Ga naar inhoud
  • 0

cruise control


jeroen

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja dat is een hele goede ze hebben hem 4x uitgelezen en iets aan de compressie verandert, meer hebben ze er niet aan gedaan.

waar het aan zou kunnen liggen is dat ik nu de knop die op de hendel zit op on laat staan en niet steeds na de rit op off zet.

Verder weet ik het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook iets raars....

 

Ik kan mijn CC alleen in Duitsland gebruiken...

Want hier in NL is ie te duur........

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik heb mijn CC een koosnaampje gegeven

 

Ik noem hem BAKSTEEN !

 

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een soort gelijk probleem met mijn CC. Wanneer ik met de cruisecontrol aanrijd happert mijn motor. Het vreemde is dat het soms wel is en soms niet. Het lijkt dus of iets de cruisecontrol uitzet en gelijk weer aan zet. Althans dat gevoel geeft het wanneer ik zelf de cruise control snel uit en weer aanzet. Wanneer ik zonder cruisecontrol rijd gebeurt er niets en loopt ie als een zonnetje.

 

En vandaag zag ik het lampje ook al niet meer brand, maar volgens mij is over dat item al een topic.

 

Anyway, heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

 

Ik heb een 3B var 81Kw diesel en ruim 230K op de teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat doet ie bij jou precies dan?

 

Wanneer ik met de cruisecontrol aanrijd lijkt het of de cc ineens uitgaat dus je voelt een schokje en vrijwel gelijk daarna weer aangaat en voel je de auto weer iets optrekken. Ik heb de klokken in de gaten zitten houden maar die don niets vreemds, althans op 1 keer na toen zag ik dat de kilometerteller ineens omhoog ging, maar toen ging ik net van de cc af (handmatig).

 

Kan het soms zijn dat er een storing in de snelheidmeting zit en dus niet zozeer in de CC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

toevallig een automaat? En kijk eens wat je toerenteller en kmteller dan doen..

 

Bij mij bewoog de toerenteller dan bijv. van 3000 naar 3300rpm en omdat dat een versnelling aanduidt gaat de cc op de rem om dat tegen te houden...

 

Mij is verteld dat dat aan een toerentalsensor in de bak lag.. sinds de bakolieverversing(1e x sinds 320dkm) een week of wat terug geen last meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
toevallig een automaat? En kijk eens wat je toerenteller en kmteller dan doen..

 

Bij mij bewoog de toerenteller dan bijv. van 3000 naar 3300rpm en omdat dat een versnelling aanduidt gaat de cc op de rem om dat tegen te houden...

 

Mij is verteld dat dat aan een toerentalsensor in de bak lag.. sinds de bakolieverversing(1e x sinds 320dkm) een week of wat terug geen last meer gehad.

 

Geen automaat, gewoon 5-bak.

Ik heb nu (3 x) gezien dat de snelheidsmeter even omhoog gaat. Maar dat was wanneer ik zonder cc reed.

Vandaag bij 123 km/hr veel stootjes gevoeld. Snelheidsmeter & toerenteller gaven geen krimp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit soort problemen heb ik in het verleden ook gehad met mijn 3B.

 

Het soms inhouden en weer versnellen kon de dealer eerst niet vinden. Bleek uiteindelijk toch een probleem met de snelheidsregeling te zijn. Ze hebben toen het instrumentenpaneel vervangen, en daarmee was het probleem opgelost.

 

Het opnieuw instellen op de vorige ingestelde snelheid (met het schuifknopje op de schakelaar) geaf later ook wel eens problemen. Toen hebben ze de schakelaar vervangen en was het probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey,

 

ik ben nieuw hier, maar zoek een oplossing voor een gelijkaardig probleem.

Als volgt:

 

Telkens ik op cc rij (maakt niet uit welke snelheid) en mijn richtingaanwijzer gebruik kan het zijn dat de cc schokt. Namelijk even versnellen of vertragen.

Ik vermoedde dat dit uit de schakelaar van deze richtingaanwijzer/cc komt, maar in de garage kunnen ze geen fouten lezen.

Nu is het zo dat een nieuwe schakelaar 90+btw + werkuren kost. Hetgeen me wel wat veel is om zo maar eens even te proberen of het dat is.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en eventueel kan zeggen wat precies ik moet testen om zeker te zijn dat het die schakelaar is. En als het even kan zeggen of het mogelijk is deze zelf te vervangen zonder al te veel technische auto-kennis. (ben zelf wel technieker, dus iets uit elkaar en in elkaar is geen probleem).

 

gr en alvast bedankt

Lander

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem met dit soort storingen die geen foutmeldingen geven is dat je dan haast wel op goed geluk onderdelen moet gaan vervangen om de storing te tackelen. Het meest zinvol is dan om te beginnen met de goedkoopste onderdelen en met die onderdelen die het vaakst kapot gaan. In jouw geval lijkt dat toch die RAW-schakelaar te zijn, zeker omdat je aangeeft dat het CC-probleem RAW-gerelateerd lijkt te zijn.

Overigens wordt het hier gewaardeerd als je jezelf en je auto even voorstelt in het daarvoor bedoelde subforum, maakt het ook direct een stuk makkelijker om een serieus en juist antwoord op je vragen te geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden