Ga naar inhoud

1.8T of 2.0, wat te doen


kaspar

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ben nieuw op het forum. Ivm gezinsuitbreiding ben ik hard op zoek naar een passat station. Heb ook een leasebak, maar daarin wordt het erg lastig om onze verwachte tweeling in te vervoeren, is een fiesta ST. Kom dr alleen niet helemaal uit wat ik zou moeten kiezen, de 1.8t of de 2.0. Budget is niet al te groot, dus zal dr een worden uit 2000-2002 met richting de 2 ton op de teller. In dat geval dus nog steeds te maken met de 115 pk 2.0. Wat zouden jullie aanraden? Is de 2.0 iets te ondergemotoriseerd voor de passat? de 1.8t wat onderhoudsgevoeliger?

 

Zou graag horen wat jullie op basis van jullie ervaring zouden doen.

 

groet

kaspar planting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen twijfel mogelijk. Neem een 1.8.T Let wel goed op dat er geen oliedruklampje gaat branden na een lange rit. Dit is een veel voorkomend probleem die opgelost kan worden door het reinigen/vervangen van de oliepomp en overgaan naar normale olie en 15000km intervallen.

succes met zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Good point, de eerste serie 1.8t 3BG (bouwjaar 2000 >) werd afgevuld met longlife olie en dat bleek achteraf niet zo'n goed idee mag sludge / olieklonters. De oliepomp hoeft echter niet te worden vervangen, schoonmaken is in de regel voldoende. Normale olie voor de 1.8t is altijd volsynthetisch volgens de VW 502.00 specificatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:welcome1:

 

Ik zo ook de 1.8T kiezen.

Mijn ouders hebben een 1.8 turbo quattro van Audi is een heerlijke wagen.

Kun je niet echt vergelijken natuurlijk maar heeft ook 150 pk en rijd top.

 

En hier rijden ook een hoop mensen in de 1.8T is trouwens ook mooi te chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Hij is dr! Een 1.8 turbo trendline, augustus 2000, 190k op de teller, half jaar garantie. Net grote beurt gehad, distributieriem en waterpomp vervangen. Heeft verder clima, 16 inch, sportstoelen en voordempers zijn vervangen voor gele koni's. Super bak, zijn erg blij. Rijdt helemaal super, perfect onderhouden auto, duidelijk van een liefhebber geweest en altijd dealeronderhouden. Zal snel even wat foto's maken en deze plaatsen.

 

groet

kaspar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ziet er niet verkeerd uit voor een bijna 8 jaar oude auto toch?!?!? Motor draait echt als een zonnetje. Was zeer verrast over en onder de indruk van de power en souplesse van de motor toen ik gister met mijn nieuwe aanwinst uit het zuiden van het land naar huis reed.

Nog even een andere radio met ipod aansluiting en tweeters voor vervangen en ik ben helemaal blij.

 

Ja, dat ging super eenvoudig, dank je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Hij is dr! Een 1.8 turbo trendline, augustus 2000, 190k op de teller, half jaar garantie. Net grote beurt gehad, distributieriem en waterpomp vervangen. Heeft verder clima, 16 inch, sportstoelen en voordempers zijn vervangen voor gele koni's. Super bak, zijn erg blij. Rijdt helemaal super, perfect onderhouden auto, duidelijk van een liefhebber geweest en altijd dealeronderhouden. Zal snel even wat foto's maken en deze plaatsen.

 

groet

kaspar

 

veel plezier ermee, fijne motor zo´n 1.8T. Binnenkort naar www.jdengineering.nl voor een wat meer peekaa´s en koppel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik daar nog even mee wacht moet ik zeggen. Vind de power die hij nu heeft al niet verkeerd. Als je daar een tijdje mee wacht heb je over een tijdje opeens weer een "nieuwe auto" als het wel gebeurt. Daarnaast zullen het toch met name mijn meisje en onze toekomstige tweeling zijn die tijd in de auto doorbrengen. Nogmaals, vind het wel power genoeg.

 

Daarnaast nu eerst even geld uitgeven aan beter geluid, dat vindt mijn meisje gelukkig ook belangrijk :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden