motor en je valt stil kan je niet verder met je mooie chip, bij mij trek ik de box er tussenuit en rij weer 'standaard' verder...

 

chippen is absoluut de beste tuning qua techniek, maar nog binnen de fabrieksgarantie of lease zou ik het niet doen. Je bent ALTIJD de sjaak als er iets misgaat, ook al heeft de tuning er niets mee te maken. Feit is en blijft dat het niet meer standaard is, en jij dus niet meer voldoet aan de voorwaarden voor garantie. Bewijslast voor het tegendeel zal altijd bij jou liggen, en spreek de ervaren juristen van VW maar eens tegen...

Garantie 'gekocht' van de chipper? Veel sterkte als het zover is.

 

Powerbox zorgt voor problemen aldus de dealer? welke powerbox?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@tinus en Speedyace,

 

Beide hebben jullie een gelijk.. het is in zoverre uit te lezen dat evt inspuitwaardes en turbodruk anders zijn dan standaard, een monteur moet dan wel weten wat standaard is, maar er staat niet met grote letters in de ECU code "GECHIPT"

 

Wat betreft het chippen en garantie, de meeste chippers geven std. alleen garantie op 'hun' werk, en niet op de motor etc..

Zelf zou ik absoluut niet bang zijn voor die garantie, ALS chiptuning al een boosdoener kan zijn, dan kan/doet een tuner gratis terugzetten naar origineel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand hier intussen nog ervaring mee opgedaan ? De DSG houdt het volgens de fabriekswaarden maar uit tot 350Nm en ik wil op veilig spelen.

175pk is haalbaar. Heb onlangs met een handgeschakelde gereden die 410Nm had en dat ging zeer vlotjes :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb bij JD gezien dat de CR naar 175pk en 400Nm gaat, dit staat nog niet op de site, maar is wel leverbaar.

 

Klopt, maar niet voor de uitvoering met roetfilter en DSG daar gaat JD tot 165pk en 350Nm. Bij VVT gaan ze uit van 165pk en 380Nm, bij Hartogh kan het nog niet en bij ZIPtuning gaan ze gewoon volle bak: 170pk en 400Nm (ook bij DSG en roetfilter :shock: )

 

Ik heb de info maar was nieuwsgierig of iemand al ervaringen heeft. Ik ga waarschijnlijk binnenkort een afspraakje maken bij VVT 8), als eerste hier op het forum dan blijkbaar :lol:

 

 

Nee mijn vorige Passat ben ik ook bij VVT geweest. Toen ging ik van 130pk naar 176Pk.

Johan (VVT) is goed hoor en hij kan er echt wel meer uithal en dan 165pk (uit een 3C)

Ik denk als jij dat wil dat hij wel 180pk uit een 140pk kan halen, nou weet ik niet of dat verstandig

is met een 3C..... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dan kan/doet een tuner gratis terugzetten naar origineel.

 

Heb je helemaal niets aan als je langs de weg staat met een kapotte motor, zoals ik had....... :(

VW zal alles in het werk stellen om te proberen aan te tonen dat een motor gechipd is.

 

Succes met je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
een box kan je verwijderen, software niet... Als je iets weghaalt zie je het toch niet zitten, en sporen laat het niet na.

Chippen is ALTIJD uit te lezen, ook achteraf; heb zelf bij Safe motors gewerkt en bij problemen met de injectie was dat het eerste wat werd uitgelezen en het is echt te achterhalen.

 

In België zit er echter eentje die de originele software gaat uitlezen, deze aanpast en er weer in stopt. Bij de CR motoren met de nieuwe ECU is de software gecodeerd. Dat betekent dus uitlezen, decoderen, aanpassen, weer coderen en er terug in stoppen. Ze slaan de originele bestanden op zodat heel het zaakje voor 100% weer origineel wordt als dat nodig mocht blijken.

 

Als je onderweg gedonder hebt in de motor en je valt stil kan je niet verder met je mooie chip, bij mij trek ik de box er tussenuit en rij weer 'standaard' verder...

Behalve als de ECU het laat afweten, dan sta je zonder powerbox even ver...

 

Powerbox zorgt voor problemen aldus de dealer? welke powerbox?

Ik moet er niet van weten. De ECU wordt om de tuin geleid door foutieve informatie terug te sturen, vooral de brandstofhoeveelheid. Je kan onder geen enkel beding de motor en turbodruk zo haarfijn aansturen als met de originele ECU. Ik heb vroeger zelf eproms vervangen die door een Duitse tuner werden geleverd. Op een uitzondering na nooit problemen mee gehad. Die zaten op voetjes en konden vrij eenvoudig weer worden omgeruild door de originele. Uiteraard kon men er bij de dealer achter komen als ze de ECU openden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Ik heb inmiddels 70K met de 2.0CR TDI gereden. Mijn ervaring is dat d auto ruim voldoende power heeft om in NL mee te kunnen ploffen. Zelfs auf der Autobahn gaat ie als een speer. Afgelopen week nog hele stukken hard kunnen rijden, en dan bedoel ik echt hard. Met de 1500kg zware Knaus erachter ook geen enkele reden tot klagen. Hij heeft genoeg NM om het zaakje van z'n plek te krikgen.

Ik ben uitermate tevreden met mijn standaard Passat 2.0CR TDI. Uiteraard mag iedereen het zijne er van denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou zelf nooit in de garantie periode laten chippen.

Ik heb all 3x een software update gehad, je tuning ben je dan kwijt.

Daarom is chippen bij de dealer in mijn ogen de enige oplossing.

Wel duurder en misschien niet max vermogen maar wel safe!

Ik heb ook al een topic gezien dat VVT de chip van ABT niet verkeerd vond.

En dat is nu te laat voor je, maar je had het in je onderhandelingen mee moeten nemen.

Mijn tuning heeft maar 200,- gekost bij de dealer, zo werd het een mooi rond bedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden