Ga naar inhoud

  • 0

Behoorlijk inhouden 1.8T


mika2001

Vraag

Hallo allemaal,

 

Mijn klacht is de volgende: Een 1.8T die behoorlijk inhoud vanaf

de 3e versnelling na 2200 tpm. Boven de 3000tpm is het redelijk

onder controle,maar nog steeds niet helemaal weg.

Wat al gedaan:

*LMM vervangen (element afgebroken !?).

*N75 vervangen .

*Alle onderdrukslangen van/naar turbo vernieuwd.

*Alle andere slangen gecontroleerd op lekkage.

*Bougies vervangen.

 

Wie o wie heeft de oplossing voor het probleem, alle suggesties

zijn welkom!

Alvast enorm bedankt.

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je voor de auto staat kunt de wastegatestang tussen drukventiel en turbo met enige kracht naar achteren bewegen, en moet ook weer terugveren.

 

Een verstopt brandstoffilter kan ook een mogelijke oorzaak zijn, heb je ooit wel eens het gevoel gehad dat de motor ging trillen/licht bokken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto accelereert absoluut niet goed, het gaat ook licht schokkerig van 2000-4500rpm daarna gaat het vloeiender..

 

Muv van wat oude fouten mbt een zwakke accu, koolstoffilter, LMM zat er niks in en na het wissen is er ook niks meer terug gekomen, maar zoals ik al zei.. toen we onderweg reden en Maurice zei van "je voelt de turbo ook niet komen" en ik heel droog opmerkte van die zit hier toch helemaal niet op? Kun je dus nagaan hoe de auto accelereert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schokkend accelereren kan ook het gevolg zijn van een lekke DV, is deze nog origineel/standaard? In de 3de versnelling volgas vraag je hier ook wel wat van. De originele DV van de 1.8T passat is niet zo heel goed.

 

Kun je de log ook posten in het .csv formaat (standaard output vag-com). Zal die log dan naast die log van die standaard GTI leggen die ik laatst gemaakt hebt. Als ik het nu bekijk laat de LMM waarde af en toe wel een steekje vallen tov het toeren bereik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@DM : De stang van de wastegate daar kan ik morgen pas na kijken als alle andere onderdelen uit de weg zijn...Kunt er zo niet bij. De orginele VAG turboslangen zijn vandaag besteld alsmede een koelwater temp.sensor.

*Brandstoffilter ziet eruit alsof die nooit vervangen is , vandaag een nieuwe gehaald, gaat er vanavond onder. Zoals Vdub al beschrijft gaat het idd niet echt soepel nee ,ook gewoon in de stad gaat het niet echt lekker.

*De DV is de orginele die erop zit. Als die lek is , moet je dat dan niet kunnen horen , of is dat iets inwendigs?

 

Kleine update : Net een Forge Closed Loop DV aangeschaft. Wordt die slechte standaard DV ook meteen vervangen!

___________

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo mika,

 

Ik weet niet of jou bolide nog standaard is of dat deze een gechipt is. Wat ik wel weet is dat de bobines lek kunnen slaan. Dit probleem doet zich vaak voor bij gechipte auto's of auto's die al wat ouder zijn. Dit is een ook bij de audi TT een kwaal geweest. In het ergste geval moeten ze alle vier vervangen worden.

 

Succes.

 

Gr.Speedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto is nog steeds standaard. We hebben bij het uitlezen geen enkele foutmelding gehad betreffende de ontsteking , dus ik denk (en hoop) dat het daar niet aan ligt.

Woensdag gaan de nieuwe(orginele) slangen erop en komt de temp.sensor er nieuw in.

Donderdag komt mn Forge DV binnen ,vrijdag inbouwen. Hopelijk heb ik dan weer een "echte" 1.8T :D

 

________

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@speedyace

 

Juist bij een hoger toerental lijkt de motor het beter te doen, ik verwacht niet dat de bobines de boosdoener zullen zijn hier.

 

@Maurice

Raad eens wat ik vandaag vond.. het was erg warm en lag buiten op de grond en je bent eroverheen gereden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nee, je moet je bobines eens vervangen(ander proberen) deze gaan doorslaan bij een hoger toerental. Dit is een 1.8 T probleem.

 

groetjes,

 

Klopt niet voor de 3B 1.8T bobines, deze zijn goed. Wel voor de eerste serie 3BG 1.8Tjes, deze bobines zijn later geupgrade.

 

De 3B 1.8T heeft nl andere bobines dan de 3BG, in het eerste geval zit een aparte eindtrap op het luchtfilterhuis. Dit noemen ze de ICM (Ignition Control Module). Bij de 3BG is de eindtrap geintegreerd in de bobine zelf.

 

De ICM kan wel eens defect raken maar dat merk je meteen door misfires (meestal cylinder 2).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Maurice

Raad eens wat ik vandaag vond.. het was erg warm en lag buiten op de grond en je bent eroverheen gereden..

 

Laat me raden...M'n sigaretten aansteker :lol: Was 'em op de terugweg al aan het zoeken ja... Maar dat maakt niets uit, rook toch niet :wink:

 

Maar vandaag het een en ander vervangen. Nieuwe (orginele) onderdrukslangen op de turbo geplaatst , nieuwe koelwater temp.sensor geplaatst. Wastegate gekontroleerd , werkt perfect op druk , komt ook goed terug. Veer is dus ook nog goed.

Tis nog steeds niet alles , maar al wel wat soepeler. Lijkt wel of de turbo er geen druk achter krijgt...Misschien dan toch een lekkende DV?? Nou , morgen komt m'n Forge DV binnen , na vervangen kijken of het probleem dan opgelost is.

 

__________

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
OK, toppie.. als ik je ergens mee met helpen(uitlezen ofzo) dan kom je maar weer..

 

Komt helemaal goed. Van het weekend de "nieuwe" Forge DV monteren, daarna maar ff kijken hoe het rijdt. Anders bellen we zeker weer voor het maken van een log hoor! :D

 

_____

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eindelijk lijken alle problemen uit de wereld...Werd ook wel eens tijd :lol:

Ondertussen hebben we weer een flike bak trekkracht terug , tis nog niet helemaal 100% denk ik , maar geef het systeem ff de tijd om aan alles te wennen en zichzelf in te stellen.

Wat hebben we ondertussen allemaal gedaan :

*Nieuwe LMM

*Nieuw N75 ventiel

*Nieuwe(orginele) slangen turbo->N75

*Nieuwe bogies

*Nieuwe koelwatertemp. sensor

*IAT sensor doorgemeten, is goed volgens VW waarden

*Nieuwe DV , orgineel vervangen door een Forge .De orgineel ging al met de minste geringe kracht open,vandaar ook dat "oehoe" geluid onder de kap :shock:

 

Hopelijk blijft het nu ff bij deze zaken en blijft 'ie lekker lopen , zal het eens een tijdje aanzien nu.

Iedereen vast bedankt voor de moeite,hulp en reacties :thx:

 

________

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kijk eens aan! Mooi zo.. heb je tussen het vervangen van elk onderdeel nog gereden? Anders weet je nu niet meer wat de eigenlijke boosdoener was..

Nou, de meest merkbare verbetering is gekomen na vervanging van de DV. Omdat ik tussendoor veel heb gereden is dat het meest opgevallen.

Vandaag een stuk snelweg gereden met Wynns injector cleaner , nu gaat het nog weer wat beter. Al met al alleen maar verbeteringen! (gelukkig)

 

__________

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@lvr als je muis op rood woordje houd krijg je volledige woord.

 

Vond het ook heel intressant topic heb nl. een van de eerste 3bg turbo's.

Klopt niet voor de 3B 1.8T bobines, deze zijn goed. Wel voor de eerste serie 3BG 1.8Tjes, deze bobines zijn later geupgrade.
is dit uit te lezen met vag com? Iets op preventief te vervangen of alleen als je problemen krijgt? Kost?

Wat voor dv wordt er dan aangeraden? Is forge ok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vond het ook heel intressant topic heb nl. een van de eerste 3bg turbo's.
Klopt niet voor de 3B 1.8T bobines, deze zijn goed. Wel voor de eerste serie 3BG 1.8Tjes, deze bobines zijn later geupgrade.
is dit uit te lezen met vag com? Iets op preventief te vervangen of alleen als je problemen krijgt? Kost?

Wat voor dv wordt er dan aangeraden? Is forge ok?

 

Als er wat mis is met een bobine (3b/3bg 1.8t) krijg je misfire codes in de ecu. je merkt dat eventueel niet direct totdat de bobine d'r aan is dan gaat de motor slecht lopen.

 

De Audi tt 225pk DV is een goed(koop) alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ff gegoogld forge ong. 155 euro. Weet niet wat ie van TT kost maar is dat verschil t evt. waard? Wat is onderdeelnr. van TT?

 

Bij forge als ik t goed begrijp 2 verschillende Piston Ram Closed Loop en de Fast Road Closed Loop wat is verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Forge heeft twee typen:

 

De FMCL007P /A (speciaal voor VAG) is een DV (diverter valve en eigenlijk geen dumpvalve zoals in het rood aangegeven!). Deze klep blaast (recirculeert) de lucht weer naar het inlaattraject, daar de LMM de lucht heeft gemeten en graag deze lucht weer terugziet.

 

De SPLITR (of SPLIT-R of SPLITTER) van Forge is ook een DV, maar deze blaast wel voor een deel af naar buiten. Dit laatste geeft dan het leuke (als je ervan houd) PSSSST geluid. Een deel van de lucht gaat overigens (instelbaar) weer naar het inlaat traject, waardoor foutmeldingen uit blijven (aldus Forge). Deze kost zo`n 225 €.

 

Kijk ook eens op www.forgemotorsport.com

 

 

Van de TT kost de DV enkele tientjes.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden