Ga naar inhoud
  • 0

Vraag

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb al vanaf dat ik de passat vairant diesel tdi 2.0 automaat heb start problemen. 

Ik start de auto en dan kunnen er 2 dingen gebeuren, 1. hij start en 2. hij start niet

bij 2.1. ik blijf doorstarten, dus de sleutel ingedrukt houden en dan kan ik door blijven gaan tot de accu compleet leeg is, hij gaat peipen en morren, o.a. gaat het gloeiledje branden en niet altijd maar af en toe komt er een engine error in beeld (bij de garage eens laten uitlezen, is geen kaas van te maken)

2.2 ik laat hem 2 omslagen maken, en laat de sleutel los net voordat de uitroep teken komt en of de gloeiled incl. engine error. En start nog een keer, dan start hij, of ik moet dit nog 1 of 2 keren herhalen en dan start hij. En is er dus niets meer aan de hand.

het 2de probleem wat de auto heeft is dat hij enorm snel de accu leeg trekt bij uit. Zowel op slot als niet binnen 2-3 dagen is de accu te leeg om nog te starten. En in de winter is dit probleem nog erger. 

Waarom nu deze post, vanmiddag stond ik een uurtje bij het station met de aanjager aan en de motor uit, accu te leeg om nog te starten, moest de anwb erbij halen. 

Ik wil nu ontzettend graag weten wat er toch aan de hand is. Ik hoop dat er hier genoeg kennis is.

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst

Zoals ik al aangaf heeft het log nooit iets gezegd. Ik ben zelfs een keer met de fouten direct naar mijn garagehouder geweest, hij las het uit en ....... oftewel het log zegt er niets over

  • 0
Geplaatst

Als eens gekeken wat het verbruik van de accu is met de motor uit auto op slot. misschien is er wel een lek stroom. 

  • 0
Geplaatst

Heb je misschien een andere radio (RNS) geplaatst?
Weet overigens niet van welk bouwjaar je auto is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Accu testen of als deze meer dan 5 jaar oud is direct vervangen.

Brandstofpomp onder de achterbank testen of die het nog doet, anders moet de pomp onder de kap het daar vandaan halen en dat gaat wel maar niet van harte.

  • 0
Geplaatst
  Op 8-6-2023 om 06:59, Anno zei:

Zoals ik al aangaf heeft het log nooit iets gezegd. Ik ben zelfs een keer met de fouten direct naar mijn garagehouder geweest, hij las het uit en ....... oftewel het log zegt er niets over

Expand  

Met log maken zeg ik niet dat je naar een garagist moet gaan. Een log geeft een eerste aanknopingspunt.
Een log is idd geen tovermiddel, maar geeft de simptomen weer waar de auto pijn heeft. Daardoor heb je indicatie waar je moet zoeken.
succes met je zoektocht.

  • 0
Geplaatst
  Op 8-6-2023 om 07:37, Diver zei:

Als eens gekeken wat het verbruik van de accu is met de motor uit auto op slot. misschien is er wel een lek stroom. 

Expand  

Ja ook al eens gedaan, was niets opmerkelijks te zien.

  • 0
Geplaatst
  Op 8-6-2023 om 09:11, Mausey zei:

Heb je misschien een andere radio (RNS) geplaatst?
Weet overigens niet van welk bouwjaar je auto is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Expand  

Sorry bouwjaar is 2006. Ik heb een kenwood radio erin zitten, maar gewoon standaard ding. En gaat altijd uit als de sleutel er uit is

  • 0
Geplaatst
  Op 8-6-2023 om 17:47, dieseltje zei:

Met log maken zeg ik niet dat je naar een garagist moet gaan. Een log geeft een eerste aanknopingspunt.
Een log is idd geen tovermiddel, maar geeft de simptomen weer waar de auto pijn heeft. Daardoor heb je indicatie waar je moet zoeken.
succes met je zoektocht.

Expand  

Begrijp ik maar al te goed, en daarom is het zo ...... vervelend dat in dit geval het log nooit iets zinnigs heeft gezegd over dit probleem. Was het maar iets dan hadden we het vermoedelijk al gevonden.

  • 0
Geplaatst
  Op 8-6-2023 om 16:33, martijn v o zei:

Accu testen of als deze meer dan 5 jaar oud is direct vervangen.

Brandstofpomp onder de achterbank testen of die het nog doet, anders moet de pomp onder de kap het daar vandaan halen en dat gaat wel maar niet van harte.

Expand  

ow de accu is al lang helemaal af, door al die volledige ontladingen die hij te verduren heeft gehad...... aha, zitten er 2 brandstof pompen in de auto.... klinkt voor verder onderzoek. zomaar iets, zou de motor dan niet na x slagen alsnog moeten pakken als bijv. de pomp onder de bank kapot zou zijn? zo ja, dan is het dit niet, immers als de auto niet binnen de 2-3 slagen aangaat dan gaat hij nooit meer aan. 

  • 0
Geplaatst

gloeipluggen?????

Deze kun je makkelijk 1 voor 1 door meten. en moeten een weerstand hebben. geen weerstand is STUK.

Als tussen test zou je meerdere malen contact kunnen maken zonder te starten. contact weer uit en weer aan tot spiraal lampje weer uit gaat. doe dit 4 a 5 keer. dan proberen te starten.

maar ja heel corny gezegd meten is weten. 

 

(hai guys long time no see)

 

 

  • 0
Geplaatst
  Op 9-6-2023 om 06:23, Flying Dutchman zei:

gloeipluggen?????

Deze kun je makkelijk 1 voor 1 door meten. en moeten een weerstand hebben. geen weerstand is STUK.

Als tussen test zou je meerdere malen contact kunnen maken zonder te starten. contact weer uit en weer aan tot spiraal lampje weer uit gaat. doe dit 4 a 5 keer. dan proberen te starten.

maar ja heel corny gezegd meten is weten. 

 

(hai guys long time no see)

 

 

Expand  

De gloeipluggen zijn doorgemeten geweest, was allemaal goed. Ik heb nog steeds zo'n gevoel. Maar goed ookal is het bloedheet buiten dan kan hij nog het probleem hebben, wel minder dan in de winter. 

  • 0
Geplaatst

Ik zou toch even de storingscodes plaatsen, mogelijk kan er iemand op het forum wel kaas van maken. Eventueel even wissen en dan na het probleem zich voordoet direct uitlezen. 

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden