Ga naar inhoud
  • 0

zekering 12V aansluiting achterin middenconsole


Jasper

Vraag

Hallo,

 

Weet er iemand waar de zekering van de achterste 12V aansluiting van de middenconsole zit? Dus de aansluiting voor de achterpassagiers.

 

Ben al aan het zoeken geweest, staat niet in instructieboekje of zekeringkaart.

 

Gr. Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

dat dacht ik in eerste instantie ook, blijkt dus van niet.

 

sigarettenaansteker voorin blijkt geschakeld via contact.

aansluiting bij achterbank stond altijd continu spanning op (tot de zekering eruit fikte, kwam door kortsluiting, eigen domme schuld :embarassed: ).

aansluiting in kofferbak staat ook continu spanning op.

 

als ik de zekering van de sigarettenaansteker voorin eruit haal is ook alleen deze maar uitgeschakeld.

 

het lijkt er dus op dat alle 3 de aansluitingen in mijn auto apart gezekerd zijn.

 

ook de zekering van de aansluiting in de kofferbak kan ik niet terugvinden, dus misschien dat die wel bij die van de achterbank zit?

 

zit er onder de motorkap nog een zekeringkast en kan die daar dan in zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Huh?

:blink2:

 

Mijn sigarettenaansteker voorin is wel voorzien van permanent 12 volt, dus niet geschakeld via contact.

 

Volgens mijn boeken is het zekering #33, maar die is van de voor-aansluiting.

 

Vooralsnog geen zekering kunnen vinden van het middenconsole :book:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mij is #33 wel van voorin.

 

ik ga nu twijfelen of die nu wel of niet geschakeld is, heb het vorige week al gemeten.

 

maar dat doet nog niet af aan het probleem dat de aansluitingen apart gezekerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de asbak er achter uithaalt kun je misschien meer zien.

Anders even het plastic deel van tussen asbak voor en asbak achter er even uithalen. Kun je zien waar de draden naartoe lopen of zelfs bij toeval een zekeringhouder ;-)

 

Bij continue stroom is de kans groot dat ze onder de zekeringkast de stroom hebben afgetapt en daar een zekeringhouder zit. Of eventueel rechtstreeks van de accu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mij onder dash zitten extra zekeringen, ik vermoed dat dat te maken met de continue 12V op sigaretten aansteker in kofferbak en passagiers

 

moet je alleen even het deel onder stuur demonteren

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de console had ik achterin al open gehad, daar waren geen zekeringen te vinden.

ga morgen eens onder het stuur kijken zoals jee voorstelt, wilde het daar toch al open halen voor andere bekabeling die ik nog weg moet werken.

antonio, bedankt voor de link, heb ik tenminste een beeld hoe het daar in elkaar zit.

 

gr Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

i've got him! :lol:

 

maar de %^&*(*&^%$(* die verzonnen heeft waar dat ding zit. :angry:

 

Op de plaats zoals hierboven beschreven zat dus maar 1 zekering.

Deze bleek dus van de aansluiting in de kofferbak.

Toen dus maar verder zoeken.

Blijkt er ACHTER het houdertje met o.a. relais 373 en 370 dus nog een zekering verstopt te zitten.

Zie de bijgevoegde foto's, lekker wringen met je handen voor 't rotding.

De groen omcirkelde zekering op foto 02 is 'm.

 

De aansluiting doet het in ieder geval weer, maar ik hoop 'm voorlopig niet meer te hoeven vervangen.

Heb er even aan gedacht om de zekering te verplaatsen naar een makkelijkere plaats, maar dat heb ik maar laten gaan.

post-4510-1423822558,245_thumb.jpg

post-4510-1423822558,3075_thumb.jpg

post-4510-1423822558,3387_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is dus keurig aangesloten.

 

Maar is wel lullig als je in de zomer met 35 graden in Frankrijk staat en je zekering is doorgebrand. Wordt toch maar even het bier in je koelbox op de achterbank koud.

 

En als je het gereedschap niet bij je hebt kun je maar naar een garage rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je de achterkant van de middenconsole (asbak + 12v aansluiting) eraf pakt, staat er dan wel spanning op de aanvoer van de stekker?

Misschien dat met veel open / dicht er een draadbreukje is ontstaan in de stekker zelf? Opzich behoorlijk onwaarschijnlijk, maar is het makkelijkst te controleren dus evt. alvast uit te sluiten als boosdoener.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous
i've got him! :lol:

 

maar de %^&*(*&^%$(* die verzonnen heeft waar dat ding zit. :angry:

 

Op de plaats zoals hierboven beschreven zat dus maar 1 zekering.

Deze bleek dus van de aansluiting in de kofferbak.

Toen dus maar verder zoeken.

Blijkt er ACHTER het houdertje met o.a. relais 373 en 370 dus nog een zekering verstopt te zitten.

Zie de bijgevoegde foto's, lekker wringen met je handen voor 't rotding.

De groen omcirkelde zekering op foto 02 is 'm.

 

De aansluiting doet het in ieder geval weer, maar ik hoop 'm voorlopig niet meer te hoeven vervangen.

Heb er even aan gedacht om de zekering te verplaatsen naar een makkelijkere plaats, maar dat heb ik maar laten gaan.

 

 

 

Erg bedankt. We hadden al flink gezocht naar de betreffende zekering en absoluut niet verwacht dat deze zo moeilijk vindbaar was en zo diep was weggestopt. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden