Ga naar inhoud

Verstandige keus??


bartje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb op dit moment nog geen Passat.

Ik wil er deze week een aanschaffen en wil even vragen of iemand mij kan vertellen of dit een verstandige keus is?

 

Ik heb een Passat uit 1999 op het oog.

Het is een 2.3 V5 Highline met 217.000 km op de teller.

 

Kan ik normaal gesproken direct hoge kosten verwachten?

En dan bedoel ik normale kosten door slijtage, en dingen die vervangen moeten worden rond deze km stand?

 

Ik wil er namelijk meteen volgende week vrijdag mee op vakantie naar Italie en hij zal dus meteen een flinke rit aan moeten kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Haast en spoed is zelden goed....ik zou niet zo snel willen beslissen :)

 

Zitten er onderhoudsboekjes bij waarmee aangetoond kan worden dat hij het reguliere onderhoud heeft gehad? Als je beslist om hem te kopen zou ik een ANWB / DEKRA keuring uit laten voeren, kost een paar centen maar geeft wel meteen inzicht in de staat en eventuele slechte punten.

 

Koop je hem particulier of via een dealer/garage? Wat is je eigen idee erbij?

 

Succes met beslissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bartje, goede raad is duur en niet iedereen hier reageert binnen 2 minuten.

 

Net zo min moet je binnen 1 week beslissen, maar als het een nette wagen is met alle onderhoudsboekjes en het voelt goed, dan zou ik gewoon mijn hart volgen en het doen.

 

Lekker testrijden, en als het goed voelt onderhandelen over de prijs en je bent de trotse eigenaar van een echte wagen.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

kennelijk kan ik beter geen passat kopen want niemand hier vind het schijnbaar een verstandige keus.

 

Niet zo kort door de bocht meteen als er nog niet geantwoord is he? We rijden niet allemaal een 2.3 V5 hier, dus de antwoorden zullen niet direct om je oren vliegen.

 

V.w.b. de kosten : Wat is de staat van de auto? Kan je dat zelf inschatten? En inderdaad ; boekjes erbij? beurten gehad? Ook nog bij VW? Of bij een habbiebabbie om de hoek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De liefde voor auto`s en vrouwen is wel te begrijpen maar niet wetenschappelijk te verklaren.

 

Het voordeel van auto`s is dat je een technische aankoopkeuring kunt laten uitvoeren. Verder duidelijke vragen stellen aan verkopende partij die je kunt controleren op waarheid. Het helpt zeker als je niet te veel haast hebt.

 

 

Verder heb je net als in de liefde gewoon een beetje geluk nodig.

Ga op je gevoel af Bart !

 

Roel 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kennelijk kan ik beter geen passat kopen want niemand hier vind het schijnbaar een verstandige keus.

Minder dan 7 uur verschil tussen het eerste en het tweede bericht.

Behoorlijk ongeduldig.

Bovendien zijn het 7 "daluren".

Daarmee bedoel ik dat de meesten in die uren werken en dus niet online zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor ik ben niet geschrokken, had alleen gisteravond geen tijd om nog te kijken of er berichten waren.

Iksnap dat ik niet overhaast een auto moet kopen echter rijd ik nu een Xantia die volledig op is en waarvan men zegt dat ik er niet mee op vakantie kan. En we gaan a.s. vrijdag. Dus vandaar de haast.

Ik ben alleen niet zo thuis in VW (heb voor de citroen bmw gereden) en dacht ik zal het eens vragen aan de kenners.

 

Maar toch bedankt voor de reacties!

Ik heb meerdere passat's op het oog nu via diverse sites.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden