Ga naar inhoud
  • 0

Turbo overleden


JoMe

Vraag

Na lange tijd is het lek boven van het geblaas, gestotter en de noodloop. Jos ontdekte vanmiddag dat er scheuren in de turbo zitten. Jos die zegt geen idee te hebben waar het van komt.

 

Ik heb op zich wel een licht vermoeden maar die hou ik nog even voor me omdat ik van jullie graag zou willen horen wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De opties die genoemd worden wat betreft het koud belasten en na een stevige snelwegrit meteen stilzetten kwam ik ook als enige reden tegen eigenlijk. Maar dit herken ik niet echt bij mezelf.

 

Zou het wellicht ook te maken kunnen hebben met tuning of iets dergelijks? Ik weet het verder ook niet meer.

 

@Johan Het was geen hagelnieuw blok, had ongeveer 80000 gelopen, maar is wel met bijbehorende turbo overgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk niet dat de tuning debet is geweest. Misschien een zwakkere telg in de serie. De tuning kan in zo'n geval wel voor versneld overlijden van de turbo gezorgd hebben.

Normaal gesproken moet de tuning zo zijn dat de druk in de turbo niet te hoog wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou het wellicht ook te maken kunnen hebben met tuning of iets dergelijks? Ik weet het verder ook niet meer.

 

Mijn turbo heb ik voor 2 wkn terug vervangen door een groter/aangepast exemplaar en er was geen navenante speling merkbaar op het asje van de turbo(na 382dkm), mijn auto is vanaf 218dkm stevig getuned en word stevig bereden dus aan de tuning zal het niet liggen. Misschien is de vorige eigenaar van het blok wat minder voorzichtig geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Na lange tijd is het lek boven van het geblaas, gestotter en de noodloop. Jos ontdekte vanmiddag dat er scheuren in de turbo zitten. Jos die zegt geen idee te hebben waar het van komt.

 

Ik heb op zich wel een licht vermoeden maar die hou ik nog even voor me omdat ik van jullie graag zou willen horen wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.

 

Als leek denk ik bij scheurtjes direct aan een temperatuurprobleem. Misschien dat dit de echte deskundigen op een spoor kan zetten?

Hoe dan ook, aan de ene kant misschien goed nieuws omdat je nu weet waar de oorzaak ligt, aan de andere kant is dit (alweer) een dure aangelegenheid. En productaansprakelijkheid op de turbo ligt behoorlijk ingewikkeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De nieuwe turbo zit erop en hij rijd als nooit tevoren. Het schokken waar ik het altijd over had en waar de wagen verscheidene keren voor naar Jos is geweest is over!! Ik heb dus het sterke vermoeden dat de turbo die op het blok zat nooit helemaal fris is geweest. Jos had deze turbo er voor een zacht prijsje op gezet maar ja nu ik dit ontdekt heb.....

 

Ook is er meteen een nieuwe homikineet in gezet. Ik dacht toch echt zowel links als rechts geluid te horen, maar het bleek alleen de linker te zijn. Was dus gelukkig weer een meevaller (zal ook een keer tijd worden).

 

Verder is het gesis ook eindelijk boven water. Er zit een lek in de intercooler. Het is niet verschrikkelijk groot en ik kan er mogelijk nog een poosje mee rijden dus ik ga maar eens even op zoek naar een goede gebruikte. Misschien dat er hier mensen met mods zijn die er toevallig nog een hebben liggen. Ik hou me sterk aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is Jos eigenlijk ook een raadsel wat er is gebeurt, er waren beschadigde schoepen aan de inlaatzijde en er zat 1 scheur binnenin de turbo. Jos had zelf al aangegeven dat het niet door te hoge temperaturen leek te komen dus wat er precies mee gebeurt is zal een vraagteken blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt allemaal nog goed. Hopen dat het zo blijft, misschien krijg ik het vertrouwen in de wagen weer terug. Dan mag hij nog even blijven.

 

Matthijs, volgens Jos moet de intercooler hetzelfde zijn als de mijne. Dus als je hem nog hebt liggen hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kijk eens aan, helemaal TOP!!

 

Ik geloof dat ik mn oude ic nog bewaard heb, ik weet alleen niet of die bij jou hetzelfde is, je mag em iig voor niks hebben.

 

Matthijs, ik had je al een pb gestuurd maar heb nog niets gehoord. Ben toch wel nieuwsgierig of je hem nog hebt liggen. Anders ga ik even verder zoeken. Nu hij weer redelijk rijd wil ik het toch wel z.s.m. in orde maken.

 

 

Verder allemaal bedankt voor de steunbetuigingen!! Ik moet zeggen dat ik weer bijna met volle tevredenheid rond rij. Mag nu eindelijk ook wel een keer. Mijn verbruik ligt ook ineens weer een stuk beter nu alleen de intercooler vervangen en hij is weer helemaal top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Matthijs, ik had je al een pb gestuurd maar heb nog niets gehoord. Ben toch wel nieuwsgierig of je hem nog hebt liggen. Anders ga ik even verder zoeken. Nu hij weer redelijk rijd wil ik het toch wel z.s.m. in orde maken.
Oeps.. vergeten.. ik loop nu direct de schuur in om te zoeken..

 

Ik kan mn diesel IC zo ff niet vinden, heb nog wel een org. Valeo van vw/audi liggen, zo te zien is ie nog iets dikker dan die van een diesel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden