Ga naar inhoud
  • 0

000135 - Fuel Rail/System Pressure P0087 - 000 - Too Low


Diver

Vraag

Heren Wat zou de meest voor hand liggende oplossing zijn. Stationair is de setpoint  40 bar en dat geeft hij ook aan, ga ik rijden gaat het setpoint naar ongeveer 102 bar, maar de actuele druk naar 5 bar. rosstech wiki geeft diverse oorzaken aan maar wat is de meest voorkomende, misschien @Vdub een suggestie


                Address 01: Engine       Labels: 06J-907-115-CDA.CLB
Control Module Part Number: 06J 906 027     HW: 06J 907 309 B
  Component and/or Version: MED17.5.2      * 03 9007
           Software Coding: 0404000C18070160
            Work Shop Code: WSC 74565 000 00000
                      VCID: 6889B8109E727BFAFF3-803C
1 Fault Found:

000135 - Fuel Rail/System Pressure 
               P0087 - 000 - Too Low - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 165337 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2019.14.03
                    Time: 12:14:18

             Freeze Frame:
                    RPM: 1161 /min
                    Load: 21.2 %
                    Speed: 13.0 km/h
                    Temperature: 80.0°C
                    Temperature: 26.0°C
                    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                    Voltage: 14.351 V


Readiness: 1010 0001

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Stationair draait de motor goed, dan blijft het brandstof systeem op druk, rijd je weg dan slaat de motor af, er wordt dan vermogen gevraagd en meer brandstof natuurlijk, en dat wordt niet geleverd. Het setpoint gaat dan van 40 naar 102 bar, en dat krijgt hij dus niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

40bar kan hij dus krijgen / houden en kan de pomp dan leveren. Geen idee hoe het systeem zit maar zit er nergens een overdruk klep/systeem op welke open gaat waardoor de druk wegvalt naar 5bar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
55 minuten geleden, martijn v o zei:

brandstofpomp niet goed.

Raildrukklep niet goed of bekabeling.

Bekabeling van de raildruksensor niet goed.

Referentiespanningssignaal (5V) niet goed.

Klopt de luchthoeveelheid wel?

Op de stekker op de pomp meet ik 9V

image.png.eb729f179f821f0533f0d49c835e909c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geplaatst (aangepast)
22 minuten geleden, Vdub zei:

Brandstoffilter, heeft deze Passat die? 6,6bar? Geen Bosch monteren.

Volgens ETKA zit er eentje in, en niet goedkoop ook zeg. En wat niet monteren van bosch ? het filter ? 6.6 bar ?

image.thumb.png.452333cdcb12ca0f9d674129d8627760.png

image.thumb.png.fa36ed19a3d7b631e86dd50b9d5b9c69.png

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Inmiddels de hogedruk brandstofpomp vervangen, en ik kom de straat weer uit. hier nog de info en de dealer prijs :evil: daar heb ik hem natuurlijk niet gekocht. Autodoc was €134 maar daar moet je weer een paar dagen op wachten, dus een maat van me ingeschakeld die in een garage werkt nu wel wat duurder maar s`avonds nog kunnen bestellen en s`morgens in huis €202 maar meteen weer rijden. Zelf even gemonteerd halfuurtje werk :mrgreen: dus tot zover probleem opgelost. Oja wel nog even de fout gewist.   

image.thumb.png.e3e77f7eb4b21ace03afbae39042193e.png

image.thumb.png.9c20ca28136ecd7a1342376bc91a0638.png

image.png.669e8adea445c141318270382a3dee2f.png 

Hogedrukpomp 1.pdf Hogedrukpomp 2.pdf

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas wat een quick fix was, is na 100 KM weer terug, maar nieuwe pomp onder garantie gekregen, dus die er weer ingezet en rijden maar weer. Na 2 dagen weer hetzelfde gezeik ( sorry ). Weer dezelfde fout ESP lampje aan en HDdruk fout en weer dezelfde symptomen. Aangezien ik voor werk naar Amerika moest en erna op vakantie ga de auto maar weggebracht. Om een goede diagnose te stellen is de pomp naar Buchli gebracht en getest, en ja de pomp voldeed niet aan de vereisten dus de boosdoener was gevonden. De pomp is open gemaakt en wat bleek het filtertje wat er in zit zat verstopt met zwarte smurrie. Nu de vraag waar komt het vandaan. De brandstofpomp in de tank er uit gehaald en alles was schoon in de tank, dus waar het vandaan komt is een raadsel. Nu er maar een extra filter voor geet en kijken wat het brengt. wordt vervolgdt.

 

filter uit HD pomp.jpg

Extra filter.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat komt uit de leiding die van de rechterveerpoot naar de brandstofpomp gaat, die over het inlaatspruitstuk loopt, die lost op van binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geplaatst (aangepast)
54 minuten geleden, Vdub zei:

dat komt uit de leiding die van de rechterveerpoot naar de brandstofpomp gaat, die over het inlaatspruitstuk loopt, die lost op van binnen.

Zal hem vervangen dan, zijn de kosten ook niet. Dat vermoeden bestond al, kon weinig anders zijn. 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3000 km verder en weer thuis, auto heeft zich prima gedragen. Was wel even een dingetje zo voor de vakantie, ben zelf regelmatig weg voor werk. toen ik probleemen kreeg met de auto moest ik nog even naar Amerika, zondags terug en donderdag op vakantie, maar heb er weer vertrouwen in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden