Ga naar inhoud

  • 0

Behoorlijk inhouden 1.8T


mika2001

Vraag

Hallo allemaal,

 

Mijn klacht is de volgende: Een 1.8T die behoorlijk inhoud vanaf

de 3e versnelling na 2200 tpm. Boven de 3000tpm is het redelijk

onder controle,maar nog steeds niet helemaal weg.

Wat al gedaan:

*LMM vervangen (element afgebroken !?).

*N75 vervangen .

*Alle onderdrukslangen van/naar turbo vernieuwd.

*Alle andere slangen gecontroleerd op lekkage.

*Bougies vervangen.

 

Wie o wie heeft de oplossing voor het probleem, alle suggesties

zijn welkom!

Alvast enorm bedankt.

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja, de 1.8T is een goede motor, als alles in orde is, ik heb al zoveel probleempjes gehad die niet een code tot gevolg hadden.

 

Wat is het verhaal achter dat afgebroken element?

 

je kunt de LMM ook electrisch afkoppelen en kijken hoe het dan rijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

Als eerste vast bedankt voor de reacties.

Hier wat antwoorden op jullie vragen:

 

@Turbo-Variant ; Nog niet uitgelezen , hoop nog iemand in de buurt van Nijmegen te vinden die het voor me zou kunnen/willen doen.

@DM ; Een van de voelers van de LMM lag los op m'n luchtfilter. Geen idee hoe 'ie daar komt of wat de oorzaak is. Zal straks proberen te rijden met een afgekoppelde LMM.

@Vdub ; Gasklephuis is er nog niet afgeweest , misschien een leuke klus voor de zaterdag :-) . Maar hoe zet je zoiets in de basisstand? Handmatig of dmv een pc?

 

Groeten Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bij mij is gasklephuis ook al eens schoongemaakt, liep stationair niet goed en hield ook in als hem goed intrapte... na schoonmaken weer oke :D

Misschien een domme vraag ,maar wat maak je dan precies schoon?

De gasklep en binnenwerk? Is dit ook zelf thuis te doen en welke middelen adviseer je daarvoor?

En wie kan hem dan voor mij weer in de basisstand zetten :D

 

Groeten Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
idd, remmenreiniger werkt ideaal, evt in de basisstand zetten wil ik wel doen, maar dan moet je wel naar mij toekomen

 

We hebben hier thuis nog Loctite cleaner staan , maandag meteen schoonmaken dat ding. Nieuwe pakking heb ik vanmorgen al gehaald.

 

@Vdub : Als je dat zou willen/kunnen doen zou dat geweldig zijn. Zal je een PM sturen ivm hoe/wat en wanneer.

 

Alvast bedankt,

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben benieuwd naar je bevindingen!

 

Overigens nu nadat Rogerpassat het probleem bevestigde, ook een vraag. Onze 1.8T heeft een bedenkmomentje als je het gas intrapt. Rijd je bijvoorbeeld op de snelweg, en wil je versnellen, dan trap je het gas in, maar er zit een vertraging in voordat de auto echt serieus begint te versnellen.

 

Vind het zelf een beetje te lang voor een turbogat. Kan dit iets anders zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar het met name om gaat is de olierotzooi / ophopingen thv de vlinder in de gasklep.

 

Punt is dat bij de 1.8T de blokontluchting (oliemist) in het inlaatcircuit wordt ingepompt. Die oliemist zorgt ervoor dat de zaak uiteindelijk vervuilt.

 

Alle inlaatbuizen zijn van binnen ook bedekt met een dun laagje olie, dit is verder geen probleem.

 

Andere gevolgen van die oliemist is dat de inlaattempsensor kan gaan afwijken, deze zit net achter de gasklep op het inlaatspruitstuk. Deze kun je schoonmaken met wat alcohol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die olie was me idd al opgevallen ja, het hele slangensysteem heeft een laagje motorolie. Ga zometeen het huis en de temp. sensor eruit halen en reinigen , kijken of dat wat brengt (hoop t wel)

Laat het vanavond wel horen!

 

________

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag gasklephuis en temp.sensor eruit gehad en gereinigd. Zou als het er nu uitziet is het inhouden wel behoorlijk verminderd,maar nog niet

geheel weg. Dit zal waarschijnlijk aan de basis instelling van de klep liggen , stationair loopt ie nu ff wat harder om vervolgens weer naar een normaal toerental te gaan. Ook tijdens het rijden duurt het ff voor je het

"gas los" gevoel hebt. Je voet is er al af , maar hij rijdt nog ff door!

Zal de instelling wel zijn ,daar moet ik Vdub nog ff over bellen .

 

Gelijk ff een stukje duitse autobahn geprobeerd; kwam op 227 hele GPS kilometers per uur...Toch niet onaardig dacht ik zo.

_______

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vanmiddag gasklephuis en temp.sensor eruit gehad en gereinigd. Zou als het er nu uitziet is het inhouden wel behoorlijk verminderd,maar nog niet

geheel weg. Dit zal waarschijnlijk aan de basis instelling van de klep liggen , stationair loopt ie nu ff wat harder om vervolgens weer naar een normaal toerental te gaan. Ook tijdens het rijden duurt het ff voor je het

"gas los" gevoel hebt. Je voet is er al af , maar hij rijdt nog ff door!

Zal de instelling wel zijn ,daar moet ik Vdub nog ff over bellen .

 

Gelijk ff een stukje duitse autobahn geprobeerd; kwam op 227 hele GPS kilometers per uur...Toch niet onaardig dacht ik zo.

_______

Maurice

 

Volgens mij is het nu een kwestie van gasklep calibreren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou... de afspraak is geweest.. haha.. Gasklephuis weer in de basisstand gezet en hij loopt weer goed stationair.. toen even rijden..

 

ik dacht toch dat ie kwam met een 1.8 ipv een 1.8T, er zit werkelijk waar geen gang in.. tevens zat er een met een schroef af te stellen dv/bov? tussen, die wordt er nog even tussenweg gehaald..

 

Ik heb even het logje gepost voor o.a. DM om even te kijken wat ie doet..

Helaas is dit een AEB motor en geen druk van af te lezen..

 

Ik heb dus een logje gemaakt van 002(voor de lmm) en 027(wastegate?)(via JD)

LOG-01-002-027-xxxmaurice18t.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het naaldventiel tussen de drukzijde turbo en N75 gaat er morgen tussenuit.Deze zit er al in van de vorige eigenaar. Zal morgen , na overleg met Vdub , kijken of het stangetje van de wastegate nog wel gangbaar is. Las trouwens ook dat het raadzaam was om te controleren of de wastegate bediening niet vol olie zit die van de carterontluchting afkomstig is.

Als alles weg is kun je daar redelijk bij. Wacht ff af wat de deskundige zeggen van de log...

@ Vdub , bedankt voor je tijd en moeite vandaag!! Helemaal top :thanks:

 

________

Maurice

 

( http://www.gerritspeek.nl/tdifaq/tdifaq-8.html )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naaldventiel, is dat een MBC (Manual Boost Controller) oid? Indien de MBC voor de N75 is geplaatst zal de N75 pas gaan werken als de vooraf ingestelde druk van de MBC wordt overschreden, daarvoor kan de druk vrij worden opgebouwd.

 

Hoe zit dat met die BOV, is meestal ook niet echt goed voor de motor, alleen maar voor het geluid.

 

De log ziet er qua LMM waarde wel goed uit voor een ongechipte 1.8T. De maximale LMM waarde 124 g/s staat voor ongeveer 155 pk op de krukas, dus dat is wel in orde.

 

In welke versnelling is gelogd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Naaldventiel, is dat een MBC (Manual Boost Controller) oid? Indien de MBC voor de N75 is geplaatst zal de N75 pas gaan werken als de vooraf ingestelde druk van de MBC wordt overschreden, daarvoor kan de druk vrij worden opgebouwd.

 

Hoe zit dat met die BOV, is meestal ook niet echt goed voor de motor, alleen maar voor het geluid.

 

De log ziet er qua LMM waarde wel goed uit voor een ongechipte 1.8T. De maximale LMM waarde 124 g/s staat voor ongeveer 155 pk op de krukas, dus dat is wel in orde.

 

In welke versnelling is gelogd?

 

Weet niet zeker wat voor een soort ding het is. Het laat zowel druk af de buitenlucht in als ook wel naar de N75. Beetje van beide zeg maar, en ook wat instelbaar. Alleen vanaf een bepaalde stand zoekt de druk de weg van de minste weerstand, en das dan de buitenlucht in.

(morgen ff een foto van plaatsen)

D'r zit trouwens geen BOV in , gewoon orgineel VW spul.

 

Er is gelogd in de 3e versnelling!

 

LMM moest eigenlijk wel goed zijn ,zit er pas 1,5 week nieuw in :D

En die 155 krukaspaarden.... daar ligt dan de helft van te slapen de hele rit :cry:

__________

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, 3de versnelling tussen +- 3800 en 6000 toeren in pak'em beet 13 seconde is echt HEEL traag. Dat moet iets van 8 seconde zijn. Ik heb zelf heel wat logs gemaakt en, niet vergelijkbaar qua vermogen, mijn snelste tijd in de 3de versnelling tussen 3800 en 6500 toeren is 6,45 seconde.

 

Je hebt er toevallig niet 20 inch bootankers onderzitten of een paar remmen die niet gangbaar zijn??

 

Ik bekijk het zo, luchttechnisch lijkt er niks aan de hand omdat de gevraagde luchtmassa ook gegenereerd wordt maw turbo e.d. werkt naar behoren. Als er ook maar iets mis zou zijn zou je die luchtmassa niet halen. De log bevestigt dit met de N75 duty cycle, die regelt netje bij en er zit veel meer in dan dat gevraagd wordt.

 

Check ook even de kleine vacuumlijn van inlaatspruitstuk naar benzineregelaar. En luister ook eens naar vacuumlekken (gesis) bij stationair. De orginele vacuumleidingen van de 3B 1.8T zijn bagger. Ik heb ondertussen alles al vervangen door de 3GB leidingen, deze zijn versterkt met draadwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee hoor , m'n bandjes zijn 16 inch en 205breed. Remmen lopen helemaal vrij ,hij rolt heeeeel langzaam uit!

 

Morgen idd de VW slangen halen met de mantel ,zal dan alle slangen vervangen en ook zo kort mogelijk maken/houden. Kijk ook naar de wastegate actuator , kijken of die niet vol rotzooi staat en of het zaakje nog wel beweegt/ cq niet open blijft staan.

Zal trouwens ook meteen een nieuw brandstoffilter halen.

Morgen loop ik de boel na, dan horen jullie meer.

 

______

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden