V6-4Motion Geplaatst 9 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 9 januari, 2008 Dit is ‘m dan: de langverwachte TT-S waarmee Audi auto’s als de SLK 350 en de Nissan 350Z nog meer het leven zuur wil maken. Deze (voorlopige) topper van het TT-gamma beleeft z’n primeur op de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit. De TT-S krijgt de bekende 2,0-liter TFSI motor onder de kap. In de basis-TT levert de motor 200 pk, maar door de nodige aanpassingen pompt het blok er in de TT-S 272 pk uit. Inderdaad, dat is ‘toevallig’ precies evenveel als de V6 uit de Mercedes SLK 350 produceert. Het maximumkoppel van de Audi bedraagt 350 Nm. Hiermee heeft de TT-S meteen de allersterkste versie van de 2,0-liter turbomotor onder de kap. Tot nu toe was de Audi S3 met z’n 265 pk de sterkste auto van de Volkswagen Groep met deze motor. Zoals het een snelle Audi betaamt, verdeelt de TT-S de kracht over alle vier de wielen. De auto sprint in 5,2 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid is begrensd op de onvermijdelijke 250 kilometer per uur. Met name de voorkant is anders dan die van de huidige TT’s. Zo wijken de grille en de uitsparingen voor de mistlampen af van die van z’n goedkopere broertjes. Uiteraard ontbreken de zilverkleurige buitenspiegels en de TT-S-logo’s niet op de auto. Ook als je rijdt, zie je dat je ‘premium’ onderweg bent, dankzij een andere klokkenwinkel en een afwijkend stuurwiel, vergezeld van de onvermijdelijke TT-S-logo’s. De Audi TT-S wordt in juli in de showrooms verwacht. Wat de meerprijs ten opzichte van de 22 pk minder sterke TT 3.2 V6 is, wordt later dit jaar bekend. Ook als Cabriolet: Bron: www.autoweek.nl Lekker karretje, maar als die geruchten over een TT-RS met 5-inlijn turbo waar zijn.. doe mij die maar. 8) 0 Quote
scorpiosoft Geplaatst 9 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 9 januari, 2008 Hé, wat zien we daar, de (toegestane) 'R8' LED verlichting in de koplamp 0 Quote
3V Geplaatst 9 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 9 januari, 2008 272 pk uit een tweelitermotortje, als dat maar goed (blijft) gaan. Niet helemaal mijn smaak qua model, maar toch wel een aardig ding. 0 Quote
kareltje Geplaatst 9 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 9 januari, 2008 monstermooie auto ik heb zelf ook een tt gehad van het oude type en ze zeggen dat deze nog beter rijdt 0 Quote
Groovejunk Geplaatst 9 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 9 januari, 2008 Nee... da's erg leuk speelgoed 0 Quote
DenV5Passat Geplaatst 9 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 9 januari, 2008 doemijdiemaar !!!! Errug dik ding ! 272 pk uit een tweelitermotortje, als dat maar goed (blijft) gaan. Niet helemaal mijn smaak qua model, maar toch wel een aardig ding. Ik was eerder deze week bij Xtreme Tuning (voor onze Golf) Daar stond een Golf IV 1.8T waar "iets" aan gesleuteld was. Ik heb de uitdraai zelf gezien -> 429.3 Pk. /382.2 Nm. En dat alles op de voorwielen aangedreven Daar vond zelfs Steef van dat dit een beetje "over de top" was. Maar klant is koning, ik bouw het wel, was zijn reactie. Trouwens vond hij het wel een kick toen die gast op Zandvoort op het rechte stuk een Dodge Viper gek trok vanuit een bocht. Dus 272Pk uit een twee liter, daar ziet nog wel ruimte in hoor.... 0 Quote
Passat03 Geplaatst 9 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 9 januari, 2008 Doe mij die rode maar. 0 Quote
Vdub Geplaatst 9 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 9 januari, 2008 Trouwens vond hij het wel een kick toen die gast op Zandvoort op het rechte stuk een Dodge Viper gek trok vanuit een bocht. Martijn(van JD) en ik(als co-piloot ) hebben op de Nurburgring een M3 Coupe er dik uit gereden toen we gezamelijk de laatste bocht uitkwamen en richting start-finish gingen.. wij gingen eraf naar de parkeerplaats en de M3 ging nog een rondje en meneer M3 kwam full-speed langszij.. zo dicht dat we echt zon windvlaag dreun kregen... En dat alles met een 95-er Ibiza... (met 370pk dat wel.. ) 0 Quote
3V Geplaatst 9 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 9 januari, 2008 Hehe, dat zijn de leuke avonturen 0 Quote
V6-4Motion Geplaatst 10 januari, 2008 Auteur Rapporteer Geplaatst 10 januari, 2008 272 pk uit een tweelitermotortje, als dat maar goed (blijft) gaan. Niet helemaal mijn smaak qua model, maar toch wel een aardig ding. Ten opzichte van een standaard tweelitermotortje (2.0 FSI bijv.) is er wel het een en ander versterkt in de motor. Ik vermoed dat nagenoeg dezelfde motor is als in de S3 (265 pk / 350 Nm). 0 Quote
3V Geplaatst 10 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 10 januari, 2008 Dat geloof ik direct, maar ik vind de 200 standaard-pk's van de 2.0 TFSI al veel, 272 is wel een hele hoop, specifiek vermogen bijna 140pk/l. Was 'in mijn tijd' garantie voor opgeblazen koppakkingen en uit elkaar vallende auto's 0 Quote
Thijs Geplaatst 10 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 10 januari, 2008 ik vind het nieuwe type TT echt affentittenübergeilstrakkelattenwerk..tegen de tijd dat de honden uit de tijd zijn zou dat een leuke opvolger voor de Passat wezen wat mij betreft. ow ja, ik moet hem natuurlijk ook afrekenen als ik er eentje koop. Da's waarschijnlijk weer een heel ander verhaal.... 0 Quote
3V Geplaatst 10 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 10 januari, 2008 affentittenübergeilstrakkelattenwerk haha, 10x woordwaarde En tja, er moet toch wat te dromen overblijven 0 Quote
DenV5Passat Geplaatst 10 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 10 januari, 2008 272 is wel een hele hoop, specifiek vermogen bijna 140pk/l. Was 'in mijn tijd' garantie voor opgeblazen koppakkingen en uit elkaar vallende auto's Ja maar in onze tijd van Zwart-wit Film & Foto's hadden Formule 1 auto's ook al, toch wel 300 Pk. Dat koop je nu al bijna in een voorwiel aangedreven Opel........ (Vectra OPC) Zoals de slogan van Audi al verraad "Vorsprung durch Technik" en dat is iets wat je perfect aan onze Duitse vrienden kan overlaten. (ow..., ja.... en Bockwursten bakken, dat kunnen ze ook goed 8) ) @ Matthijs.... Waren je ingewanden terug in je lijf voor of na dat die M3 na 1 ronde voorbij blies.... Ibiza met 370 paarden WOW !!! mooie belevenis. 0 Quote
Vdub Geplaatst 10 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 10 januari, 2008 ow.. ik heb me uitstekend vermaakt met de heren van JD, die dag op de Nurburgring en de volgende dag op Spa.. ik kan gelukkig goed tegen dat soort ritjes.. (8 minuut 20 met JD in de golf) En idd.. 370pk in een Ibiza dat loopt lekker.. maar het lichte(dagelijkse) programma van JD in zn Golf 5 van 390pk is ook lekker...vooral met die o zo heerlijke DSG 0 Quote
andre_m Geplaatst 16 januari, 2008 Rapporteer Geplaatst 16 januari, 2008 Ik was vorige week erg gelukkig om te mogen rijden in een Audi TT Quattro uit 2000 met 265 PK. Om te beginnen als je in de TT stapt valt je gelijk op dat de richting aanwijzer en ruitenwisbediening 100% gelijk is aan de Passat, de zitpositie daarintegen voor mij 1,95 meter is een beetje krap en zeker met dat lage dak past het allemaal net. Bij het starten van de motor valt op dat allemaal hetzelfde reageert als in de passat (ik bedoel bij stionair lopen en hoe de computer dit opvangt). Bij het wegrijden stuurt de auto zwaarder dan ik gewend ben maar dit komt dat de uitslag van de wielen groter is voor een snellere stuurbeweging alhoewel het stuur groter is dan mijn leren versie. Tijdens de rit is het comfort goed te noemen alhoewel de veeruitslag een stuk korter/stugger is en goed te voelen dat deze TT 19" wielen bezit. Rustig rijden is goed te doen wanneer je onder de 3000 toeren blijft, is erg comfortabel en plezierig om in te rijden en geeft je voldoende tijd om te bedenken waarom mijn billen en rug zo warm worden terwijl ik nog rustig rijd... Blijkt dus dat de stoel verwarming op de hoogste stand stond en deze lager zet met een knopje die ook te vinden is op een microwave, een drukschakelaar die dan naar buiten komt en dan een draaiknop is. Na deze inrijdperiode om de motor op te warmen en met in mijn bagage 5 jaar ervaring in een getunede Renault 5 GT Turbo te hebben rondgescheurd is het nu tijd om een beetje gas te gaan geven... Al snel kom ik tot de conclusie dat die GTTurbo tijd een generatie eerder was dan deze TT. Bij het snel optrekken is er vrijwel geen echt tubogat, de boost die na de 2500 toeren komt heeft de 1.8 20v goed het voor zijn rekening genomen waardoor het vrij geleidelijk gaat. Bij het doorschakelen is de 265 PK gewoon belachelijk zo hard dat dat gaat, het blijft maar doorsjorren t/m de 6e versnelling, eigenlijk maakt het niet uit in welke versnelling je rijdt, het blaast gewoon altijd wanneer je maar wilt. Dat laatste is prettig, rustig rijdend is het een prachtige tijdloze auto en op toeren is het een beest. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn 1.6 Trendline uit 1999 een heelijke auto is maar als je eenmaal 5GTTurbo en TTturbo hebt gereden is het ronduit verslaven om een turbomotor te hebben. Kortom het kriebelt weer! gr Andre 0 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.