Ga naar inhoud

Is een Engelse buitenspiegel gewoon bij de NL dealer te koop


Thijs

Aanbevolen berichten

Zou iemand met Etk@ zo vriendelijk willen zijn om na te gaan of de Engelse buitenspiegel aan de bestuurderskant (in Engeland dus de passagierskant) een bestelnummer heeft en dus bij een NL dealer te bestellen zou moeten zijn?

 

Ik houd al een tijdje mn ogen op de engelse ebay, maar daar komt niet veel voorbij, of heeft iemand nog andere tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit dan wel:

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=16083

 

Japanse bestuurdersspiegel:

1J2 857 507 G 01C - spiegelbasis

3B1 857 537 GRU - spiegelkap

1J2 857 521 B - spiegelglas blauwtoon

 

Passagierszijde:

1J1 857 522 E - spiegelglas blauwtoon

 

Ik heb die onderdelen bij www.ahw-shop.de gekocht. Je moet vervolgens de draaibare arm van de basis halen (2x) en de kleine draaiarm op de passat basis monteren.

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=16040

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx, DM. Het is dus veel eenvoudiger om een Japanse G4 spiegel te monteren

 

Als je beide spiegels in klein formaat wilt hebben is de japanse golf MKIV spiegel de enige optie. D'r bestaat niet zoiets als een engels spiegel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx, DM. Het is dus veel eenvoudiger om een Japanse G4 spiegel te monteren

 

Als je beide spiegels in klein formaat wilt hebben is de japanse golf MKIV spiegel de enige optie. D'r bestaat niet zoiets als een engels spiegel.

 

Dat weet ik niet zo zeker.. cult society maak deze spiegels,en daar zou je wel slagen voor niet teveel geld..

hebben trouwens veel leuk spul..

 

 

http://www.cult-society.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx, DM. Het is dus veel eenvoudiger om een Japanse G4 spiegel te monteren

 

Als je beide spiegels in klein formaat wilt hebben is de japanse golf MKIV spiegel de enige optie. D'r bestaat niet zoiets als een engels spiegel.

 

Dat weet ik niet zo zeker.. cult society maak deze spiegels,en daar zou je wel slagen voor niet teveel geld..

hebben trouwens veel leuk spul..

 

 

http://www.cult-society.com/

 

Ik wel, d'r bestaat nl geen engelse spiegel in de zin van een kleine passagiersspiegel die voor "ons" dan een kleine bestuurdersspiegel zal opleveren, in engeland hebben de passat en golf 2 grote spiegels.

 

En cult society maakt niks (qua spiegels) maar stelt alleen maar samen adhv orginele VAG onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

Hoe kom jij aan deze wijsheid?

ik heb voor GS STYLING gewerkt deze was Nederlands importeur voor cult society..

 

zij produseren zelf daar ben ik zeker van..

 

maar daar kun jij in ieder geval een kleine spiegel krijgen hoe of wat maakt niet uit!!!

 

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel wat tijd besteed aan het uitzoeken over die kleine linker spiegel, engeland is no go. d'r is alleen een japanse spiegel met blauw glas, die is uiteraard niet aspherisch / bol maar gewoon vlak. Voor die tijd had ik al blauw spiegelglas (links groot/bol en rechts klein) dus hoefde ik die rechter niet te vervangen.

 

Als cult society zelf een passende spiegel maakt, mij best maar d'r staat wel overal bij dat het van een lupo komt e.d. kan mij allemaal weinig schelen, ik heb iig al sinds 1,5 jaar een kleine spiegel aan de bestuurderskant adhv een japanse golf IV spiegel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Koop NOOIT een engelse rechter buitenspiegel. Deze zijn in NL niet te gebruiken. Dit i.v.m. de doode hoek die niet goed is te plaatsen. Ik kan het weten omdat ik er ook in gestonken ben omdat de dealer vertelde dat het niet uit maakt Grrrrrrrr. zonde van het geld. Uiteidelijk heb ik een Skoda Supurb spiegel gekocht. Past perfect en zijn nog goedkoper ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop NOOIT een engelse rechter buitenspiegel. Deze zijn in NL niet te gebruiken. Dit i.v.m. de doode hoek die niet goed is te plaatsen. Ik kan het weten omdat ik er ook in gestonken ben omdat de dealer vertelde dat het niet uit maakt Grrrrrrrr. zonde van het geld. Uiteidelijk heb ik een Skoda Supurb spiegel gekocht. Past perfect en zijn nog goedkoper ook.

 

Ik heb een engelse rechterspiegel groot model. heb geen problemen.

voor € 50 via ebay gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Engels of Amerikaans? Als het er werkelijk een is voor een auto met het stuur rechts dan past het niet? Tenminste, bij mij! Staat ook te lezen in verschillende sites. Maar probeer het uit zou ik zeggen, koop er dan geen bij de dealer want dat kost je 180 Euro voor niets. Zo de sloot in gegooit. Was jammer maar ben er weer overheen.

 

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden