Ga naar inhoud
  • 0

Auto trekt naar rechts!


jimmy104

Vraag

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

een zwaar ongeval gehad ofzo waardoor de auto niet recht is, weet t tis een zware veronderstelling, maar bij een occasie weet je nooit

 

heb je laatst iets laten vervangen een je onderstel, banden/remmen/veerpote/veren/...

 

wat zeker ook het proberen waard is:

wissel de wielen eens met links en rechts, een fout in een band is nooit uitgesloten, heb het zelf ook voorgehad, mn banden gewisseld en wagen trok plots naar de andere zijde.nieuwe banden gelegd, en mn probleem was opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraag even na of ze ook je achteras gecontroleerd hebben bij het uitlijnen. Officieel is een Passat Fwd alleen voor uit te lijnen en daarom wordt soms alleen de vooras gemeten en afgesteld. Maar de achteras is in zijn geheel iets te verschuiven, misschien is dat het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen ongeluk gehad, geen stoeprand geraakt en ook niet door een grote gat gereden.

 

Er zijn geen onderdelen vervangen.

 

De banden zijn ook al eens gewisseld maar dat had ook geen effect.

 

Alle 4 de banden zijn uitgelijnd tot 2 maal toe uitgelijnd. maar het probleem blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wielen zijn inderdaad eerst uitgebalanceerd en daarna uitgelijnd geworden ......

 

Bij het wisselen van winter- naar zomerbanden/velgen zag ik dat de band rechtesachter veel meer gesleten was de de overige banden ......

 

Iemand een oplossing voor mijn probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto bij de schadehersteller geweest en daar aan de apparatuur gehangen. Zijn daar ongeveer de hele dag me bezig geweest zijden ze. Kosten ongeveer € 300,-.

 

Volgens de apparatuur zou er tussen het hart het linker voorwiel en het rechter voorwiel een verschil van zo'n 19mm zitten en tussen het hart linker achterwiel en het rechter achterwielen zelfs 23mm zitten. De assen zouden dus scheef onder de auto zitten.

 

Aan de auto [ de onderkant, wielen in de wielkasten, naden tussen de carrosserie onderdelen ] zelf is volgens de schade hersteller nergens af te zien dat er ooit schade is geweest. Ook hebben ze nog bij een dealer in de buurt navraag gedaan of dit een bekend probleem is. Niet dus.

 

Ze hebben hem zo goed als mogelijk geprobeerd uit te lijnen maar dat heeft geen nut gehad.

Heb het idee dat de auto nog iets meer naar rechts trekt en op de snelweg heb ik nu bij zo’n 140 kmh een licht trilling in de auto/onderstel/wielen.

 

Heb ook af en toe het gevoel alsof je op een de velgen/slappe band de bocht door gaat. De banden zijn echter allemaal goed op spanning en aan de schokbrekers/veren is ook niets te zien. Auto hangt ook verder niet scheef.

 

Deze week gaat ie weer terug naar de schadehersteller. De apparatuur wordt daar deze week geijkt en daarna wordt als eerste mijn auto gebruikt. Mogelijk dat de “ijker“ nog een idee had zijden ze.

 

Heeft iemand hier een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en natuurlijk hoe op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren telefoontje gekregen van de schadehersteller dat de uitlijn apparatuur vandaag opnieuw zou worden ingesteld door het bedrijf wat de apparatuur heeft geleverd. Van morgen om 8.50 uur de auto weg gebracht. Toen ik daar aankwam was er al iemand van de firma Stokvis bezig.

 

Vanmiddag om 16.00 uur de auto weer opgehaald. Wat blijk nu! De apparatuur was niet goed ingesteld. :book::bash: Nix aan de hand met de auto. Geen scheef staande assen of wat dan ook. Ze hebben de auto opnieuw uitgelijnd en nu rijdt ie weer goed. Dus heb ik eigenlijk € 300,- voor nix betaald. :angry:

 

Volgens de schadehersteller is de apparatuur vanaf het begin dus niet goed ingesteld geweest. Ze moeten nu diverse andere auto’s terug roepen en weer opnieuw uitlijnen. De firma die de apparatuur geleverd had kwam volgens de schadehersteller ermee dat de apparatuur ontregeld zou zijn door een stroomstoring er was tegenaan gereden of zo iets.

 

In ieder geval ben ik heel blij dat er dus nix met de auto aan de hand is. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden