Ga naar inhoud
  • 0

spontaan waarschuwingslampje passat B8 auto met boogjes aan zijkant en pieptoon

Vraag

Geplaatst

Dag,

Gisteren en vandaag wederom kreeg ik "spontaan" tussen de klokken een groot icoon met een auto en aan zijkanten boogjes alszijnde parkeersensoren boogjes. Ik reed gewoon op een invoegstrook en icoon kwam groot in beeld, en pieptoon er bij. Weet niet meer zeker of ik ook de ACC op dat moment ana had, volgens mij niet. het was net of ie warschuwde voor iets links en/of rechts van de auto. Gisteravond in donker was dit, vandaag bij daglicht. Kan dit icoontje ook nergens online terugvinden.

Iemand deze zelfde ervaring ook?

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
5 minutes ago, Edwin Mast said:

Dag,

Gisteren en vandaag wederom kreeg ik "spontaan" tussen de klokken een groot icoon met een auto en aan zijkanten boogjes alszijnde parkeersensoren boogjes. Ik reed gewoon op een invoegstrook en icoon kwam groot in beeld, en pieptoon er bij. Weet niet meer zeker of ik ook de ACC op dat moment ana had, volgens mij niet. het was net of ie warschuwde voor iets links en/of rechts van de auto. Gisteravond in donker was dit, vandaag bij daglicht. Kan dit icoontje ook nergens online terugvinden.

Iemand deze zelfde ervaring ook?

het lijkt op bijgevoegd plaatje. echter was die bij mij helemaal wit en beeldvullend tussen de beide klokken in ik had links een vangrail en rechts volgens mij niets, en gisteravond reed ik gewoon op een N-weg en volgens mij zonder voorliggers/tegenliggers

Schermafbeelding 2024-11-01 152436.png

• 0
Geplaatst

daar had ik plaatje ook gevonden, echter had ik een volledig beeldvullend icoon nog groter dan het ACC afstandsicoontje in het wit met alleen de auto en de boogjes. weet niet meer of er ook aan de voorzijde boogjes stonden zoals op bovengenoemd plaatje :)

• 0
Geplaatst (aangepast)

klik even op hier in mijn vorige bericht, kom je op de website, staan nog meer icoontjes met uitleg op. 

image.thumb.png.c046ffde5536c01045631cd804479495.png

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst

Dat is de front assist die ingrijpt, groot rood symbool tussen de tellers en een luid piepsignaal 

• 0
Geplaatst

in het voorbeeld plaatje is het rood, maar op mijn display was ie volledig wit en groot. wel bijzonder want volgens mij reed er niks voor mij en gisteravond ook niet.

had dit ook nog nooit gezien. heb wel eens als ik op ACC rijd en gas in trap waardoor ik ondanks de ACC toch dichter op de voorligger kom ik en melding krijg in rood met REMMEN en piepsignaal

• 0
Geplaatst

Vreemd, ik zie het steeds in het rood wanneer de front assist ingrijpt. Wit zegt me niet direct iets, tenzij hij een sensor probleem heeft en het zo wil duidelijk maken, je zou dit wel kunnen achterhalen door eens uit te lezen of laten uitlezen. 

• 0
Geplaatst

Front Assist is wat anders dan ACC, hoewel beide functies in de radar voorin zitten.

Ik heb het ook weleens, bijv als er voor je een busje zit wat gaat afslaan, maar nog wel op de weg voor je zit en al aan het afremmen is, maar zelf zie je dat het allemaal goed zal gaan en de bus al lang weg zal zijn als jij bent op de positie waar het busje af aan het slaan is.

Front Assist waarschuwt dan dat er een botsing zit aan te komen middels dit symbool tussen de klokken (in wit, als je analoge klokken hebt met een Z/W mfa zoals ik) en een luide piep. De eerste waarschuwing wordt op die manier gegeven en dan grijpt de auto nog niet in. Doe je niks, en veranderd de situatie die aanleiding gaf om te waarschuwen niet, dan zal even later een (rem)ingreep volgen.

Heb ooit gehad dat een tokkie voor me op de invoegstrook mij een brake-test gaf, en Front-Assist deed keurig netjes zijn werk en remde veel harder dan de tokkie voor mij, dus niks aan de hand.

Kan wel zeggen dat je dan heel blij bent met zo'n systeem. Ook kom je er dan achter hoe hard een auto wel niet remmen kan. Zelf rem je nooit zo hard, ook niet in een noodsituatie.

Een valse melding kan wel eens gegeven worden, heel af en toe gebeurt het wel eens.

• 0
Geplaatst
41 minuten geleden, Petroman zei:

Is dit niet dezelfde melding die je krijgt als je rechts wil inhalen?
In een file of als je de weg verlaat?

Lijkt me niet maar geen idee hoe ze dit in een niet AID teller in deze situatie weergeven. In mijn AID ziet het er dan zo uit,

Screenshot_20241102_113647_SamsungInternet.thumb.jpg.1621afc439adecbe181ccb28ccb02594.jpg

• 0
Geplaatst

Nee dat is het inderdaad niet.

Ik heb ook twee keer in twee jaar die rode melding met piep gehad, ook beide keren toen er niets voor me en ook niets naast me stond.

Korte piep, je kijkt ziet het symbool en foetsie hij is weer weg.

• 0
Geplaatst
8 uren geleden, Petroman zei:

Ghostriders ?

Ach, je moet de auto een beetje leren kennen. Een valse melding van Front Assist zit je niet op te wachten natuurlijk, maar systemen worden almaar beter en beter. In mijn ogen is het in ieder geval goed genoeg om het rijden met  de auto veiliger te maken.

Je leest inderdaad wel eens van een enkele auto waar het te vaak fout gaat. Toen de B8 net uitkwam had je op Motortalk wel eens wat topics waar geklaagd werd over onnodige noodremacties van de Passat (zelfs helemaal tot stilstand aan toe!). Maar die geluiden zijn volgens mij inmiddels wel verdwenen. Op dit forum is het in ieder geval geen groot (klaag)onderwerp.

• 0
Geplaatst
On 2-11-2024 at 11:38, wulfke said:

Lijkt me niet maar geen idee hoe ze dit in een niet AID teller in deze situatie weergeven. In mijn AID ziet het er dan zo uit,

Screenshot_20241102_113647_SamsungInternet.thumb.jpg.1621afc439adecbe181ccb28ccb02594.jpg

met de andere klokken is dit zelfde in beeld inderdaad als er rechts een auto zit, dat heb ik ook wel.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden