Ga naar inhoud
  • 0

Gas To Liquid Diesel


pokie

Vraag

Hallo

 

Ik hoor tegenwoordig steeds meer over gtl diesel tanken..

Kan mijn 1.6 TDI deze diesel ook gebruiken.

Ik ben nieuwsgierig omdat deze diesel variant volgens de geleerden de roet uitstoot verminderd. 

Is er hier iemand met ervaring met gtl diesel versus roet uitstoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja kan je gewoon tanken, is wel veel duurder, het stinkt minder en zou minder roetdeeltjes uitstoten, ga e.d.d. even met de Amarok(dpf leeg) testen, ik heb het toen de gewone Diesel rond 1,20 zat wel regelmatig getankt maar 27ct per liter extra voor schone brandstof maakt het wel minder leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het zou wel verschil maken, sommigen zeggen 200.000 deeltjes maar dat lijkt me wat veel. Mijn Passat reed op het moment van de APK deze week op HVO100, had 3.000 deeltjes.

Ik wil dat dus bij de Amarok even gaan testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik lees op het Polo forum dat heel veel 1.2 TDI blue motions niet door de a.p.k. komen door te veel roet deeltjes. Is wel zorg wekkend. Ik heb de 1.4 TDI met euro norm 6. Ben benieuwd in december wat het gaat worden. Ga ervan uit zonder problemen door de apk. Ik tank altijd bij de ESSO E10 diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 23-3-2023 om 21:24, Roy_01 zei:

Interessant, zijn dat 3000 deeltjes per cm3 met of zonder dpf en egr? En 1.000.000 deeltjes per cm3 is de limiet lees ik bij een auto met af fabriek roetfilter. Ben benieuwd naar de rest met de Amarok. 

ja 3000 per cm3 zoals er gemeten moet worden. Met DPF, EGR is volledig uit de software uitgesloopt bij mijn ECU, echt helemaal weg foetsie..
Amarok laat ik denk ik deze week even weten als de tijd/planning meewerkt.

 

Op 24-3-2023 om 09:27, BARRY_TDI zei:

Ik lees op het Polo forum dat heel veel 1.2 TDI blue motions niet door de a.p.k. komen door te veel roet deeltjes. Is wel zorg wekkend. Ik heb de 1.4 TDI met euro norm 6. Ben benieuwd in december wat het gaat worden. Ga ervan uit zonder problemen door de apk. Ik tank altijd bij de ESSO E10 diesel.

Klopt, ik heb er tot nu toe 2 gehad, beide in eerste instantie afgekeurd, de 1e na wat testen met softwareversies en egr-plaatje had die 800.000 deeltjes. De 2e Polo kwam er helaas niet door, 1.600.000 tot 2.600.000 deeltjes afhankelijk van softwareversie met egr-afgedopt (met nieuwe injectoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de Amarok gaat het zometeen als volgt:

Motor heeft nu ca 1500km gereden in januari vervangen ivm olie en koelvloeistofprobleem.
DPF is leeg en er is ook niks aan de motor meer van de EGR (en JD Software).

1e test, gewone diesel

2e test gewone diesel met racedpf

3e test tank HVO100

4e test tank HVO100 met racedpf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
22 uren geleden, dieseltje zei:

Waar kun je gtl diesel eigenlijk als consument kopen?

GTL en HVO(100) zijn wel 2 verschillende soorten brandstof he..

HVO100 kun je onder andere vinden bij de Tamoil en Texaco (in Groningen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb resent een tank GTL diesel getankt.

Was €2,05per liter in Pesse aan A-28 . (greenplanet)

Toen de tank bijna leeg was een fijnstof meting laten doen.

 

Hellaas was de meting nog steeds veel te hoog.

Conclusie is dus GTL diesel is geen vervanger voor een roetfilter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 16-10-2023 om 16:00, pokie zei:

Ik heb resent een tank GTL diesel getankt.

Was €2,05per liter in Pesse aan A-28 . (greenplanet)

Toen de tank bijna leeg was een fijnstof meting laten doen.

 

Hellaas was de meting nog steeds veel te hoog.

Conclusie is dus GTL diesel is geen vervanger voor een roetfilter. 

wat heet veel te hoog.. je krijgt er echt geen miljoen mee naar beneden... maar van 1,1 naar >1 zou misschien wel kunnen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden