Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik passat variant


lesley

Vraag

Hallo,

 

Heb een passat variant 130 pk tdi automaat/tiptronic.

Vind t verbruik aan de hoge kant vandaar deze vraag.

ik rij veel stadsverkeer en zo af en toe gecombineerd met snelweg.

Nou rijd ik gemiddeld met een volle tank rond de 600/650 km,1 op 10 zo'n beetje dus.

Nu heb ik laatst alleen maar snelwegkilometers gereden en vaak op cruisecontrol maar de teller kwam niet hoger dan 750 km op een volle tank.

Is mijn vraag dus of dit normaal is voor een automaat?

Had er wel meer van verwacht eigenlijk,helemaal op de snelweg.

Heb de lmm uit laten lezen maar kwam niks naar boven.

Wat me opvalt is dat de auto wel erg rookt vooral als die koud is of is dit normaal?

Iemand misschien een idee?

Groetjes,

 

Lesley.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja.. automaten verbruiken altijd meer, climatronic aan en ze verbruiken nog meer, maar 1 op 10 lijkt me niet goed. Ik zou hem eens laten chippen, mijn verbruik(gecombineerd) is van 1 op 12,5 naar 1 op 14,5 gegaan, ik heb de chip dus al bijna terugverdient..

 

Wat betreft het roken... is het witte rook dan is het condens is het zwarte rook dan moet je het gaspedaal wat minder diep intrappen..

 

Kijk ook eens of je luchtfilter schoon is. Een paar keer goed hard optrekken zal ook de uitlaat/kat opschonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kreeg zaterdag te horen dat mijn gasregelklep al helemaal open stond en waarschijnlijk versleten was (*kuch 520 euro *kuch)

 

Ze hadden deze bekeken nadat ik aangaf dat mijn auto slecht startte en niet bepaald zuinig was

Bij het uitlezen zag de monteur dat er bij de gasregelklep stond : Maximaal niveau behaald (ofzoiets)

 

Nu weet ik niet of dit ook bij diesels zo werkt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nog niet gechipt, 130 pk TDI (weliswaar 6 bak) 1/16. Maar als ik een zware voet heb richting de 1 op 10.

 

Ik heb dan geen Variant, maar een Sedan.. heb wel een Variant gehad. Hiermee kon ik met moeite 1 op 18 halen, 5 bak. Auto was ook iets zuiniger geworden na het chippen (100pk naar 130pk).

 

Nu heb ik een origineel 130PK Sedan.. haal ik nu ie gechipped is makkelijk 1 op 18 mee. En dan rij ik met het verkeer mee. ZOnder de chip haalde ik 1 op 17 ongeveer. Ga ik een beetje sporten.. ja dan zit ik op 1 op 14 a 1 op 15.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik vind 1 op 10 ook zeker duur (voor een diesel van deze klasse). Je hoort en leest heel verschillende verhalen over de vw tdi's.

 

Mijn zuinigste was een afn (110 pk) welke gechipt was, egr dicht, kat leeg (dus de hele mikmak). Die haalde toch makkelijk 1 op 18 of zuiniger.

 

Mijn 130 pk tiptronic die ik een tijdje had haalde met veeel moeite 1 op 11. Was dus ook best duur. Nu heb ik een 130 pk 6 bak en haal ik weer met moeite 1 op 13.

 

Met chip zijn ze idd meestal wat zuiniger tenzij je de hele dag het volle vermogen aanspreekt, dan wordt het zelfs onzuiniger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1:10 is niet zuinig nee voor een diesel..

Maarrr.... er van uitgaande dat je je tank niet tot de laatste druppel leeg rijdt.. kom ik met mijn berekening met 650 km +/- uit op, tussen 1:11 - 1:12

 

Plus dat je veel stadsverkeer rijdt..

Plus s'winters de auto ook iet wat meer verbruikt..

Plus een automaat..

 

Dus als je 750 km kan rijden met bijna een hele tank, klopt het wel redelijk denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

750 km zo'n beetje alleen op de snelweg met cc aan he.

Kijk stadsverkeer begrijp ik dat ik zo'n beetje 1 op 10/11 zit al had ik misschien op meer gehoopt.

Zoals vdub daar kom ik bij lange na niet in de buurt.

Misschien verbruiken de nieuwere modellen toch meer al zou dat anders moeten wezen lijkt mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het grootste nadeel van een automaat is dat ie 'altijd' te laat op wil schakelen, dus bijv. pas na 2300rpm, met een handbak schakel je misschien bij 1700rpm al en als je op de snelweg in wilt halen trap je gewoon in zn 5 het gas in. Doe je dit bij een automaat dan gaar ie meteen 1 of 2 versnellingen terug... kijk en dan kom je qua toeren in het dure 3000rpm bereik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden