Ga naar inhoud
  • 0

2.0 L FSI 110 kW/150 pk DSG VS 2.0 L TDI 125 kW/170 pk DSG


Cheveyo

Vraag

Ik zit in een dubio... Ik heb sinds een paar dagen een 2.0 L FSI 110 kW/150 pk DSG in mijn bezit.

 

Hiervoor altijd een diesel gereden.. nu ben ik aan het afwegen wat beter is? Benzine of Diesel? Ik rijdt plus/minus 30.000 km per jaar!

 

De benzine auto scheelt aanzienlijk in de wegenbelasting, en aangezien de brandstof prijzen nu niet echt veel meer van elkaar verschillen ben ik overgestapt op benzine.

 

Nu het volgende; Ik heb met mijn leverancier af kunnen spreken dat wanneer ik toch liever op Diesel wil over stappen ik dit dan kan doen met behoud van mijn inruil waarde. Nu is er een 2.0 L TDI 125 kW/170 pk DSG binnen gekomen...

 

Mijn vorige passat had 130 pk en mijn huidige wagen 150 pk maar heb toch het gevoel dat mijn oude wagen wat feller was?

 

Wat zouden jullie doen? :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

inruilen. Dieselprijs ligt weliswaar niet veel lager meer dan benzine (hoewel het verschil toch nog wel € 0,20 is), maar je verbruik ligt wel aanzienlijk lager. Met 32.000 per jaar moet dat uitkunnen. Bovendien is de 3C een forse auto, die niet snel overpowered is. De diesel heeft wat meer vermogen, maar vooral veel meer koppel.

Of chippen een optie is weet ik niet, ik las ergens dat de 2.0 TDI nog niet echt te chippen is vanwege de gebruikte chip of zo. Hoe dat voor de FSI ligt weet ik al helemaal niet :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd 30.000 Km/jaar. Vergeleken met een 1.8T ben ik ongeveer 1000,- per jaar goedkoper uit (alles meegenomen; verzekering, belasting e.d.) op dit moment. Bij mijn pomp was de diesel vanmorgen 18 cent goedkoper dan de benzine.

Zet alles gewoon eens op een rijtje, zou ik zeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De diesel gaat zeker beter rijden! Wat betreft kosten, even een spreadsheetje maken... dan kan je het zo zien. De verzekering kan behoorlijk hoger uitvallen door het gewicht van de Passat (had ik ook toen ik van de 2.0 FSI naar de 2.0 TDI DSG overstapte (los van de cataloguswaarde))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn vorige passat had 130 pk en mijn huidige wagen 150 pk maar heb toch het gevoel dat mijn oude wagen wat feller was?

Maar die 130 PK diesel heeft 310 NM koppel, terwijl de 150 PK benzine 200 NM koppel heeft. Dat is aanzienlijk minder.

(ga er vanuit dat het een 2.0 FSI zonder turbo betreft).

 

Met 30.000 KM per jaar zou ik dieselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

ik zou ook voor diesel gaan.. dit omdat dieselauto's waardevaster zijn en met 30.000 km ben je sowieso met diesel beter uit

 

EN

 

als je op vakantie gaat naar het buitenland, dan heb je het echt wel beter met een diesel... (extra km dus)

 

en die 170 kan je altijd nog chippen :P

 

koppel van een benzine en diesel moet je niet vergelijken.... dat zijn 2 andere werelden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoeveel moet je bijlappen voor die tdi? Zie dat verschil maar eens weg te werken met iets goedkoper brandstof(verbruik).

 

In jouw geval zou ik het nog niet doen, want het gaat jou waarschijnlijk geld kosten om die diesel uberhaupt te mogen rijden. Daarnaast is de wegenbelasting inderdaad veel hoger, en ook dat financiële verschil moet je er wel kunnen uithalen binnen een paar maanden om daadwerkelijk profijt te hebben.

 

Met 30.000 spreek je vaak van een soort 'omslagpunt'; een punt waarbij benzine of diesel financieel gezien niet zoveel uitmaken. Vergeet hierbij echter niet de investering die je hebt gedaan in de benzine, en die je vervolgens WEER moet doen in de diesel!

 

Een vriend van mij heeft een tijdje terug een diesel gekocht omdat hij toen redelijk veel reed, nu rijdt hij nauwelijks meer en dacht erover na om over te stappen op benzine. Weet je wat dat kost? Auto verkopen=verlies, auto kopen=duur --> 2 maal kosten om met je wegenbelasting goedkoper en brandstof iets goekoper uit te zijn, maar dat duurt dan wel 2 jaar voordat je dat verschil eruit hebt!

Dat verhaal kan je ook omdraaien in jouw geval, maar 2 maal kosten blijven, en dan zit je nog maar op 50/50 voor de dagelijkse kosten en je vergeet voor het gemak de vele flapjes die je door de goot hebt gespoeld om die andere bak te rijden.

 

Diesel rijdt inderdaad lekker, maar trilt/stinkt/walmt altijd meer dan een benzine. Die 2 liter benzine is een goede motor (hebben mijn ouders er ook in), en voldoet perfect voor 30.000km/jr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tinus, Bedankt voor je mening! Ik ben het momenteel ook goed aan het overwegen!

 

Ik kwam vanmorgen nl bij de dealer en wat denk je wat... bordje verkocht op het raam :(

 

Ik heb het dus maar ""voorlopig uit mijn hoofd gezet"" :?

 

Want ik ga niet zo snel meer een wagen vinden voor die prijs.

 

Ik ga over een week op vakantie met de wagen en maak daarna wel de balans op.

 

Nogmaals bedankt! :wink:

 

 

hoeveel moet je bijlappen voor die tdi? Zie dat verschil maar eens weg te werken met iets goedkoper brandstof(verbruik).

 

In jouw geval zou ik het nog niet doen, want het gaat jou waarschijnlijk geld kosten om die diesel uberhaupt te mogen rijden. Daarnaast is de wegenbelasting inderdaad veel hoger, en ook dat financiële verschil moet je er wel kunnen uithalen binnen een paar maanden om daadwerkelijk profijt te hebben.

 

Met 30.000 spreek je vaak van een soort 'omslagpunt'; een punt waarbij benzine of diesel financieel gezien niet zoveel uitmaken. Vergeet hierbij echter niet de investering die je hebt gedaan in de benzine, en die je vervolgens WEER moet doen in de diesel!

 

Een vriend van mij heeft een tijdje terug een diesel gekocht omdat hij toen redelijk veel reed, nu rijdt hij nauwelijks meer en dacht erover na om over te stappen op benzine. Weet je wat dat kost? Auto verkopen=verlies, auto kopen=duur --> 2 maal kosten om met je wegenbelasting goedkoper en brandstof iets goekoper uit te zijn, maar dat duurt dan wel 2 jaar voordat je dat verschil eruit hebt!

Dat verhaal kan je ook omdraaien in jouw geval, maar 2 maal kosten blijven, en dan zit je nog maar op 50/50 voor de dagelijkse kosten en je vergeet voor het gemak de vele flapjes die je door de goot hebt gespoeld om die andere bak te rijden.

 

Diesel rijdt inderdaad lekker, maar trilt/stinkt/walmt altijd meer dan een benzine. Die 2 liter benzine is een goede motor (hebben mijn ouders er ook in), en voldoet perfect voor 30.000km/jr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden