Ga naar inhoud
  • 0

Passat B8 2016 Led koplamp probleem

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Defecte led unit.

• 0
Geplaatst
Zojuist, donny9 zei:

moet ik dan de complete koplamp vervangen?

Vrees van wel. De high led koplampen hebben apart inzetbare led units maar de low led koplampen blijkbaar niet (volgens de plaatjes uit ETKAonline). Je kan eens kijken op onderdelenlijn voor een nette 2de hands unit. De modules welke erop zitten kan je overzetten van je huidige koplamp.

• 0
Geplaatst
1 minuut geleden, donny9 zei:

Originele koplampen bestaan uit losse modules. Volgens mij kan je een led module los kopen.

ik heb er geen verstand van

Zoals ik voorgaand schreef kan je bij de high led versie de led units vervangen. Bij de low versie blijkbaar niet zoals hieronder te zien is.

Screenshot_20240725_212744_SamsungInternet.thumb.jpg.608e5c903d26ff797c57885a148fe7b2.jpg

dit is het plaatje van etka van een high led koplamp, hierbij zie je dat de led units vervangbaar zijn,

Screenshot_20240725_213121_SamsungInternet.thumb.jpg.f4ce3161aabd6f20bc27af07371cb34a.jpg

• 0
Geplaatst (aangepast)

Jammer dat je de unit moet vervangen. Als je het zelf gat doen, maak je dan een stapel foto's voor ons?
Ik vrees dat je niet de enige zal zijn, blijven. Al hoop ik dat stiekem wel.
De tijd dat je zelf even snel een lampje kan verwisselen ligt al weer jaren achter ons.

490euro 2e hands?🫣
Wat kost een nieuwe dan wel niet?

aangepast door Petroman
  • 0
Geplaatst

De rechtse unit lukt nog net zonder de volledige bumper eraf te moeten halen. Ben zelf eens een tijdje op de sukkel geweest met mijn rechtse high led unit. De vorige eigenaar was erin geslaagd een rubber afsluitdop kwijt te spelen en hierdoor was er vocht in de unit gekomen en onderaan de module zit de power module op de koplamp geschroefd en deze was geleidelijk aan aangetast door insijpelend vocht. 

• 0
Geplaatst
1 minuut geleden, donny9 zei: